Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ja dat is nodig.
Ik zet er zelf meestal een plaatje in van 8mm dik en neem het gaten patroon over en tap er m7 draad in.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Oudenbosch?
Martien Mooijman zit dan bijna om de hoek!
Die heeft vast ook nog wel de nodige onderdelen als je m niet compleet hebt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Martien ken ik wel, inderdaad handig voor onderdelen maar ik heb de handrem compleet. Het nut van het plaatje snap ik niet helemaal. Het plaatje wordt immers ook op het chassis gelast, waarom is dat dan sterker dan als de hendel direct op het chassis wordt gelast, heeft iemand misschien een foto?
Zou ik wel doen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb nog een ander tip gekregen om de hendel vast te zetten. 4 gaten boren door de balk en daar de hendel met lange bouten, > 11 cm, erdoor vastzetten. De ruimte in de balk opvangen met een bus zodat de balk niet wordt ingedrukt. En aan de onderzijde een plaatje. Vanmiddag de motor er weer uit gehaald, je wordt er steeds handiger in. Gelukkig wilde de boer waar de wagen staat even helpen tillen!En nu maar boren en prutsen. De hoofdremcilinder zit ook nog in de weg dus die moet ook nog even weg. Ach je bent van de straat.
Niet mijn keuze.
Maar let dan op het volgende: onderkant gat diameter van de pijpjes nemen. bovenkant gat diameter van de bouten nemen.
Succes.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
pieterc schreef:Martien ken ik wel, inderdaad handig voor onderdelen maar ik heb de handrem compleet.
Hij kan m ook wel lassen voor je
CX GTi Turbo 2 - All Black
Gisteren de Ami opgehaald met de DS en naar Martien Mooiman gebracht. Eindelijk weer eens tijd gevonden om eraan te werken. Martien heeft de handrem gelast.Ik heb vandaag de remleidingen aangelegd en ben nu bezig met de kachelpotten , uitlaat en de rest van het afbouwen. Het zou leuk zijn als ik begin maart naar Reims met de Ami kon
Ik mag hopen dat je wel je aandrijfassen er in hebt zitten, anders kost dit je voorwiellagers…(en die zijn erg duur geworden )
Anders snel doen! (ze houden nml je lager bij elkaar!)
Dat van die lagers had ik nog nooit gehoord, is al 1 jaar zo. Gelukkig wordt de wagen nu niet veel meer verreden. Binnenkort nieuwe banden erop en dan wilde ik gelijk de assen erin zetten. Ik had nog een andere vraag: zijn de kachelpotten van een Ami 6 anders dan die van een eend?. De wagen heeft natuurlijk een eendmotor maar aan de bijrijderskant lijkt de pot te lang en komt tegen de accubak aan. Er zitten ook geen openingen in het binnenscherm zoals bij een eend/ami8.
Zo te horen is jouw auto omgebouwd van de oude M4 motor naar de “moderne” motor en bak, en ja dan kan het kloppen dat eea aanloopt.
Ik heb bij een aantal Ami’s daarvoor de accubak iets ingekort. Je verwarmingsslangen gaan ook niet zondermeer passen. De aansluiting aan de bijrijders kant zul je moeten verplaatsen, die aan de bestuurderskant past ook niet echt…
De oude motor heeft inderdaad geen afvoer door de binnenschermen, dus ook die gaten zal je moeten maken.
En als ik het me goed herinner moet je de pook ook iets bijstellen op de bak wil het een beetje schakelen.
Vandaag weer verder gegaan. Het past allemaal net niet en dat kost best wel tijd als je eigenlijk ook niet weet hoe het zou moeten. Gelukkig kan ik bij diverse eenden Ami´s 6 en 8 in de stalling kijken, dat helpt. De accubak heb ik ingekort en de kachelpotten op de demper aangesloten. Ook de koppeling aangesloten. Kan je een kachelpot aan de achterzijde open maken en de klep omdraaien zodat de bediening aan de onderzijde komt?, dat zou met de originele bediening goed uitkomen. Vanwege de ombouw van een oude motor naar een eendmotor is het wat proberen met het luchtfilter. Ik heb nu een grijze “schoenendoos” met een klein grijs rond filter waarvan ik niet weet hoe die geplaatst moet worden. Iemand ideeën of foto´s? De aandrijfassen komen donderdag aan de beurt, proberen met wat vet te redden wat er te redden valt. Dan ook LHM in het remsysteem,de remmen afstellen nieuwe banden en elektra. Gelukkig heb ik vanmiddag op mijn gewone stallingsplaats mijn gaspedaal weer gevonden. Kan er donderdag ook weer in.
Pieter ,
Luchtfilter wat jij beschrijft hoort bij Ami 6 met 28 PK motor.
Er is pas op het forum van de Amivereniging http://www.amivereniging.nl in de rubriek mechanisch het volgende antwoord op dezelfde vraag gekomen
Het kleine ronde filter hoort op het rechter binnenscherm te zitten hiervandaan loopt een slang naar het grote filter wat op de carburateur gemonteerd
Succes ,
Rene ter Veer
Maar voor deze motor moet je dus op zoek naar een luchtfilterhuis model Ami 8, of een plastic uit een Dyane 6(maar dat staat minder mooi)
Een van een 2cv is te hoog en mist de turbo inlaat.
Het oude filter (rond) + ruisdemper (doos) gaat dus niet passen.
Oh en nog een ding, ik hoop dat je ook “moderne” aandrijfassen erbij hebt, want de originele dubbele homokineten zijn te kort in combinatie met een moderne bak!
Badankt voor het meedenken. Ik zou niet weten of ik moderne of oude aandrijfassen heb. Daar ga ik donderdag achter komen. En dan gelijk zoeken naar een ami8 luchtfilter. Je hoeft je ook nooit te vervelen. Iemand nog ervaring met het ombouwen van kachelpotten naar onderbediening?