De rechterachter-rem van de AX zit muurvast.
Nu heb ik al wat in dit deel van het forum gezocht en gelezen dat de gelijmde remvoering kan loslaten en daardoor de boel blokkeert.
De grote moer van de remtrommel zit echter muurvast. Heb ‘m wel zojuist met WD40 ingespoten. Nu zag ik dat in het midden van die moer een soort plaatje zit. Is dat een borgplaatje/clipje wat ik eerst moet verwijderen?
Dyna Z1: Tout alu.
In het midden van de moer zit inderdaad een ring (seegerring). Deze kan je met een seegerringtang makkelijk verwijderen.
De moer kan inderdaad goed vastzitten: met een verlengpijp aan de dopsleutel moet het lukken
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ondersteun de veerarm met een pootje en dan met geweld of een lucht sleutel.
BTW: WD40 is geen kruipolie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Janwillem schreef:In het midden van de moer zit inderdaad een ring (seegerring).
Daar zit alleen het wiellager mee vast in de remtrommel.
De trommel zit vast met een grote moer, deze heeft een borging die iets naar het center is getikt.
Even terugtikken met een drevel o.i.d. en eventueel de sleutel verlengen met een stuk pijp.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Okee bedankt. Maar de ring om het wiellager tegen te houden hoef ik dus niet te verwijderen?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Yep, gewoon laten zitten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Passende dop, kort verlengstuk, wringijzer verlengen met een eind pijp.
Een steun onder het korte verlengstuk plaatsen om wegslippen te voorkomen.
Dan MOET de moer loskomen.
Succes,
Dirk
Vandaag met een trekker de trommel los gekregen. Bleek idd een los gekomen remvoering.
Maandag maar een nieuwe set halen….
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Remcilindertjes ook even goed bekijken hoor, die gaan erg vaak lek!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste