25 van de 51
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
ollie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 18-02-2009

Gepost: 07 december 2012 06:22 PM
  [ # 361 ]

Klinkt goed, vergeet de afstandbus l.a niet anders draai je dwars door het waterpomphuis heen Smile

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 december 2012 11:48 AM
  [ # 362 ]

Het carter slingerschot is er nog steeds niet. Het is in aantocht..!!

Dus hebben we vast van de stuurinrichting het nylon buitenlager in het stuurhuis

vernieuwd. Ook zit het stuurhuis reeds weer onder de VISA gemonteerd.

Morgen zal ik de extra carterpan er met 4 boutjes onder zetten en

het motorblok in de houten motorbok rechtop zetten.

Ik zal er dan toch maar vast aan beginnen om de cilinderkop er op te zetten en de

distributie te gaan monteren.

Ook het BX blok gaan we weer in elkaar zetten, daar komt de krukas van de GTI in.

Met ook nieuwe lagers en zuigerveren, dit om te voorkomen dat alles uit elkaar

blijft liggen, zo blijft alles bij elkaar.

Zo hebben we dan toch nog een 1600 cc reserve motor die dan zo te

gebruiken is.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 december 2012 09:42 AM
  [ # 363 ]

De motor van de GTI zit al weer enige tijd in elkaar en ook de

versnellingsbak zit er weer aan vast.

Vandaag zullen we hem er weer in takelen en aan de drie ophangpunten

vastzetten.

Daarna kan het afbouwen gaan beginnen, eerst alles er aan

vast maken zodat ik hem even kan laten lopen.

Tenminste, als ik het carterschot heb. Staat in bestelling.

Als dat om wat voor reden niks wordt heb ik een XM carterpan met daarin

een slingerschot met zo’n luikje.

Maar dat moet ik dan eerst helemaal pas gaan maken. 

Als ik dat eeder had geweten was ik daar natuurlijk direct aan begonnen.

Maar soms weet je niet alles.

Dus dat wordt helaas de 12e niet met de ‘‘VISA’’ naar Berlikum.

Jumpy dan maar…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 december 2012 09:50 AM
  [ # 364 ]

Tussen de bobine en de onsteking.

Aan zo’n GTI bosch ontsteking en ook andere zit af fabriek zo’n heel

knullig draadje waar ze de islotie van af hebben gehaald.

Er is daar grote kans op breuk.

Ik ga dit nu verstevigen door er een hulsje omheen te maken en dat dan

vol te gieten met 2 componenten lijm. Dan kan het in ieder geval op die

fatale plek niet meer bewegen tot draadbreuk.

Of gaat dit bij een ander nooit stuk.

Of wie heeft er nog een nieuwe…!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 december 2012 12:21 PM
  [ # 365 ]

Of wat laagjes krimpkous in verschillende diameter eromheen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 29 december 2012 01:22 PM
  [ # 366 ]

Het olieslingerschot is binnen, heb het opgehaald in Emmen.

Werkelijk een prachtig stuk werk, wordt geklemd tussen motorblok en carterpan

met twee pakkingen. Hier is wel over nagedacht wat een construktie.

Daarn direct door naar Sloopkogel die gaat de lange uitlaat herstellen.

Wat kan die mooi lassen…

2 carterpakkingen besteld bij de Peugeot dealer hier in Beilen.

Maandag vroeg zijn deze er en gaat daarna het carter met het schot tegen het blok aan.

Daarna verder alles afbouwen.

Ook komt er direct een nieuwe rechter de lange aandrijfas in.

Dan nog zoeken naar een nieuwe linker aandrijfas, het trillen ook al is dat heel licht,

in het stuur ‘moet’ er uit.  1 Maart a.s Assen dan moet hij weer op punt staan…

En met weer een andere neus en kleurstelling.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 30 december 2012 09:10 PM
  [ # 367 ]

Blij met het olieslingerschot ben ik het maar eens gaan passen

op BX 1.6 motor die nog op de bank staat.

Na twee tellen zie ik dat dat niet gaat lukken, de oliepomp moet

eerst worden verwijderd de rand moet achter de ketting langs.

VOORGEVOEL..!! een paar dagen terug heb ik de motor reeds in de

VISA getakeld, maar met alleen de drie bouten vastgezet.

Ik neem direct de beslissing om de motor er weer uit te halen,

de drie bouten zijn er tenslotte zo uit.

Onder de auto zitten knoeien zie ik niet zitten.

En inderdaad staat de motor weer na enige tijd op de bank en

op zijn kop met het carter naar boven.

Nadat de oliepomp is los gemaakt leg ik de 1e pakking en het schot

op het blok in twee paspennen en daarop wordt de oliepomp weer gemonteerd.

Morgen de tweede pakking halen en dan kan het carter echt dicht en vast.

En dan direct de motor er weer in en verder afbouwen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2012 09:14 PM
  [ # 368 ]

Goed bezig Kees!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 december 2012 09:24 PM
  [ # 369 ]

Is eigenlijk wel een foto waard toch zo’n mooie oplossing Wink

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 31 december 2012 08:12 PM
  [ # 370 ]

De carterpan er onder gezet.

De motor omgedraaid.

En als laatste daad in 2012 de motor in de VISA GTI 115 getakeld.

En met zijn drie bouten weer vastgezet.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 02 januari 2013 09:20 PM
  [ # 371 ]

Ik heb via de mail een reeks foto’s gekregen van Kees. Zal die straks even voor hem online zetten.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 januari 2013 03:02 PM
  [ # 373 ]

““2013”” Het begint goed, kijkent op E bay France staat daar

een einddemper van een VISA GTI 115 van het merk OMP te koop.

Ik reserveer er direct 1een.  Want een groep N demper is toch

iets luidruchtiger dan de standaard.  Nog meer mazzel…

Over een paar weken is in Reims de start van de Rallye Monte

Carlo Historique. 1/3 van de deelnemers start daar, ook een aantal

Citroens. Maar ook de winnaars van 40 jaar terug 1973 in wederom een

Alpine A110.1600S. Team… Andruet. - Biche.

Echter, niet in dezelfde Alpine No.18. die staat in Griekenland.

En het Hotel is om de hoek van het bedrijf dat de uitlaat aanbied

en vlak bij de keuring en start.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2013 07:57 PM
  [ # 374 ]

Mooie foto’s om te zien, geeft een goed beeld van de aanpassing Wink

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 januari 2013 12:38 PM
  [ # 375 ]

Eindelijk maar toch! Het ziet er goed uit!

Profiel  
 
 
25 van de 51
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook