1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kapotte koppelingsplaat na 35.000 km
kimvanzetten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2012

Gepost: 21 december 2012 09:29 PM

Wie weet hoe het kan dat een koppelingsplaat kapot is inclusief kabels etc na slechte 35.000 Kim rijden in een vijf jaar oude c1?  Er werd mij verteld dat de bestuurder dan steeds met gierende banden moet wegrijden of de koppeling ingetrapt houdt bij het rijden. Beiden is niet het geval. Hoe is het mogelijk dat deze dure reparatie nu al moet worden uitgevoerd? Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?  Kim van zetten

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 december 2012 10:46 PM
  [ # 1 ]

Oei, 35.000 is wel erg snel!
Maar rijd je veel in de stad? dan kan het natuurlijk wel snel slijten!
Zijn er hier meer C1 rijders met snel versleten koppeling?
Dan zou er wel eens een serie-probleem kunnen zijn…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 december 2012 10:53 PM
  [ # 2 ]

Je moet het eigenlijk zo zien:
Een koppeling heeft een levensduur van een groot aantal ontkoppelingen/koppelingen.
Op een gegeven moment heb je het maximum aantal bereikt.
In de stad ontkoppel/koppel je nou eenmaal veel, dus dan is dat aantal sneller bereikt dan bij veel rijden op de snelweg.
Kilometerstand zegt niet alles.

Profiel  
 
kimvanzetten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2012

Gepost: 21 december 2012 11:33 PM
  [ # 3 ]

Ik rijd inderdaad veel kleine afstanden, maar was echt onaangenaam verrast hiermee. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die een c1 hebben en dit probleem herkennen.

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 22 december 2012 01:02 PM
  [ # 4 ]

Vervelend is dat. Wat zijn de kosten?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 december 2012 02:10 PM
  [ # 5 ]
H@ns schreef:

Je moet het eigenlijk zo zien:
Een koppeling heeft een levensduur van een groot aantal ontkoppelingen/koppelingen.
Op een gegeven moment heb je het maximum aantal bereikt.
In de stad ontkoppel/koppel je nou eenmaal veel, dus dan is dat aantal sneller bereikt dan bij veel rijden op de snelweg.
Kilometerstand zegt niet alles.

Dit is maar de helft van het verhaal. De drukgroep slijt ook, en wel altijd als de koppeling wordt aangeraakt. Als het pedaal geen vrije slag heeft, is de koppeling in no-time versleten.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 december 2012 02:15 PM
  [ # 6 ]
H@ns schreef:

Dan zou er wel eens een serie-probleem kunnen zijn…

Eén zwaluw maakt nog geen zomer hè.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kimvanzetten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2012

Gepost: 22 december 2012 04:24 PM
  [ # 7 ]

De kosten bedragen bijna 1000 euro.

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 22 december 2012 04:27 PM
  [ # 8 ]

Dat is bij de dealer, anders is het echt teveel, sowieso is het veel 1000€. Voor max. 150€ heb je een nieuwe a-merk koppelingsset, 300€ voor er in zetten bij een universele garage. Dat is al de helft.

edit: sorry, ik zie dat die koppelingsset 300€ kost, dat maakt het er niet goedkoper op.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2012 05:30 PM
  [ # 9 ]
2d schreef:
H@ns schreef:

Dan zou er wel eens een serie-probleem kunnen zijn…

Eén zwaluw maakt nog geen zomer hè.

tot nu toe heeft zich maar 1 zwaluw gemeld…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2012 05:47 PM
  [ # 10 ]
Ree schreef:
H@ns schreef:

Je moet het eigenlijk zo zien:
Een koppeling heeft een levensduur van een groot aantal ontkoppelingen/koppelingen.
Op een gegeven moment heb je het maximum aantal bereikt.
In de stad ontkoppel/koppel je nou eenmaal veel, dus dan is dat aantal sneller bereikt dan bij veel rijden op de snelweg.
Kilometerstand zegt niet alles.

Dit is maar de helft van het verhaal. De drukgroep slijt ook, en wel altijd als de koppeling wordt aangeraakt. Als het pedaal geen vrije slag heeft, is de koppeling in no-time versleten.

Kan natuurlijk ook, maar ik ga er maar even van uit dat een moderne auto een “zelfstellende” koppeling heeft. Ik weet echter niets van C1…
Ik bedoelde trouwens koppeling in het geheel, ik ben maar even niet in detail getreden.

Als er een licht motortje inzit moet je misschien ook meer de koppeling gebruiken om te voorkomen dat de motor afslaat.

Maar wat ik wil zeggen is dat het wel “normale” slijtage zou kunnen zijn en dat de lage kilometerstand geen garantie is voor nog heel veel probleemloze kilometers…

Als niemand anders dit probleem herkent en zich meldt dan is er weinig kans op coulance van de garage vrees ik…

Nou ja, Kim zit er maar mee.
Succes in ieder geval!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 december 2012 05:47 PM
  [ # 11 ]

Als het een serieprobleem zou zijn dan zouden alle dienst c1’s en Aygo’s die wij hebben er last van moeten hebben. Die dingen worden echt verschrikkelijk mishandeld en blijven gewoon heel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 december 2012 09:40 PM
  [ # 12 ]

mannen 35000km is wel erg snel vind ik, als je echt je best doet,doe je nog 60000km met een kopeling, mits je geen trailers er achter hebt hangen, kim hield je ook altijd de kopeling ingetrapt, als je voor het stoplicht stond te wachten?  heb je de auto nieuw gekocht, of tweedehands, en verder denk ik dat er wat met de kopelingskabel is geweest, waardoor de kopeling bleef slippen, en zo doende de slijtage heeft veroorzaakt. maar dit moet je gemerkt hebben met rijden, omdat je dan meet toeren draait dan de auto vooruit komt, dus geen snelheid maakt. naar mijn weten knappen kopelingskabels alleen maar, en rafelen niet.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2012 10:24 PM
  [ # 13 ]

Nou, ik heb anders wel gerafelde kabels gehad hoor!
Meestal voel je dat ie wat haperend opkomt.
Als je dan maar lang genoeg wacht knapt ie een keer, maar zover heb ik het nooit laten komen…

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 22 december 2012 11:59 PM
  [ # 14 ]

Bij mijn collega d’r berlingo is laatst ook de volledige koppelingsset vervangen. In mijn optiek was alleen het druklager stuk, je hoorde een ratelend geluid zodra je begon het pedaal in te duwen.

Ik denk, maar weet niets zeker natuurlijk, dat garages soms gewoon maar alles vervangen, en niet alleen hetgeen wat nodig is.
Dus ‘iets’ aan de koppeling kapot, meteen de hele boel dan maar.

Kim, wat zijn de symptomen van het probleem?

Profiel  
 
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 23 december 2012 08:52 AM
  [ # 15 ]

ik heb er nu meer dan 42000 km mee gerenden met mijn “c1eend ” rij niet constant met de linker voet op het pedaal en ja bij een stoplicht ontkoppel ik hem als het langduurt an anders hou ik de koppeling in en de 1e verneselling in gescvhakeld en de handrem om naar achter glijden te voorkomen , maar ook daar gelt weer dat als het lang deuurt ik hem in de vrij zet

heb nog niet de indruk dat de mijne snel toe is aan vervanging

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook