4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Diesel, Teflon, MoS2 toevoegen aan olie en LHM? ervaringen..
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 06:17 PM
  [ # 46 ]

Ok hier zijn de deskundigen het wel over eens!!!! Laughing Dit gaat beter dan de discussie over toevoegingen in de LHM en/of olie.

Ik moet dus achter een nieuwe bol aan en de rest checken en bijvullen indien nodig, nog een tip voor het fabricaat van de bol???

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 december 2012 06:20 PM
  [ # 47 ]
Ed P schreef:

Ik moet dus achter een nieuwe bol aan en de rest checken en bijvullen indien nodig, nog een tip voor het fabricaat van de bol???

Nee man Laughing Je moet vóór een nieuwe bol. Op de HD-regelaar. Achter moet je de inzak-bol op druk laten brengen of vervangen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 06:29 PM
  [ # 48 ]

Owwwwwww ik moet achter een nieuwe voorbol aan en geen oliebol. Dat ding wat op een onmogelijke plek zit voor, nog niet zo erg als de anti sink maar wel op een stomme plek. En ik laat alle bollen checken en vullen natuurlijk, niet 1 bol dat heeft geen zin naar mijn mening. Btw, geldt voor de HA bollen hetzelfde als voor de bol op de drukregelaar? Ook achter een nieuwe aan???

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 december 2012 06:38 PM
  [ # 49 ]

Als de wagen verder normaal veert , zou ik ENKEL een nieuwe bol op de drukregelaar monteren !

Heeft deze wagen een diravi sturing ? want dan heb je nog een extra remaccu voor de voorste remmen !

die zit er niet op bij alle andere modellen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 december 2012 06:38 PM
  [ # 50 ]

Neah, HA bollen vullen gaat prima. Die worden kennelijk anders of minder belast dan die stomme hoofdbol.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 december 2012 07:11 PM
  [ # 51 ]
wbogaerts schreef:

Heeft deze wagen een diravi sturing ?

Nee, want het is een XM 2.5 TD, nooit met Diravi leverbaar geweest.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 08:28 PM
  [ # 52 ]

Ha ha ha das makkelijk, er wordt voor mij geantwoord Laughing

Inderdaad geen Diravi verder zit alles erop en eraan wat ik wens, behalve die bol dan….

Heren, het fabricaat van de bol was dat nog belangrijk??? O, sorry La Leo, ik geloof dat ik je vergeet???

Profiel  
 
anton160
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-2011

- CX 25GTi
- ID/DS ID 19 B
- BX GTi
Gepost: 05 januari 2013 11:39 PM
  [ # 53 ]

Ik heb veel ervaring met meeste genoemde producten. Fin25 ken ik niet maar ik begrijp dat dit teflon als basis heeft. Teflon in de motor is af te raden. Ben er een cx turbo diesel (T1) op verloren. Hydraurincage is een zeer milde reiniger. Doet mij te weinig in die km’s die het er in zit. TSL is inderdaad een wonderlijk middel. Het is van oorsprong een dope pakket uit de duurste olieën van Esso (exxon). Wordt dus wel degelijk toegepast in de racerij etc. Dit dope pakket is versterkt zonder de balans te verstoren. In de motor en bak perfect. In het veersysteem oppassen!
Het maakt de metalen delen zo glad dat de pompzuigers en de remzuiger (hrc) gaan kleven. Dit bij toevoeging van 8%. Doe je er een dopje vol in dan heb je binnen 500km een schoon systeem. Maar ben het er mee eens, LHM ververs je om de 2 a 3 jaar. Er is nog een middel wat zeer goed werkt en dat is aut.transm.toev. van forté. Kan blijven zitten en reinigd en smeert tegelijk. Doe ik nu bij al mijn auto’s

Gewoon doen is al gek genoeg. Maar gek doen is ook heel erg gewoon voor mij. Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2013 12:53 AM
  [ # 54 ]

Bedoel je dit: http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Auto/Aandrijving/Automatic-Transmission-Treatment.html

