Totaal aantal Berichten: 9
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Goedendag,
Ik heb vorige week en aanrijding gehad en had gelukkig weinig schade en geen letsel. Mijn koplamp moest vervangen witteveen en de beugel van de bumper moest vervangen worden deze zorgt ervoor dat de voorbumper en het zij scherm aan elkaar verbonden worden.teven is de stoot opvanger vervangen.allemaal geen lastige klus meest lastige was het vastzetten van het bovenste grilletje die zich vervolgens door de noordoostpolder heen gaat. Als in elkaar gezet ik helemaal blij. Kom ik even later terug zie ik dat mijn motor kaap niet aansluit op de koplampen er zit en ruime tussen van 3 cm zowel links als recht terwijl er linksvoor niets vervangen is heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. In de motorkap is geen vouw te zien en de motorkap rust nu alleen op de schuimrubberen staven voor aan de motor kap.
Misterzilver

Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Leuk he typen met autocorrect op een telefoon ?

Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
neem eens een foto, ik snap er zo niks van, als er in eens 3cm ruimte is bij de koplamp die niet is verangen, dan staat je moterkap gewoon nog open, dat merk je dan ook omdat de kap niet meer gelijk ligt met het zij scherm.

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ik snap ook al niet veel van het relaas.
Eerst ben je “helemaal blij” met het resultaat en plots staat de boel 3 cm uit het lood?
Wat is er in vredesnaam in de tussentijd gebeurd?
Ik hou het op “motorkap vergeten dicht te doen”

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Van een C4 Picasso?
Knappe jongen als je die op een berline gemonteerd krijgt!

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Een hoax .....
De OP zien we niet meer…..

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
@kloes; Ik weet niet of je ooit wel eens een C4 Picasso gezien hebt (gezien jouw serieus bedoelde opmerking twijfel ik daaraan) maar de gehele neus van een C4 Picasso lijkt zelfs in de verste verte niet op die van een C4 berline.
Als het al een verkeerde motorkap is, dan zou het wellicht in de update van 2008 kunnen zitten, al weet ik niet zeker of daar uberhaupt een verschil in zit. Wellicht dat anderen daar meer vanaf weten.
Zou natuurlijk ook nog kunnen dat een van de voorschermen verschoven is en dus scheef zit. Dan kan je proberen wat je wilt, maar krijg je de kap er visueel niet recht op.

Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
zit een klein verschil in de facelift kap , ivm een ronder logo dan de types 1.
Er zit wel iets meer verschil in de motorkap van voor en na de facelift van de c4 type I dan alleen het logo. De “vouw” die in het midden van de motorkap van de eerste serie loopt, is er bij de facelift uitgehaald. Ik weet niet of dat ook andere gevolgen heeft gehad voor bv de afmetingen van de kap. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Schadeherstellers en dealers weten vast het antwoord wel.
Aan de andere kant… Misterzilver meldt zich niet meer, wat zouden we ons druk maken.