27 van de 48
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 december 2012 10:02 PM
  [ # 391 ]

Ik ook wel. Maar zo vreselijk gaaf vind ik die set op MP nou ook weer niet. Er zit één mooie bij, als ik op de foto af moet gaan.
@Mark, ik pb je even.

Een setje lichtmetaal (uiteraard wel de juiste, dus met afgeschuinde vlakken, passend bij het bouwjaar) lijkt me ook wel fraai. Maar vind die velgen maar eens, het is allemaal nieuwer spul wat je tegenkomt (de volledig vlakke velgen).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2012 10:14 PM
  [ # 392 ]

Freek,

dit zijn ze.

Mark

Afbeelding Bijlagen
wieldoppen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2012 10:56 PM
  [ # 393 ]

Met die afgeschuinde vlakken, vindt die maar eens? Tijdens de taxatie in Wanrooij ontdekte ik dat er onder mijn auto zo eentje zit. En daar viel het me op dat ik niet de enige serie 2 rijder ben met één of meer oud-model velgen. Juist omdat ze zo op elkaar lijken worden ze blijkbaar door elkaar heen gemonteerd. Met andere woorden: moet aan te komen zijn.
Dit gezegd hebbende - ik vind die Pallasdoppen eigenlijk veel karakteristieker en ook veel beter passen bij het tijdsbeeld.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 december 2012 11:05 PM
  [ # 394 ]

Toch waren die velgen toen ook al leverbaar als ik me niet vergis.
Tsja, ik zal er eens een keer een paar in een en profil foto van mn CX shoppen… Ben er zelf wel benieuwd naar.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2012 11:50 PM
  [ # 395 ]

Welke velgen bedoel je?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 december 2012 12:04 AM
  [ # 396 ]

Ze waren er wel in 1977 maar alleen leverbaar op de GTI en Prestige en niet op de Pallas volgens deze folder uit 1977. In d folder van 1976 komen ze iig niet voor.

http://www.citroencx.eu/brochures/1977/1977.html

en Freek bedoelt deze

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 december 2012 12:08 AM
  [ # 397 ]

Kun je ze alle twee eens naast elkaar zetten,zie het verschil niet zo.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 december 2012 12:49 AM
  [ # 398 ]

Heb zo gauw ook geen ander plaatje, maar bij de oude GTI velg komen de opliggende (blanke) vlakken naar het hart van de velg toe iets omhoog, dat ze je ook op het plaatje hierboven. Bij de latere GTI velgen steken deze blanke delen weliswaar ook iets boven de rest van de velg uit, maar liggen ze venwijdig aan de velg.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 maart 2013 12:13 PM
  [ # 399 ]

Gisteravond om 19.10u begon de lente. Weliswaar onder protest, maar na het aansluiten van de accu en drie vergeefse startpogingen had mevrouw ook door dat het voorjaar was en konden we weer rijden. Morgen mag ze naar Borculo voor een beurt en een lijstje dingetjes en ga ik zelf waar mogelijk de handen ook een beetje uit de mouwen steken. Steek ik ook weer wat van op.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 27 maart 2013 10:00 PM
  [ # 400 ]

dusseh ... voorjaarsrit?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 maart 2013 10:09 PM
  [ # 401 ]

Ik wilde heus nog wel terugbellen hoor. Wink Drukdrukdruk…
Moet wel lukken denk ik. Sie hören noch von uns.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 maart 2013 08:58 PM
  [ # 402 ]

Een welbesteed dagje Borculo vandaag. Er bleken wat koelslangen gaar dus die hebben we na 35 jaar trouwe dienst vervangen, kvs en olie ververst, oliefilter vervangen, koplamp vervangen (de linker dit keer, dus geen bobine-ellende… Wink ), bollen weer mooi op druk, ontsteking en kleppen nagelopen, thuis de carburateur nog schoongemaakt, kortom, lopen als een nieuwe en we kunnen er weer tegenaan.

En aan degene die op de route Zelhem-Ruurlo-Borculo binnenkort de bermen moet maaien (kloink!): als ie nog toonbaar is wil ik die Pallas-wieldop wel terug…  cool grin

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2013 09:21 PM
  [ # 403 ]

Klinkt als een gedegen Grote Beurt zoals het hoort!
Heb je de remmen ook losgemaakt (blokken) en gangbaar gemaakt? Wellicht daarna de wieldop niet hard genoeg aan geklopt?

Wel zonde zeg. Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 maart 2013 09:28 PM
  [ # 404 ]

Remmen zijn ook nagelopen maar de dop ben ik op de heenweg verloren. Zal hem desondanks niet goed aangeklopt hebben toen ik ze er eergisteren weer opzette… Balen. Al is het dan weer mazzel dat de dop de afdekplaat voor het achterwiel heel gelaten heeft. Ik hoorde nog een ‘bonk’ onder de auto, zag niets in de spiegel, haalde de schouders op en kwam er een uur later pas achter dat ik een bloot achterwiel had.

En o ja, ook de enkele jaren geleden afgebroken koppelingspedaalveer is vervangen. Ik merk daadwerkelijk enig verschil.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 maart 2013 10:53 PM
  [ # 405 ]

Jammer van die dop. Maar ach - een missende dop is een goede reden om beurzen af te mogen lopen ... In elk geval mooi dat ‘t ding niet tegen de lak is gekomen.
Heeft er hier niemand een metaaldetector en teveel tijd?

Profiel  
 
 
27 van de 48
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook