Vems injectie systeem
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 december 2012 03:02 PM

Hallo alle forumleden

Ik ben Patrick 35 jaar en woonachtig in Roermond en pas in bezit geraakt van een Citroën CX25GTI bouwjaar 1986 een voor mij toch al lang gekoesterde wens.Zodoende me hier ook lid gemaakt van dit forum alwaar ik toch al nuttige info uit heb gehaald en voor mij nu een vraag rijst
betreffende het Vems injectie systeem.Heb gelukkig met het kastje van Bosch en het relais geen problemen gehad en wil eigenlijk dit soort dingen ook voorkomen ,begrijp wel niet alles is te voorkomen maar toch.Mijn vraag is het Vems systeem een systeem wat die Bosch kast en relais vervangt ? En wat kost een dergelijke inbouw voor een CX25GTI zonder turbo uit 1986 ? Heeft hier voor mij iemand info over.

Alvast bedankt en hele fijne dagen voor iedereen
Groetjes Patrick

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 26 december 2012 03:25 PM
  [ # 1 ]

Hallo Patrick,
Welkom op dit forum en gefeliciteerd met de vervulling van je lang gekoesterde wens! Het compleetste (en extreemste) verslag van een VEMS in een CX vind je bij sans-pareil. Ook het verhaal van Harry’s Femme Fatale kan voor jou interessant zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 december 2012 03:34 PM
  [ # 2 ]

Hoi Patrick,

Hier nog een draadje over VEMS op een Prestige uit 1984 van Untitled

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 december 2012 11:40 AM
  [ # 3 ]

er rijden al een aantal rond met VEMS. dat gaat goed.
er zijn meerdere aftermarket Engine Management Systemen om een motor aan te sturen. Er zijn er 2 waar ondertussen een aantal CX’n mee uitgevoerd zijn en er dus enige ervaring mee is - inderdaad VEMS, en daarnaast KDFi. Dat wilde ik alleen even noemen. met bovenstaandje linkjes en een zoekopdrachtje in dit CX deel kun je nog wat nalezen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook