Wellicht kan je op zoek gaan naar de kachelbediening van een visa 2cyl. , die werkt met stangetjes en past ook op de wisselaars van de eend. Daar kan je vast een van de oude stangetjes aan vast maken..
Vandaag de(gelukkig moderne) aandrijfassen geplaatst, of eigenlijk 2 maal. Nadat ze vast zaten ontdekte ik bij het vetspuiten toch nog een klein lek. Dus weer eraf en aan een kant de middelste en de buitenste hoes vervangen., wat een zwarte zooi komt daaruit. De moer op de aandrijfassen met een wringijzer en een pijp op ongeveer de juiste spanning gebracht. Verder de koppelingskabel verlegd en de koppeling afgesteld m.b.v. Martien. Ik kwam erachter dat mijn gaspedaal de stang duwt bij gas geven terwijl de carburateur een trekkende beweging nodig heeft om de gasklep te openen, weet iemand hoe je dat oplost? De benzinetank is ook geplaatst en het dashboard ook weer dus het lijkt alweer bijna een auto. Nog even op zoek naar een staande achteruitkijkspiegel, ik heb nu alleen een pootje en dat is voor de APK niet voldoende.Morgen verder. Misschien de motor even laten lopen?
Oplossing 1: hangend gaspedaal monteren (uit een moderne 2cv/Dyane/Ami) met bijbehorende (Ami) kabel
Oplossing 2: omkeer mechanisme maken voor de gasstang
Oplossing 3: plaatje aan de carburateur bediening lassen boven het draaipunt zodat de stang weer duwt
Bedankt, kan ik vandaag nog iets mee gaan doen! Is een gaspedaal vervangen veel werk of past dat min of meer standaard. Anders is misschien oplossing 3 het handigst.
Je zal een gat in het frame van de pedalen moeten boren voor de bevestiging (even kijken bij een 2cv of Ami voor de juiste plek)
En een ander gat erboven in de koets voor de kabelbevestiging. En als je ‘m kan vinden een Ami 8 gaskabel.
De vulpijp voor de benzinetank zit eronder. Dat kostte meer tijd dan gedacht omdat de aansluitingen wat vervormd waren. Daarna het stuur geprobeerd erin te zetten. Ook dat kostte relatief veel tijd. Het stuur wilde niet ver genoeg op de pen en alleen als ik de bevestigingsklem wegdraaide ging het stuur er verder op. Maar dan kon ik de klem niet meer in de goede positie krijgen. Toe het eenmaal zat was het al lunchtijd. Verder met de elektra gegaan en met een aantal ontbrekende bouten voor de bevestiging van de carrosserie aan het chassis. Een aantal kooimoeren blijken zodanig beschadigd dat ze niet meer zijn te gebruiken. Best lastig te verwijderen als de schokbrekers en de veren al aan het chassis zitten. Ik heb nog een vraag over een voor mij onbekend onderdeel, weet iemand wat het is?
Pieter, goed te zien dat je weer lekker bezig bent.
Komt meer bij kijken die ombouw dan we ons indertijd realiseerden, zie ik.
Overigens is deze ombouw dacht ik ook bij RikvdS gedaan indertijd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik kwam erachter dat mijn gaspedaal de stang duwt bij gas geven terwijl de carburateur een trekkende beweging nodig heeft om de gasklep te openen, weet iemand hoe je dat oplost
Misschien gewoon een originele carburateur en spruitstuk?
lijkt me een stofkap van een schokdempert, het is van plastik/kunststof neem ik aan??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Het is inderdaad een kunststof kap en ik heb er 2 dus eens kijken of ik ze op de voorste schokbrekers kwijt kan. Daar zit geen stofhoes op. Het ombouwen is inderdaad meer werk dan we dachten Egbert. De volgende keer gaat het wel sneller. Wil je ook een nieuwe en sterkere motor in jouw Ami? Tegen die tijd kan ik je misschien wel helpen.Ik ga binnenkort eens bij de Amivereniging naar een omkeerinstallatie kijken voor de carburateur.
f.rockefeller schreef:Ik kwam erachter dat mijn gaspedaal de stang duwt bij gas geven terwijl de carburateur een trekkende beweging nodig heeft om de gasklep te openen, weet iemand hoe je dat oplost
Misschien gewoon een originele carburateur en spruitstuk?
Dat zal niet gaan omdat er een totaal ander type motor ingekomen is…
@ Engbokho; Nu las ik inderdaad ergens in het begin van t topic dat er een A06/635 blok in zou zitten, als dat zo is, begrijp ik niet dat ik net met mijn ak enkele weken met net zo,n blok rond gereden heb inclusief enkeltraps carb? Wat mis ik hier? Waarom gaat dat niet?
Omdat je waarschijnlijk het oorspronkelijke AK spruitstuk met enkeltraps carburateur hebt overgezet.
Dat zou bij deze motor idd ook kunnen, maar dan moet Pieter een ander spruitstuk en carburateur gaan zoeken.
Wel mis je dsn wat vermogen (enkele ipv dubbele carburateur)en daar ging het geloof ik om.
Deze Ami had oorspronkelijk een M4 motor deze is van een totaal ander ontwerp dan de latere AK2 en AM2 blokken. Hij lijkt heel eerg op de 18 pk 2cv motor.
Nog even een andere vraag over mijn ami. De bekleding is niet meer zo mooi, de gaten vallen in de voorbank. Past de bekleding van een eend op die bank of is het speciaal Ami6? En wie weet waarmee de vloermat vervangen? Ik zat zelf te denke aan ondertapijt met daarop een vinyl dat een beetje lijkt op het origineel, kleine lichtgrijze blokjes van ca 3-4 mm. Tips waar het te verkrijgen is?
Totaal aantal Berichten: 25546
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is speciaal ami6…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>