Kan het zo even niet vinden in het WPHB: indien je de koelvloeistof vervangt moet (of kan) je dan ook ergens het koelcircuit ontluchten ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee hoeft niet. Zorg dat het kleine gaatje bovenop je thermostaat huis open is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is het pijpje waar dat slangetje naar de radiateur op zit trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je bedoeld dat pijpje links op de foto ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee het pijpje dat met een slangetje van thermostaathuis naar vaatje loopt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even terug komen op het recirculatie klepje (vaccuum bediening) Ik had het verkeerd op door te stellen dat bij mij alles doorverbonden was, toen ik eens door mijn foto archief ging, kwam ik de volgende foto tegen. Na vergelijk met de andere foto’s lijkt het wel of het stukje bevestigingsdraad afgebroken is bij U.
gr Mark
Ah, nu kan ik mooi zien dat dat boven vast hoort te zitten middels een moertje. !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Stuurhuis had ik juist gemonteerd (100mm hart op hart). Ik heb de spoorstangen aangepast: de ene wat langer en de ander wordt korter gemaakt. vervolgens trok hij nog enigzins naar rechts: opgelost met het rondsel naar linksom te draaien. Als laatste het stuur middels de drie boutjes bijgesteld.
Aanstaande dinsdag nog fff laten uitlijnen middels de “laser” en dan weer een probleem minder
Nu het volgende: het schakelen (van de versnellingspook). Als ik “laks” van 1 naar 2 schakel “krast” de overgang maar als ik de pook naar links gedrukt hou en dan van 1 naar 2 schakel heb ik dit niet !!
ik dit nog bij te stellen (conform WPHB). ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De afgelopen periode weer mooi wat kunnen doen: de warmtewisselaar gemonteerd (met dank aan walter voor de diverse onderdelen), lekkage kachelkraan hersteld en de olie temperatuurmeter geijkt.
Maar nu: er lekt “olie” uit de bak op de plaats waar de snelheidmeterkabel ingaat. Zelfs als de wagen stilstaat. Dit punt ligt hoger dan de overloopt stop in de zijkant van de bak. Kan het zo zijn dat er lhm via de diravi unit in de bak komt waardoor het peil stijgt ??? Ik zal morgen de overloopstop er eens uitdraaien en zien of daar wat uitkomt (wat ik niet hoop…). Maar de vraag dus: kan lhm het peil in de bak doen stijgen (via de diravi unit of wellicht ergens anders langs) ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat kan. Via de diravi unit. Het rubber is dan stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dit rubber nog ergens verkrijgbaar ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hier begrijp ik niks van..?? De bak is toch een gesloten systeem? Hoe kan daar dan LHM in komen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Via de diravi unit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedoel je deze unit?
De Diravi unit voor op de bak wordt aangedreven door de onderste as van de versnellingsbak: Er zit dus een doorgang vor deze aandrijving in de bak. Om te voorkomen dat er olie uitlekt zit daar een mooie passing met een oring op, maar dat voorkomt niet dat er LHM de andere kant uitgaat: Als je membraam van de Diravi stuurunit kapot is lekt hij LHM, en die komt dan via de aandrijving terecht in de versnellingsbak, en specifiek in het 5e versnellingshuis. ALs het dus uit de aandrijving van de snelheidsmeterkabel komt, en je bak is niet te hoog gevuld, dan weet je vrijwel zeker dat het uit de Diravi unit lekt.
Is eigenlijk alleen erg vervelend want je verliets ongezien nogal wat LHM, en die verdunt je bak-olie, dus na reparatie moet je die vervangen.
Ik ken mensen die uit ervaring tot 1 liter meer olie in de bak gooien als de voorschriften: Dit zorgt voor een betere smering van de bovenste as, want die staat bij starten en stilstaan relatief snel droog.
To err is human, not to err is divine.