Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsssssssssss…....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja.. effe een kleine zwarte zee gemaakt. Met een mooi grint strandje eromheen!
nog wat foto’s:
We vonden een waterspoortje en dus kop eraf! en dan maar meteen alles doen!
Krukas check! Lagers nog prima:
Motorblok valk netjes schoon. Geen noemenswaardige stuitrand.
Cylinderkop scheen en lijkt niet krom.
krukaskeering vliegwielzijde: plakkerig vet. Zowiezoe zat het blok in elkaar met blauwe siliconen meuk…
Krukas distri zijde. deze keerring sneuvelde bij monteren. Die moet nu besteld worden.
nokkenas timing
hier waren watersporen
Blokkie netjes schoongemaakt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zie wel een scheur in de kop tussen de kleppen.
Cylinder twee vanaf het vliegwiel.
Kan wel goed gaan hoor, maar ik vertrouw ze niet meer dan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe zie je dat op die brakke foto?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je de foto vergroot lijkt er inderdaad tussen de kleppen iets te zitten, maar een foto zegt niets. Boog zal echt wel goed gekeken hebben of er een scheur in zit.
Korste klap is even afpersen natuurlijk.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik hoop dat ie beter is in motors in elkaar zetten dan foto’s maken
maar zal wel loslopen er is genoeg expertise in huis daar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Zo is het
Groetjes Harry
La Léo schreef:Ga je er dan ook zo’n handvat op klussen Boog?
Zeer appart model maar wel degelijk standaard zo met spoiler. Er zijn er maar 1900 van gemaakt in 1970. Speciaal voor de Nascar racing.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Duh… natuurlijk was dat ding standaard!
Ziet er toch zeker niet bepaald uit alsof het uit de Halfords of AutoStyle Catalogus komt!
(overigens Boog, had je ook een ‘straatversie’ van de Roadrunner, die heeft geen grote spoiler, dus wellicht moet je je daar maar aan spiegelen dan.)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
De roadrunner is de straat versie. Dit is de superbird.
En nee niet bij Halfords. Maar het lijkt er meer op dat iemand overenthosiast en creatief geweest is.
De voorkant lijkt met heel veel fantasie wel iets op een cx. Nou niet echt maar hij is ook schuin dan….
Misschien een CX superbird maken Boogard?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Ontopic nu!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo. Gisteren het vervolg. Plan was om de steely van de diesel te ontdoen en de turbo erin te trappen. Helaas misten we een keerring voor de krukas en dus kon de turbo nog niet richting het vooronder. Ook bleek er geen kopp plaat op voorraad dus maar de grijze verder gesloopt en de motor uit steely gehaald. Bij scheiden van motor en bak bleek de oorzaak meteen. Het druklager zat helemaal scheef. Was daardoor ook kapotgegaan en heeft een vinger van de gaffel verbogen.
Verder was alles modder vet! Vliegwiel eraf en ja hoor.. Krukaskeering lek!
Vervolgens moest de turbo bak klaargemaakt. Alleen wilde de plastic bus er niet uit en dus konden we de als niet schoonmaken en smeren. Toen maar heetstoken. Toen de bus verkoold was met de hamer de hus eruitgetikt, helaas brak de onderste steun van de as en daarmee was de ellende wel compleet. Deze bak kon er zo niet in. De turbomotor verder geprepareerd en volgende week verder..
Foto’s volgen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
erikkuiper schreef:Tja soms zit het mee, maar meestal niet
Och, als we dit tegenslag noemen Nee, het ging eigenlijk best lekker allemaal. En er is weer eens bewezen dat DOM is om alleen een koppeling te vervangen en verder niets aan keeringen en pakkingen te vervangen… Wat een enorme BENDE.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Foto’s
Motor uit de steely takelen
De turboD bijna klaar.
De bak van de steely: Je ziet HOE SCHEEF het druklager zit en dat de vingers verbogen zijn….
Lekke krukas keering:
vette drukgroep
Baggervette plaat:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu ik het zo nog eens zie snap ik niet hoe dat nog zo lang heeft gewerkt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste