Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gerjan30 schreef:ok hij is wat verlaagt 3 cm wat niet extreem veel is maar dat was pas vanaf 10.000km ongeveer..
Je hebt wel mazzel dat ze er überhaupt nog tijd aan willen besteden onder fabrieksgarantie nadat hij verlaagd is. In de regel vervalt die gelijk als je er aan gaan knutselen met “tuningsdelen….”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja waterman daar vreesde ik ook wel voor maar ze zijn geplaatst door een citroen verdeler.
Ik begrijp het zelf ook niet dat ze iedere keer krom trekken mijn schijven. Mijn rijstijl is goed. Nu probeer ik bijna niet meer te remmen en heel veel af te remmen op de motor maarja nu krijgt mijn versnellingsbak het harder te verduren. Ik heb in de garage gezegt als het weer zover is dan staat hij weer voor de poort en dan zetten jullie nog maar is nieuwe schijven en zo elke maand tot dat ze zelf het besef gaan hebben dat er wel degelijk iets niet pluis is met de remmen.
Je krijgt dadelijk al vooroordelen omdat mijn auto er “gepimpt” uitziet; zo noemde ze het in de garage.
Maar uiterlijk ziet hij er snel uit maar innerlijk is het maar een 92 pk. achja ik wacht weer af tot over een 500 km dan zullen ze weer terug krom zijn en dan ga ik terug naar de garage. heb al stilletjes de hoop opgegeven eigenlijk..
Heb je gelezen (en begrepen) wat ik zei?
Leg dat eens naast ‘rijstijl’ en zie dat dat niets met hard of langzaam rijden te maken heeft, met veel of weinig remmen…
Zou het zo kunnen zijn dat de koeling van je remschijven minder is geworden nu je auto verlaagd is, zo maar een gekke ingeving. Eventueel in combinatie met andere velgen.
heb het gelezen:)
ik had er al last van voor de verlaging en andere velgen. trouwens nu staan de orginele velgen er al weer een maandje onder
de velgen op de foto zijn groter en meer open. meer ventilatie door de spaken. de orginele velgen zijn dichter dikkere spaken dus denk dan minder koeling. De verlaging kan eigenlijk geen verschil maken de lucht komt zoiezo rechtvanvoor in de bumper..
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De velg zelf voert ook warmte af, meer matriaal is meer warmte afvoer.
voorlopig nog geen problemen maar ik rem ook bijna niet met de auto uitbollen, afremmen op de motor het is een hele bezigheid alles behalve plezant. de ritten duren ook wel langer nu maarja,, ondertussen 400 km met de nieuwe schijven gereden;
Zo slijt je alleen je koppeling maar onnodig op.
Ik ga het nog 1 keer kort uitleggen. Remmen kan geen kwaad, maar haal je voet van de rem als je eenmaal stil staat!
Da’s echt alles. Rem vooral een eind weg… worden ze niet krom van.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ik rij al 35 jaar auto en nog nooit heb ik een kromme schijf gehad of zelfs een schijf vervangen of afgedraaid, ook niet met de ds3.
maar als je logisch nadenkt kan je schijf alleen maar krom trekken door temperatuur verschil in de schijf of verkeerde materiaal keuze.
een stuk materiaal kan vlak zijn maar nabewerking of slijtage kromtrekken door spanningen in het materiaal.
gietijzer is hier een voorbeeld van.
je mag er van uit gaan dat de leverancier van de schijven hier wel een studie van gemaakt heeft.
dus ik denk persoonlijk dat het door temperatuur verschil komt of wat volgens mij ook kan mee werken is of men de handrem vaak gebruikt bij vorst of lange stilstand maar dan zal eerder de achterste schijven problemen geven.
ik heb nu twee maal nieuwe schijven 4 maal ook al eens afgedraait, probleem blijft terug komen.
