11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 december 2012 07:55 PM
  [ # 151 ]

De raamstrips druk je er zo af,kost je echt geen nagels.
En goede strips ( rond de ramen ) worden schaars
Vooral die van de derde ruit van een break .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2012 07:59 PM
  [ # 152 ]
La Léo schreef:

je breekt al je nagels!

Die hebben we toch al niet, alleen jij waarschijnlijk!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2012 08:02 PM
  [ # 153 ]
F.SvM schreef:

Vooral die van de derde ruit van een break .

Die bij mijn sloop-Break volledig in de kit bleken te zitten en dus niet te demonteren zonder ze te slopen.
Heb mijn pogingen maar gestaakt, de derde zijruiten met strips waren dus het enige wat met de verder kale koets richting oud ijzerboer is gegaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 december 2012 08:11 PM
  [ # 154 ]

Daarom worden ze ook schaars confused

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2012 08:19 PM
  [ # 155 ]
guzziman schreef:

Het zal echt niet gratis worden opgehaald, neem ik aan.

Echt wel, bij mij rijden er elke maandag enkele door de weg.
Heb ze al eens op het erf gehad met de vraag of ze m’n hele donor-Break konden meenemen.
Dus niet, want die moest toen nog uit elkaar!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2012 10:46 PM
  [ # 156 ]

Precies. ik moet ze ook wekelijks van de dam sturen, want zóveel accu’s en katalysatoren draai ik er niet doorheen! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 december 2012 11:09 PM
  [ # 157 ]

Dat ligt aan de buurt waar je woont
Het 1 trekt het ander aan Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 22 december 2012 11:41 AM
  [ # 158 ]

volgende vraag:

De break heeft van binnenuit, handbediende spiegels.
Ik heb het afdekplaatje los, daarna de 2 bouten gelost.
Ik had gehoopt daarna de voet van de deur te kunnen halen.
Dat lukt dus niet, nu hangt de spiegel aan de draden.
Hoe krijg ik dat deel, de voet, verder los?

Van binnenuit zie ik iets wat op een moer lijkt, maar is geen moer.
Daarin zit nog een bus. Doe moet er misschien wel uit, maar hoe?

Normaal gesproken moet je de spiegel kunnen demonteren/vervangen zonder eerst de deurpaneel te moeten verwijderen. Maar de voet lijkt heel vast op het plaatwerk te zitten.

Mij lukt het nu nog niet.

2e vraag die gelijk maar stel: waarschijnlijk moeten de draden ook worden gelost aan de spiegel.
Dan moet het glas eruit? Hoe doe ik dat netjes?

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2012 12:20 PM
  [ # 159 ]

De sokkel van de voet (dat ronde ding buitenop) moet je met een grote griptang van buitenaf losdraaien. Eerste slagje met de tang, daarna lukt het vaak met de hand gewoon. Het moet vrijwel altijd met een goede, brede griptang, want het wil zich nog weleens vastvreten.

Daarna schroef je het sokkeltje zo van de binnen ‘moer’ af en komt het geheel los en zie je een groter gat. De bediening maak je binnenin los van de steunplaat en die trek je dan voorzichtig door dit gat. Je moet NIET het spiegelglas eraf halen en de binnenbekleding moet zeker los en het bedieningspookje moet uit het paneel, anders gaat het niet lukken!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 22 december 2012 08:22 PM
  [ # 160 ]

Ik heb beweging in de voet gekregen.
Die draait nu mooi rond, maar loskomen ho maar.

Ik ben er nu ook nog steeds niet achter hoe ik de bedrading van het bedieningspaneeltje kan loskoppelen.
Als ik dat zou weten dan zou ik de spiegel incl. de kabels kunnen verwijderen, die zwarte voet kan dan lekker blijven zitten.

Ik laat het nu verder maar zo, misschien dat ik het principe t.z.t bij de rechterspiegel wel kan achterhalen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 december 2012 10:32 PM
  [ # 161 ]

Dit is toch een S1 met handbediende spiegel? Kapje op de voet eraf, twee schroeven los, dan komt de spiegel van de voet. Je moet de 3 of 4 bedieningskabels losfriemelen uit het pookje. Dan kun je de hele spiegel met kabels eruit halen. Daarna met een grote maat inbus die bout met inwendige zeskant sparing eruit draaien. Succes.

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2012 12:15 AM
  [ # 162 ]
bx-cannes schreef:

Je moet de 3 of 4 bedieningskabels losfriemelen uit het pookje. Dan kun je de hele spiegel met kabels eruit halen.

Zelf weten natuurlijk, maar alles losfriemelen geeft later weer veel meer werk om dat pookje en die draadjes weer in elkaar te krijgen, een rotwerkje.

Sokkel losdraaien en dan past de hele bende er gewoon doorheen, inclusief het pookje. Inderdaad met behulp van een dikke inbus met uitsparing (was in de war met Série 2).

Doch als je zo’n tool niet hebt, wordt het wellicht toch friemelen met de draadjes. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 23 december 2012 09:41 PM
  [ # 163 ]

Jullie hebben het over een inbus waar de voet mee vast zou zitten. Ik kan geen inbus ontdekken, de spiegeldraden bij mij lopen gewoon door een ronde bus.

Ik kijk binnenkort nog wel een keer, wie weet plaats ik wel een fotootje.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 23 december 2012 09:42 PM
  [ # 164 ]

Jullie hebben het over een inbus waar de voet mee vast zou zitten. Ik kan geen inbus ontdekken, de spiegeldraden bij mij lopen gewoon door een ronde bus.

Ik kijk binnenkort nog wel een keer, wie weet plaats ik wel een fotootje.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 24 december 2012 02:57 PM
  [ # 165 ]

Sorry, hoe kan ik aan jullie ervarenheid twijfelen.
Natuurlijk is het een inbus. Na goed kijken ontdekte ik inderdaad wat hoekjes.
Maar na 30 jaar niet als uit de fabriek.

Ik weet nu hoe het zit, daar gaat het mij in hoofdzaak om.

De twee linker portieren zijn inmiddels gedemonteerd.
Ik ben nu van plan om mij te bekommeren om het linker voorspatbord.
Heb op dit forum al gevonden dat het met puntlassen en kit bevestigd is.

Een nieuwe uitdaging.

Fijne Kerstdagen,

Jan

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook