Sinds gister heb ik problemen met mijn lpg g3 installatie.
Als ik overschakel van benzine naar lpg dan duurt het niet langer dan een 30 seconden en dan hoor ik weer de pieptoon alsof de tank leeg is en schakelt ie weer terug naar benzine.
Uiteraard heb ik een volle lpg tank ....
Het gaat om een XM van eind 1999 2.0 16V Met 390 k op de teller
Rij er nu 4 jaar probleemloos in op lpg tot nu toe dan , en net nu ik 2 weken vakantie heb en veel kilometers ga maken
Het gaat overigens om een AG instalatie.
iemand een suggestie !!???
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan van alles zijn…. maar vooral omdat het een AG installatie is, waar best wat gedonder mee kan zijn, zou ik er mee naar een LPG specialist gaan. Die kan de boel namelijk uitlezen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gezien het weer van de laatste tijd, is mijn eerste ingeving dat ie moeite heeft met de afsluitspoel op de verdamper bekrachtigd te houden. Verdamper hangt nl. in de vochtige motorruimte.
Loop de bekabeling en vooral ook de connector naar de afsluiter-spoel op de verdamper eens na. Die zou wel eens heel goed gecorrodeerd kunnen zijn. Dan gaat er te weinig stroom lopen en heeft de spoel te
weinig kracht om de afsluiter goed open te houden.
Kijk ook de rest van de connectoren van de gasinstallatie eens na, met dit weer en de pekel corrodeert alles erg snel.
En anders maar eens naar een gasspecialist die de AG computer uit kan lezen. Als de fout opgeslagen is, dan kom je ook wat makkelijker tot een oplossing. Kost naar mijn idee wel altijd veel teveel geld voor die paar minuten werk, maar als je het zelf niet kunt vinden, dan moet je iets.
Ik hoop dat je het kunt vinden voor je vakantie!
ik gok op de pomp…. Heb je de gewoonte (gehad) om je gastank (regelmatig) leeg te rijden? ALs ik me niet vergis zit de pomp van een AG in de tank….das minder dus…
Opgelost !!
Het bleek om een stekkerverbinding te gaan die uit het kastje bovenop de gaspot komt en met een kabelverbinder aan elkaar was gezet.
Net een rondje gereden en alles weer
Bedankt voor de snelle reacties, heb alle kabelverbindingen nog ff ingespoten met WD40 is dat ook weer gedaan.
Dat wordt de komende week weer genieten van de minimaal duizend kilometer die ik ga afleggen lekker languit in het leder
Heel mooi dat het opgelost is, stekkerverbindingen van AG (en ook sommige andere) gasinstallaties zijn helaas niet erg geweldig.
gompy58 schreef:ik gok op de pomp…. Heb je de gewoonte (gehad) om je gastank (regelmatig) leeg te rijden? ALs ik me niet vergis zit de pomp van een AG in de tank….das minder dus…
Nee, dat heeft Vialle, bij AG is het gewoon een simpel vat met gas