6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Marvin’s 1985 BX 16 TRS
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 24 december 2012 10:03 AM
  [ # 76 ]

De bumper is ook beschadigd, op twee plekken lijkt het of de bumper in is geklemd. Maar wie weet doet riwax wonderen!
Nee de mijne is niet Gris Renard, de RS is Blue Romantique. Hoe dat met het ruitje zit zou ik zo niet durven zeggen, maar in principe is het een luxe model, niet het meest luxe want dat was in die tijd de TRS.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 december 2012 01:29 PM
  [ # 77 ]

maar zo te horen heb je de hele bx al ingeplaned met wat er moet gebeuren Smile ga je het rustig aanpakken of wil je in de zomer je bx af hebben?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 24 december 2012 01:59 PM
  [ # 78 ]

Deauville bumper op die RS!? smirk

Heb ze erger gezien overigens!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 25 december 2012 05:37 PM
  [ # 79 ]

Nou, vandaag een heel stuk opgeschoten *ahum*  nono
Het enige wat ik heb kunnen doen is de bougies vervangen en zelfs dat zat tegen. Gister had ik bij de Praxis een bougie sleutel gekocht, en bij de eerste poging om een bougie los te draaien, breek ik zo het handvat af. Ken ik m’n eigen krachten niet of heeft de Praxis gewoon wat slechtere materialen gebruik. Awel met een andere sleutel op de dop zijn ze wel allemaal losgegaan.
Het verschil, nieuwe en oude bougies was aanzienlijk:

Alleen wel een nadeel, hij start nu niet meer… hmz

Nog een tegenvaller: toen ik aan de gaskabel trok, besloot de veer daarvan los te springen. Dus daar heb ik ook nog een kwartier aan verspild om die weer vast te krijgen, nog steeds niet helemaal goed heb ik het idee:

Daarna begon de regen, dus ik heb alleen nog de achterbumper schoon kunnen maken zodat ik die in de Riwax kon zetten. Maar dat is er dus niet meer van gekomen.

Hopelijk dat het morgen wel een beetje mooi weer is Grrrr

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 december 2012 10:52 PM
  [ # 80 ]

Als ik het zo bekijkt heb je een automatische shoke de solex 34-34… carburatur?.

De veer kun je strakker aandraaien en het uiteinde moet achter het plaatje van de solex zitten.


Hier een voorbeelje:

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 26 december 2012 12:47 AM
  [ # 81 ]

En als je de oude bougies er weer in doet? Ik zie een aantal verschillen tussen beide bougies op je foto.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 26 december 2012 01:05 AM
  [ # 82 ]

Bedankt Gert! Dat kan ik die ook weer goed vast zetten. En ik denk dat je gelijk hebt met de carburateur.
Morgen ga ik het weer proberen met de oude bougies, en eens goed kijken of de bougies wel helemaal het zelfde zijn.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 26 december 2012 11:41 AM
  [ # 83 ]

Op de foto zie ik in ieder geval al een verschil in het aantal pootjes. Geen idee of dat überhaupt effect heeft hoor.
Ben benieuwd!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 december 2012 11:47 AM
  [ # 84 ]

Het lijkt ook wel dat er wat verschil is in lengte?

(Draai de ouwe bougies er weer in, en dan proberen starten.)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 december 2012 11:53 AM
  [ # 85 ]

Dat zou niet uit mogen maken denk ik, maar bij de oude tel ik 9 schroefdraadribbels (heet dat zo?), en bij de nieuwe 11 of 12. Dat lengte verschil lijkt mij wel uit maken..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 december 2012 12:13 PM
  [ # 86 ]
Marviin schreef:

Het verschil, nieuwe en oude bougies was aanzienlijk:

Ik zie vooral aan de oude bougie dat die auto van jou veel te rijk staat afgesteld of dat er iets mis is met die %$#@* automatische choke.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 december 2012 01:02 PM
  [ # 87 ]

juist, het hoort mooi koffiebruin te zijn, en niet deze zwarte vette drap. het is vrijwel zeker dat er iets mis is met die fijne automatische choke Laughing ik zie wel dat jij een solex heb en ik de weber variant..

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 26 december 2012 01:38 PM
  [ # 88 ]

We zijn een stukje wijzer geworden. Vandaag naar de praxis geweest om die kapotte bougie sleutel terug te brengen en een pijpsleutel mee terug te nemen. Ik heb voor de zekerheid de oude bougies even met een schuurpapiertje schoon gemaakt en terug gestopt en ze deed het meteen!

Nog even goed de verschillen van de bougies bekeken. Qua uiterlijk is er geen verschil, alleen staat er wel een ander nummer op.
De oude heeft het nummer 601 en de nieuwe is 902.. Alleen zou ik bij god niet weten wat dat in moet houden. Ook een snelle zoek op internet leverde niets op.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 26 december 2012 01:39 PM
  [ # 89 ]
waterman schreef:

Ik zie vooral aan de oude bougie dat die auto van jou veel te rijk staat afgesteld of dat er iets mis is met die %$#@* automatische choke.

Ja dat er iets mis is met die choke dat weet ik bijna wel zeker. Bij een bepaald toerental tijdens het accelereren krijgt ie zo veel benzine dat ze gewoon verzuipt.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 december 2012 01:50 PM
  [ # 90 ]

Je kunt via de vraagbaak (1982-1986) de de Solex 34-34… afstellen.

Door een schroef aan te draaien achter de gasklepbediening (zie de vraagbaak bl 98) nr 18 (mengstelschroef). Kun je de boel een beetje afstellen.

Ook helpt het om de de kabel die naar de shoke gaat wat losser te zetten. loopt hij ook rustiger op.

Profiel  
 
 
6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook