26 van de 48
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Gepost: 23 oktober 2012 01:04 AM
  [ # 376 ]
Arjan Verkade schreef:
Mark Gielen schreef:

Da’s idd een diagnose stekker lekker laten hangen er is toch geen citroen garage meer met een aparaat wat daar aan past.  Wink

en zal dadelijk wel ff kijken naar de kleur draar of ie iid groen is

Mark

Wat voor diagnose stekker is dat dan?

Toen er nog geen computer in je auto zat (of toch niet van betekenis) en er ook geen laptops waren om er aan te hangen, kon je een stekker in dit ‘gat’ steken om je motor te laten analyseren. Daar was een speciale kast voor, in dit draadje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210119/#1403873 is er al het een en ander over geschreven (waaronder door jou Smile ) Zou inderdaad geen garage meer weten die nog zo’n ding heeft staan.

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 oktober 2012 10:32 AM
  [ # 377 ]
La Léo schreef:

O, en dat kastje waarover je schreef zal een ‘Velleman kitje’ zijn, zoals Jantje reeds opmerkte. Dit ding is inderdaad bedoeld om de levensduur van de puntjes te vergroten. Ook zonder Velleman werkt een ontsteking prima hoor. Ik durf niet te zeggen hoe het moet worden verbonden, maar zou het lekker even laten. Wink
Kan weleens vragen of ik iemand ken die er een schema van heeft, het spaart wel je contactpuntjes, hoewel die ook zo duur niet zijn.


Nou ik ga eens slapen. Hopelijk heeft dit iets verheldering gebracht in de materie.
Hmmm… misschien moet ik er eens een Rubrique Technique aan wijden! En dan werkelijk volledig uitleggen. Helemaal omdat ik deze keer al moest verzaken wegens drukte rondom het Lustrum.  red face

Groetjes,
Léo

Ja enig schuldgevoel is wel op zijn plaats dus kom maar op met dat stukkie… Wink Nee we hadden nog een goede vervanger op de plank en er komt weer een mooi blad aan binnenkort, mét technisch artikel.

Ik ga je eerste post maar niet quoten Wink maar in reactie daarop:

Dank voor de uitleg, al was het eerste algemene deel me wel bekend (zo erg is het nou ook weer niet haha). Maar er gaapt i.m.o. wel een gat tussen de kennis van de leek en de voorkennis die een vraagbaak veronderstelt. Als Jip en Janneke dat gat weten te overbruggen, dan wordt het nog eens wat. Al ben je in dat opzicht tweemaandelijks al flink bezig in LCER. Ik zal je voortaan Annie M.G. van Brummelen noemen…

De knappe koppen waren er zo uit dat de bougie geen vonk kreeg, maar de oorzaak daarvoor was lastiger te vinden. En hoe meer wijze mannen, hoe meer theorieen… En ook die wijze mannen veronderstellen een hogere basiskennis dan ik heb, dus daar ga je…

Maar we leren op deze manier ook weer wat bij.  cheese

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 oktober 2012 11:57 AM
  [ # 378 ]

Velleman gebruikt 4 draden: een plus (van de bobine) een min (aarde), een RUP op de bobine, en een stuurdraad die van de contactpunten afkomt.
Voordeel: punten branden niet meer in. Doen het 50.000+km zonder onderhoud. Geen condensator nodig. Transistor schakelt de bobine = sterkere vonk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 25 oktober 2012 02:24 PM
  [ # 379 ]

Dan is het dus geen Velleman, want ik zie maar 3 draden. Met een plat stekkertje (mannetje), een ronde en een oogje (ik neem aan voor de aarde).
Ding zit muurvast en niet in de weg dus ik laat hem lekker zitten. Temeer omdat ik stiekem verwacht dat ie het nog gewoon doet, ook al zit ie er al ruim 50.000 km in. Wat dat betreft is het jammer dat er werkelijk niets op de buitenkant staat, het zoeken van een aansluitschema is dus lastig. 

Inmiddels heb ik de noodoplossing naar de contactpuntjes maar verwijderd en de oorspronkelijke, nog aanwezige draad (die om mij onduidelijke redenen zondag werd losgekoppeld) weer bevestigd. De auto loopt ook dan prima. Wel meteen alle stekkers die ik tegenkwam schoongemaakt en in de vaselinespray gezet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 oktober 2012 04:53 PM
  [ # 380 ]

Die nieuwe draad heeft arjen erin gezet omdat er in de originele onderweg een paar amp stekkers gezet zijn.
Elke verbinding extra is een extra kans op storing, om dat uit te sluiten is die draad getrokken.
Het bleek uiteindelijk in de punten zelf te zitten, die zijn schoon gevijld, maar de vraag is hoe lang dat goed blijft.
Die zou ik dus vervangen, en die nieuwe draad zou ik ook gewoon laten zitten.

