Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Staat deze in Eindhoven op zolder??
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zoiets zie je alleen bij Van Gompel, net als de visa ernaast…
Bijzonder hè, er staan daar gewoon auto’s op zolder die Van Gompel Senior gewoon 30 jaar geleden heeft ingeruild
Werd je niet heel erg “hebberig” van al die leuke auto’s daar?
(hebberig is een lelijk woord in dezen )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Hebberig hebberig tja wat is hebberig Er stond een dyane 4 in de showroom toen ik er was samen met een vriend van mij te kijken naar gs(a)‘s en ja die vriend gaf me vrij duidelijk te kennen dat ik er voor een gs was en niet voor nog een dyane. Maar dit is een oud type viertje wierp ik nog tegen, nee gs. Dus ja wat is hebberig
Maar, ja dus bij van Gompel op zolder. Een mega reis nu al twee keer gemaakt evenals andere plekken die ik heb aangedaan om een mooie dame te vinden.
Het lijkt te zijn gelukt.
Nog wel veel werk inderdaad met rubbertjes en remmetjes en een motor voorzichtig tot leven zien te brengen. En dan ontdekken hoe het rijd en schakelt.
Voor de liefhebbers zal ik proberen om jullie met enig regelmaat op de hoogte houden.
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat is een erg leuke GS van de aller eerste serie 1015 met convertiseur.
Succes ermee.
En nu de GS nog van zolder, op een auto-ambulance, en dan naar Groningen. Succes met je nieuwe voiture
Yvar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
ojee,
Spannend en meer van die gedachten en gevoelens. Woensdag (ijs en weder dienende) ga ik met een bergingsbedrijf naar Eindhoven om haar op te halen.
Ik ben benieuwd. Ze is van zolder gehaald en kan dus worden opgehaald. Daarna komt het grote werk. Dan zal ik nieuwe riempjes, snaartjes, puntjes, bougies, oliën, bollen en dergelijke gaan monteren. Natuurlijk klepjes stellen enzovoord. En dan en dan, zal ze het doen zal het allemaal werken zal het rijden zoals ik hoop? Zal ik het aan kunnen vier cylinders in plaats van twee? Hydraupneumatic in plaats van veer potten langs het chassis.? Geen chassis! Kan dat? is dat wel echt? 1050 cc jeetje wat en boel! Sloffen die drie keer zo breed zijn dan ik gewend was. In plaats van trommels rondom schijven rondom met bekrachtiging! en zal het stiller zijn? vast! Zweven? Zal dat geweldig zijn? Ik ben heel benieuwd!
U hoort het van me!
Citroën rijden is roest bestrijden
Er zal een wereld voor je open gaan
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zal hem ook vol gooien met tectyl voordat je ermee gaat rijden.
Super gaaf zeg! Gefeliciteerd en succes, Feiko. Vooral veel posten en foto’s, daar houden we van
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
BTW ik ben erg blij dat ik mijn CX grondig aangepakt heb: alle pakkingen en kerringen vervangen, alle riemen, koppeling, voortrein gereviseerd voor zover nodig (achter niet nodig behalve de remblokken). Dat geeft een gerust gevoel, bespaart ook reparaties tussen beurten door en je kan bij wijze van spreken beginnen bij pagina 1 van het onderhoudsboekje voor regulier onderhoud! Blokje droogmaken lijkt me voor jou niet het grootste probleem. Hier op het forum zijn er al velen die dat met succes gedaan hebben.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
1050 cc? Niet overdrijven hè, het zijn er maar 1015. Ik heb zelf een convertisseur uit 72 gehad, en dat rijdt fantastisch. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar je ervaringen. Volgens mij heb je een prima exemplaar aangeschaft.
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Natuurlijk had ik het helemaal mis is het slechts 1015cc ops: Maar voor een Dyane rijder toch wel onoemelijk veel meer hoor! Al reed ik de laatste jaren met een opgevoerd blok(visa blok) in mijn dagelijkse Dyane. Het blijft veel, om te beginnen al het dubbele aantal cylinders! Maar dit geneuzel terzijde. waar het om gaat> Ze is in Stad! Een mooi avontuur om haar hier naartoe te halen wat erg leuk was. Nu volgt het ontdekken en wennen aan elkaar (grote beurt geven en meer van die dingen) Ik heb er gelukkig de nieuwe apk papieren van 1992 bij foto’s:
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mooie wagen!
Een goed teken dat ze gekeurd en wel droog is weggezet. En leuk om weer ‘ns een nieuw revisieverslag te lezen!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ziet er super uit!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ziet er nog goed uit, en leuke APK sticker!