Heb de indruk dat het weer aan het krom trekken is ale, ik voel geschuur aan mijn voet zo begint het meestal. schijven staan er nu 450km onder. heb ook de indruk als ik rem dat er een mmauuuoooooooowww geluid te horen is heel lichtjes maar het geluid is er wel. hoe kan ik het anders omschrijven ik zou het niet weten. auto trekt ook altijd naar links en heb ook de indruk dat er links een probleem is aan de remmen maar die amateurs in twee garages kunnen het niet vinden en zeggen me dat het door mijn rijstijl komt. ik ben een eco rijder geworden sinds ik deze auto heb optrekken even onder duwen turbo laten gaan en hup opschakelen, rustig door de bochten en zoveel mogelijk km s maken met een volle bak. geen voet op de rem, geen handrem altijd in eerste versnelling ik rijd als een voorbeeldige engel! Heb al een paar auto s gehad en nooit problemen gehad met de remmen of schijven. mijn bedrijfwagen waar ik nu al 100 000km meegereden heb (vw caddy) remt nog zoals hij nieuw is en kan je vertellen dat ik daar geen eco rijder mee ben soms wel het tegendeel. antislip af en gaan met die banaan. Ik begrijp het echt niet waarom ze niks kunnen vinden en dat de schijven krom trekken ik neem alle regels in 8 rijd normaal met de auto dus ja..
wat hebben ze tot nu toegedaan: flenzen opgemeten ok
remmen nagekeken als ze niet blijven hangen ok
maar voor de rest…
Ik heb niet helemaal verstand van remmen, maar staan de remklauwen wel in lijn met de schijven? Of iets met de rem zuigers ofzo waardoor de blokken maar aan 1 kant tegen je schijven drukken. Het blijft in ieder geval een vreemd geval zo. Misschien in overleg met de garage eens naar een andere Citroen dealer gaan ermee. Nieuwe monteur met andere inzichten. Iedere keer schijven vervangen is blijkbaar niet de oplossing van je probleem.
dat is wat ik hun ook al gezegt heb. De laatste keer dat ik in de garage was heeft mijn auto er 3 dagen gestaan ik zei tegen de hoofd mecanieker draai alles uit elkaar check alles maarja.. wat krijg ik te horen we hebben niks gevonden we hebben nieuwe schijven gezet en ook een nieuwe distributie set die blijkbaar ook niet helemaal in orde was ( geluid in de motor)
ik begrijp niet als ze heel de historie van mijn schijven al kennen dat ze gewoon maar weer eens nieuwe schijven zetten in de plaats het probleem op te lossen hoe het komt dat ze krom trekken. achja ik blijf gewoon terug gaan en dan zette ze maar telkens nieuwe schijven. Remmen mogen toch niet schuren he? weet ge wat ze zeggen dat kan wel bij dit soort weer ik zeg ok,, als je smorgens start maar na 10 km dan zijn ze al wat warmer dan mogen ze toch niet meer schuren he wat ze wel doen en dan hebben ze er niks aan toe te voegen ze blijven maar de vinger wijzen naar mijn rijstijl er hangt een sticker op een zonneband en ze denken dat het door mij komt echt triestig. wat ze wel vergeten is dat na 1500km ik terug in de garage stond met het befaamde probleem mijn schijven.. hunne euro valt precies niet.
De garage waar ik nu naar toe ben gegaan is ook waar ik hem gekocht heb de grootste in Belgie -limburg alle citroens die er verkocht worden staan bij hun op de parking en worden zo verdeelt onder de garages dus normaal zou je denken bij hun zit je goed maar het blijven allemaal amateurs echt waar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Erkent de garage wel dat er een trilling in de remmen zit als je hem brengt of voelen ze het niet?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
gertjan, voel eens na een lange rit of er warmte verschil zit in de voor velgen, is de ene heter als de andere, dan klopt er iets niet, rem normaal af, en zet gelijk de auto aan de kant, als je gaat voelen, anders is de velg weer afgekoeld door de rijwind. blijft een vreemde zaak allemaal, en ligt hopelijk niet aan je rijstijl, maar wat de andere zeggen (maus) klopt allemaal wel, je schrijft immers zelf dat alle schijven krom gaan, als er een euvel is dan is het altijd an 1 kant, en niet bij alle 2. wand dan is altijd de conclusie van de vakman, die heeft zijn voet op het rempedaal gehouden, toen ie stil stond na een harde rem aktie, maar als de rem blijft aanlopen wordt de schijf ook loeiheet, en als je dan stopt, en je hebt de rem los, dan heeft de schijf ook een koel probleem, dus voel even het wiel zoals eerder beschreven.wat kunnen we nog meer bedenken, kapotwiellager zodat de schijf teveel kantelt,remklauw beweegt niet goed meer, (testen als de blokken eruit zijn)zijn de wielmoeren/bouten van het juiste type.dit om de velg goed op zijn plaats te houden, had je voor de verlaging er ook al last van, als normaal een auto word verlaagt moet de wielstand ook worden aangepast, dit omdat het wiel kantelt als het wordt verlaagt, en zo de druk op het lager toeneemt, en dus ook op de remschijf,