Totaal aantal Berichten: 48
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Van de week de gehele achter onderkant behandeld, het was allemaal nog zo mooi dus ik dacht laat ik het maar conserveren.
Ik heb wel een klein probleempje gehad, het is voor mij onduidelijk waar aan de randen aan onderkant zijkant ik de bokken kan zetten of met de niet originele garage krik op kan krikken.
Ik heb nu het opstaande randje hier en daar gekreukt en dat terwijl ik wel rubbere plakken er tussen zaten.
Omdat de randen makkelijk kreukte weet ik niet of ik garage krik onder het originele krikpunt daar waar de krik mooi in past.
Waar kan op de het beste dus bokken of krik neerzetten? Het gaat vooral om de voorkant, aangezien ik hem achterop op hetsubframe opkrik.
O ja, het meeste van de kreukels is niet door mij gedaan, dat was al
Wel heb er redelijk scherpe kreukel bij gezet
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kun je hem voor ook niet onder het subframe of een draagarm ondersteunen?
Totaal aantal Berichten: 1224
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Voor ook onder het subframe naast de banden, ongeveer onder het deurscharnier als ik het mij goed kan herinneren…
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
maagdelijk schoon/mooi van onder…..
Goed bezig.. Zelf gebruik ik de steunen waar de krik komt om de auto omhoog te zetten (kolombrug)..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nette bodem zeg, zo ziet ie van mij er niet uit
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ed P schreef:Voor ook onder het subframe naast de banden, ongeveer onder het deurscharnier als ik het mij goed kan herinneren…
Dus zeg maar waar het subframe naast de wielen op de onderkant vast zit. Je an het hier net nog zien op de foto, tussen de as steun en het plankje onderkrik.
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig, ziet er weer netje’s uit, maar heb je nou RX 10 grijs laten mengen terwijl de auto beige is?
En de onderkant conserveren is belangrijk, maar zijn de holle ruimten ook al voorzien van vettigheid? Of ga je dat nog doen?
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
ziet er prachtig uit
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Bertje beige schreef:Goed bezig, ziet er weer netje’s uit, maar heb je nou RX 10 grijs laten mengen terwijl de auto beige is?
En de onderkant conserveren is belangrijk, maar zijn de holle ruimten ook al voorzien van vettigheid? Of ga je dat nog doen?
De holle ruimtes heb ik nu gedaan met RX5, van de week ga ik die als laatst nog met RX7 behandelen.
Bertje beige schreef:Goed bezig, ziet er weer netje’s uit, maar heb je nou RX 10 grijs laten mengen terwijl de auto beige is?
De bodem onder de zitplaatsen was origineel ookal al behandeld met een grijze coating dus heb ik grijs aangehouden, je ziet er strak zoweizo niks meer van. Overigens was de onderkant onder de kofferbak bijna niet behandeld was gewoon metaal kleur.
Kijk eens in het instructieboekje, daar staan de krik/steunpunten in omschreven.
En dat is dus niet de gehele rand van voor naar achter.
Je kan de steunen voor ook onder de bouten van de uitlopers van het subframe zetten.
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ziet er toppie uit.
Zo moet die van mij ook worden!!!
Geweldig!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD
raymondc5 schreef:Ed P schreef:Voor ook onder het subframe naast de banden, ongeveer onder het deurscharnier als ik het mij goed kan herinneren…
Dus zeg maar waar het subframe naast de wielen op de onderkant vast zit. Je an het hier net nog zien op de foto, tussen de as steun en het plankje onderkrik.
Ik geloof het wel ja, kan het erg slecht zien, maar inderdaad onder het subframe waar het subframe met de bout aan de auto vastzit en dan iets naar voren. Waar zit dat plankje onder trouwens? Toch niet onder je versnellingsbak???
Het plankje zit in het midden onder het subframe
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD
Ik was al bang dat je de voorkant optilde onder je versnellingsbak of motorblok. Ik had zo iets van dat zal hij toch niet doen???