Ik heb in het verleden ook wel eens vernomen om aan de LHM een kopje ATF toe te voegen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
anton160
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-2011

- CX 25GTi
- ID/DS ID 19 B
- BX GTi
Gepost: 06 januari 2013 01:28 AM
  [ # 55 ]

ATF toevoegen?  Weet ik niet. Je mengt dan 2 olieën. Nu voeg je een dope pakket toe. Ben wel eigenwijs maar kan ook goed luisteren. De kenners schrijven voor en vanuit mijn opleiding weet ik dat je erg moet oppassen met het mengen van oliesoorten. Ze zijn niet voor niets apart op de markt. Dat is niet alleen commercieel. Maar goed dat is dezelfde discussie als het opnieuw vullen van veerbollen. Waarom een lekkende ballon, diffuus en hard geworden door het verdwijnen van de weekmakers, opnieuw oppompen? Voor een paar tientjes meer heb je langer plezier. Zeker met de bollen van IFHS en schone lhm

Gewoon doen is al gek genoeg. Maar gek doen is ook heel erg gewoon voor mij. Smile

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 10 januari 2013 10:57 PM
  [ # 56 ]
anton160 schreef:

Fin25 ken ik niet maar ik begrijp dat dit teflon als basis heeft. Teflon in de motor is af te raden. Ben er een cx turbo diesel (T1) op verloren. Er is nog een middel wat zeer goed werkt en dat is aut.transm.toev. van forté. Kan blijven zitten en reinigd en smeert tegelijk. Doe ik nu bij al mijn auto’s


Hallo Anton,

Welke teflon heeft jouw motor vernield en op welke wijze?

Doe je die Aut transm toevoeging bij de LHM in?

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 10 januari 2013 11:00 PM
  [ # 57 ]
anton160 schreef:

Voor een paar tientjes meer heb je langer plezier.

Onder mijn XM zitten als ik het goed heb 8 bollen, vullen kost ongeveer € 125 bij Chyparse, 8 nieuwe bollen laten plaatsen toch wel iets meer dan een paar tientjes meer denk ik…

Profiel  
 
anton160
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-2011

- CX 25GTi
- ID/DS ID 19 B
- BX GTi
Gepost: 10 januari 2013 11:31 PM
  [ # 58 ]

Slick 50.  En ja die aut. transmissie toev. van forte gaat in al mijn auto’s en die van mijn kennissen ook.

Gewoon doen is al gek genoeg. Maar gek doen is ook heel erg gewoon voor mij. Smile

Profiel  
 
anton160
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-2011

- CX 25GTi
- ID/DS ID 19 B
- BX GTi
Gepost: 10 januari 2013 11:50 PM
  [ # 59 ]
Ed P schreef:
anton160 schreef:

Voor een paar tientjes meer heb je langer plezier.

Onder mijn XM zitten als ik het goed heb 8 bollen, vullen kost ongeveer € 125 bij Chyparse, 8 nieuwe bollen laten plaatsen toch wel iets meer dan een paar tientjes meer denk ik…

Daar heb je gelijk in maar ik heb zelf heel wat gevuld en te vaak die dingen kapot zien gaan. Vergeet niet dat die stikstof niet voor niets is verdwenen. De,vaak, verzuurde lhm tast het rubber aan en dat wordt stugger en meer diffuus. Een oude lekkende band blijf je ook niet oppompen. En gebruik aub veerbollen van ifhs en geen lizarte. Die zijn vanaf nieuw al zo stug.

Gewoon doen is al gek genoeg. Maar gek doen is ook heel erg gewoon voor mij. Smile

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 januari 2013 10:56 AM
  [ # 60 ]
anton160 schreef:

Slick 50.  En ja die aut. transmissie toev. van forte gaat in al mijn auto’s en die van mijn kennissen ook.

Wat heeft die Slick 50 gedaan? Dat is geen teflon trouwens als ik het goed heb maar wat was de motorschade? Waterman had hier ook problemen mee geloof ik.

En die aut transmissie toevoeging doe je bij de LHM in of bij de motorolie? Hoeveel doe je er dan in???

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook