Klinkt goed, vergeet de afstandbus l.a niet anders draai je dwars door het waterpomphuis heen
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het carter slingerschot is er nog steeds niet. Het is in aantocht..!!
Dus hebben we vast van de stuurinrichting het nylon buitenlager in het stuurhuis
vernieuwd. Ook zit het stuurhuis reeds weer onder de VISA gemonteerd.
Morgen zal ik de extra carterpan er met 4 boutjes onder zetten en
het motorblok in de houten motorbok rechtop zetten.
Ik zal er dan toch maar vast aan beginnen om de cilinderkop er op te zetten en de
distributie te gaan monteren.
Ook het BX blok gaan we weer in elkaar zetten, daar komt de krukas van de GTI in.
Met ook nieuwe lagers en zuigerveren, dit om te voorkomen dat alles uit elkaar
blijft liggen, zo blijft alles bij elkaar.
Zo hebben we dan toch nog een 1600 cc reserve motor die dan zo te
gebruiken is.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De motor van de GTI zit al weer enige tijd in elkaar en ook de
versnellingsbak zit er weer aan vast.
Vandaag zullen we hem er weer in takelen en aan de drie ophangpunten
vastzetten.
Daarna kan het afbouwen gaan beginnen, eerst alles er aan
vast maken zodat ik hem even kan laten lopen.
Tenminste, als ik het carterschot heb. Staat in bestelling.
Als dat om wat voor reden niks wordt heb ik een XM carterpan met daarin
een slingerschot met zo’n luikje.
Maar dat moet ik dan eerst helemaal pas gaan maken.
Als ik dat eeder had geweten was ik daar natuurlijk direct aan begonnen.
Maar soms weet je niet alles.
Dus dat wordt helaas de 12e niet met de ‘‘VISA’’ naar Berlikum.
Jumpy dan maar…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Tussen de bobine en de onsteking.
Aan zo’n GTI bosch ontsteking en ook andere zit af fabriek zo’n heel
knullig draadje waar ze de islotie van af hebben gehaald.
Er is daar grote kans op breuk.
Ik ga dit nu verstevigen door er een hulsje omheen te maken en dat dan
vol te gieten met 2 componenten lijm. Dan kan het in ieder geval op die
fatale plek niet meer bewegen tot draadbreuk.
Of gaat dit bij een ander nooit stuk.
Of wie heeft er nog een nieuwe…!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Of wat laagjes krimpkous in verschillende diameter eromheen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het olieslingerschot is binnen, heb het opgehaald in Emmen.
Werkelijk een prachtig stuk werk, wordt geklemd tussen motorblok en carterpan
met twee pakkingen. Hier is wel over nagedacht wat een construktie.
Daarn direct door naar Sloopkogel die gaat de lange uitlaat herstellen.
Wat kan die mooi lassen…
2 carterpakkingen besteld bij de Peugeot dealer hier in Beilen.
Maandag vroeg zijn deze er en gaat daarna het carter met het schot tegen het blok aan.
Daarna verder alles afbouwen.
Ook komt er direct een nieuwe rechter de lange aandrijfas in.
Dan nog zoeken naar een nieuwe linker aandrijfas, het trillen ook al is dat heel licht,
in het stuur ‘moet’ er uit. 1 Maart a.s Assen dan moet hij weer op punt staan…
En met weer een andere neus en kleurstelling.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Blij met het olieslingerschot ben ik het maar eens gaan passen
op BX 1.6 motor die nog op de bank staat.
Na twee tellen zie ik dat dat niet gaat lukken, de oliepomp moet
eerst worden verwijderd de rand moet achter de ketting langs.
VOORGEVOEL..!! een paar dagen terug heb ik de motor reeds in de
VISA getakeld, maar met alleen de drie bouten vastgezet.
Ik neem direct de beslissing om de motor er weer uit te halen,
de drie bouten zijn er tenslotte zo uit.
Onder de auto zitten knoeien zie ik niet zitten.
En inderdaad staat de motor weer na enige tijd op de bank en
op zijn kop met het carter naar boven.
Nadat de oliepomp is los gemaakt leg ik de 1e pakking en het schot
op het blok in twee paspennen en daarop wordt de oliepomp weer gemonteerd.
Morgen de tweede pakking halen en dan kan het carter echt dicht en vast.
En dan direct de motor er weer in en verder afbouwen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goed bezig Kees!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is eigenlijk wel een foto waard toch zo’n mooie oplossing
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De carterpan er onder gezet.
De motor omgedraaid.
En als laatste daad in 2012 de motor in de VISA GTI 115 getakeld.
En met zijn drie bouten weer vastgezet.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb via de mail een reeks foto’s gekregen van Kees. Zal die straks even voor hem online zetten.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
““2013”” Het begint goed, kijkent op E bay France staat daar
een einddemper van een VISA GTI 115 van het merk OMP te koop.
Ik reserveer er direct 1een. Want een groep N demper is toch
iets luidruchtiger dan de standaard. Nog meer mazzel…
Over een paar weken is in Reims de start van de Rallye Monte
Carlo Historique. 1/3 van de deelnemers start daar, ook een aantal
Citroens. Maar ook de winnaars van 40 jaar terug 1973 in wederom een
Alpine A110.1600S. Team… Andruet. - Biche.
Echter, niet in dezelfde Alpine No.18. die staat in Griekenland.
En het Hotel is om de hoek van het bedrijf dat de uitlaat aanbied
en vlak bij de keuring en start.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie foto’s om te zien, geeft een goed beeld van de aanpassing
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Eindelijk maar toch! Het ziet er goed uit!