Ik heb gezien wat er gebeurde zondag, vandaar dat ik ongeveer weet wat de overwegingen waren.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 december 2012 01:20 AM
  [ # 381 ]

Volgens mij was het toch wat anders. Maar daarover meer in de nieuwe LCER (hopelijk nog op tijd voor onder de kerstboom), waarin dit voorval helaas onderwerp is in een verder heel aardig verslag van het technisch evenement… Wink

In het kader van een lekkere winter (wat heet) avond prutsen aan de keukentafel vanavond de wieldoppen maar eens onder handen genomen. De doos brillo’s is onaangeroerd gebleken, een beetje Sonax chroom polish op een doekje volstond al om ze weer mooi glimmend te krijgen. De matte delen waren nog prima dus verder weinig arbeid. Hooguit voor het mooie de zwarte ring in het midden nog eens overspuiten.

Wel nog even de doppen in de vaatwasser gelegd om de boel ook aan de achterzijde even op te frissen. Toen ik ze eruit haalde wilde ik dat ik ze er niet ingezet had…
Ik dacht altijd dat de matte delen gestraald waren o.i.d., maar dit blijkt gewoon een sticker te zijn… Op één dop kon ik er bij één van de punten van de ster zo een hoekje af pulken…! Op de foto is dit ook te zien (de punt onderaan). Ook een andere dop heeft wat te lijden gehad van deze actie. Nou ja, die gaan na de winter maar op de achterwielen… Wink (waar blijft de grimlach-smiley…?)

Het zijn nog steeds mooiere doppen dan wat ik af en toe voor best forse bedragen aangeboden zie, maar een beetje jammer is het wel. Nou ja, een volgende poetser is gewaarschuwd, zal ik dan maar denken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2012 08:27 AM
  [ # 382 ]

Freek,

ik voel al weer een onderwerp voor de volgende LCER aankomen, mischien moeten we een rubriek maken met wat niet te doen met je CX Laughing

Maar zonder gekheid ik heb nog 2 wieldoppen liggen maar moet nog wel even met Frank overleggen die had er ooit op geboden op martkplaats langgggggg geleden.

Als Frank ze niet meer wil of nodig heeft mag jij ze wel voor weinig hebben als je beloofd ze niet in de vaatwasser te doen.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2012 10:36 AM
  [ # 383 ]

Goede morgen.
Ik had het gister nog over jou wiel doppen.
Ik wl ze met alle plezier van je over nemen,maar ik heb geen haast.
En ook niet zoveel tijd dat ik ervoor heen en weer rij( komt omdat ik er geen haast mee heb)
Aankomend CMB ben ik er weer 2 dagen .
Dus dan moet het lukken.
Moet wel zeggen dat die wieldoppen dan van goede kwaliteit zijn geweest.
was de rest van de cx ook maar zo gemaakt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2012 12:23 PM
  [ # 385 ]

laten we mekaar de prijs niet opdrijven Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2012 12:28 PM
  [ # 386 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2012 12:31 PM
  [ # 387 ]

Ik heb alleen deze 4 maar gezien

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2012 02:01 PM
  [ # 388 ]

Ah, Mulder, wat ontzettend balen! Als ‘t erg lastig wordt: dit effect is natuurlijk met een spuitbusje aluminiumkleurige lak wel na te maken. Maar zonde van je poetswerk.

Enne - ja, je staat in de LCER - gisterenavond onder de kerstboom gelezen. Wink

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2012 02:12 PM
  [ # 389 ]

Ja Freek, alle complimenten weer, Het ziet blad er weer SUPER uit hoor!!  clap

En hulde dat je die techneuten zó lang in het duister liet tasten en liet zoeken naar die ‘storing’ in de ontsteking tijdens de Technische Dag. Dat is best knap eigenlijk…. Cool

Ik kreeg trouwens een déjà vu van het kampeerweekend 2011, waarbij men een TRS aan de praat moest helpen die opzettelijk was gesaboteerd (door ons). Dit lukte toen óók niet en ik herinner me nog de frustratie die dit teweeg bracht.


Over die doppen: zijn die zo zeldzaam?? Dan liggen ze zeker allemaal bij mij te slingeren. Laughing  Ik weet niet of ze ook allemaal zo mooi zijn. Die op MP zien er wel heel goed uit en 25 per stuk vind ik niet idioot duur. Maar och, je kunt de minst mooie ook achter zetten, dan vallen ze minder op.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2012 02:18 PM
  [ # 390 ]

Ik heb die doppen wel voor hogere bedragen zien gaan…

Ik heb mijn LCER nog niet Sad

Profiel  
 
 
26 van de 48
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook