ik heb een cx break uit 1981 met een 24 carb. DS type blok, onder de motor zit er een verbinding in de uitlaat die uit een ring met twee boten en twee veren bestaat. mijn vraag is hoe hard moet ik de bouten aandraaien en moet ik kit gebruiken tussen de verbinding of moet het enigszins flexibel blijven?
wanneer ik het gas nu abrupt loslaat slaat de hoofddemper soms tegen de bodem.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik draai ze altijd zo vast mogelijk, de veren zijn dan helemaal ingedrukt.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik doe dat niet, want als je de veren helemaal vastklemt zit er geen flex meer in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies, die veren zitten er niet voor niets.
Vast draaien is niet de bedoeling die veren moet wel hun werk kunnen doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zo is het, een beetje op gevoel, moet wel vast zitten maar ook kunnen bewegen.
Met de originele bouten hou je dan ongeveer een halve tot een hele moerhoogte draad over.
Verdere tip: kopervet en veel ook.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v