waterman schreef:Herman95 schreef:geef dan wel een mening die aansluit bij de werkelijkheid en gebaseerd op juiste feiten.
Beetje jammer, zo’n sneer zonder dat je weet tegen wie je ‘t zegt…
Niet mijn bedoeling wie dan ook een sneer te geven. Maar als je onder je profiel zet dat je de beste bent en niet arrogant verwacht ik wel wat meer van je. Sans rancune?
bij de C5 met wokkel vering is dit ook..
ik denk dat bij het ontwerpen van de auto meer rekening gehouden is met het comfort dan dat er iemand een sleurhut oid gaat achterhangen.
op het C5forum hebben ook enkele mensen de wokkelvering verstevigd met een prima resulataat als gevolg.
de vering van de C4P zakt niet in als ik de sleurhut erachter heb…
maar je merkt ook dat die een stuk stugger is als je er niks achter hebt hangen…
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Feit is dat de C4 in 2005 trekauto van het jaar werd bij de KCK-ANWB trekauto verkiezing. Presteerde prima met als enige verbazingspunt….........de inzakkende achtervering.
zegt meer over de verkiezing dan over de auto lijkt mij…
de C5 is ook trekauto van het jaar geweest, en ook met wokkelvering..
terwijl je dan beter de HP variant kan hebben…
Herman95 schreef:Jij hebt met je vouwagen een hele goede combinatie. Zoals ik reeds eerder heb vermeldt hou ik de kogeldruk met de caravan op 60 kg. Mijn C4 mag tot 1550 kg trekken. De waarde van van 75 kg is de aanbevolen waarde vermeldt in het instructieboekje en van de fabrikant van de caravan. Daar zit ik dus al 15 kg onder. Een lagere kogeldruk zal eerder tot ongewenst weggedrag leiden. Verder is het beladen gewicht van mijn caravan ongeveer 1150 kg. Ga maar eens op je trekhaak staan en kijk hoever de C4 van achter inzakt. Ik weet niet hoe dat met een diesel is. Die 15 kg meer of minder kogeldruk doet aan het verhaal van het inzakken geen afbreuk.
Hmm, 60 kg is inderdaad netjes. Heb de C4 nog niet, ben dus heel benieuwd hoe deze zich zal gedragen. Heb deze wel gekocht als toekomstige caravantrekker. Het koppel van 230 Nm leek me meer dan voldoende voor een niet te zware caravan.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
heb je ook problemen met overschakelen van benzine op gas
Nope, schakelt afhankelijk van de buitentemp. binnen max 4 km vrijwel onmerkbaar over op gas. Lees meer dat er problemen mee zijn maar niet aan mijn kant. Gemiddeld verbruik 1 :11. Succes.
Herman95 schreef:Nope, schakelt afhankelijk van de buitentemp. binnen max 4 km vrijwel onmerkbaar over op gas. Lees meer dat er problemen mee zijn maar niet aan mijn kant. Gemiddeld verbruik 1 :11. Succes.
Zo jammer dat de duurste km’s op benzine worden verreden. Max. 4 km is overigens wel lang. Onze vorige auto deed dit altijd binnen 1 tot 1,5 km.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Mijn Nissan Almera ging ook sneller over op gas. Maar die vebruikte 1:10. Lagere verbruk maakt veel goed. Beetje extra benzine verbruik bij een koude start niet verkeerd voor de motor. Maar 4km ook echt het maximum hoor.Bij een warme motor schakelt hij wel vrijwel direct over. Het is weer lachen aan de pomp.
Herman95 schreef:Het is weer lachen aan de pomp.
Dat deden wij ook toen we op gas reden. Maar nu met de diesel is het niet veel slechter. we tanken alleen minder vaak en dan is het bedrag dubbel zo hoog. En het grote voordeel, minder vaak tanken. Duitsland wordt nu beter, maar zo’n 5 jaar geleden moesten we altijd van de snelweg af om gas te tanken. En laten we het maar niet over Oostenrijk hebben. Daar is geen gas te vinden op de route naar Hongarije. En moet je toch een eind op benzine en mag je net over de grens in Hongarije echt de hoofdprijs betalen voor gas. Ben door het grapje met betalen in Euro’s al eens bijna 50 Eu kwijt geweest voor een volle tank van zo’n 40 liter.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
wat is het gemiddeld verbruik op benzine van de 1.6 vti??
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Wij rijden 1 op 11 ...
Vlotte rijstijl en al-4
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera