Vanaf de nazomer rijd ik in een C1 van 2010. Bevalt goed en tot op heden geen problemen. Maar sinds de decembermaand is het een kleddernatte boel van binnen, met name achterin. Op de achterbank kun je zelfs niet zitten - zo nat!. Ook isolatiemateriaal is nat. Gevolgen zijn o.a. altijd beslagen ramen die ook nog eens aan de binnenkant bevriezen. Met de verwarming aan wordt dit natuurlijk deels opgelost, maar toch blijft de achterzijde van het interieur veel te nat/vochtig. Heb overal gezocht, maar geen (echte) lekkage kunnen vinden. Ga er binnenkort mee naar de garage (geen Citroen!) waar ik de auto kocht want heb nog garantie, maar misschien heeft iemand alvast een tip?
Ik had hetzelfde euvel met mijn C1 dit kwam bij het derde remlicht vandaan en dan via de linkerkant liep het water de bagageruimte in.
Deze is opnieuw gemonteerd met vloeibaar kit hierna heb ik geen problemen meer gehad
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Dank je Roland. Ondanks dat het derde remplicht erg ruime kieren vertoont, kan ik me toch moeilijk voorstellen dat het hiermee te maken heeft. Want dat remlicht zit aan het dak vast, en daar, bij de hemel, is het geheel droog. Het zijn meer de lagere delen, bijvoorbeeld de zitting van de achterbank en het onderste deel van de rugleuning die nat worden.
In mijn zoektocht naar de oorzaak en oplossing van mijn vochtprobleem met mijn C1 ben ik inderdaad te vaak dezelfde oorzaak tegengekomen, het derde remlicht. Daarnaast ook vaak de raamrubbers die regen binnen laten…
Ik had nl. ook plassen water onder de matten van met name de achterbank. Uiteindleijk de volgende oorzaak en oplossing:
Ik parkeer mijn C1 schuin, met de neus omhoog, omdat ik aan een dijk woon. Normaliter wordt het regenwater vanaf de voorruit, via een opening aan de zijkant van de opvanggoot, via een routing door het chassis, afgevoerd. Bij mij was één van de twee afvoergaatjes in het chassis niet goed open, waardoor het water in de kokerbalken, en van daaruit in de auto zelf terecht kwam. De bekleding is uit de auto geweest, de afwateringsgaten zijn vergroot en de openingen van de kokerbalken zijn gedicht. Probleem is inmiddels al weer een jaar geleden goed opgelost!
Lili schreef:Bij mij was één van de twee afvoergaatjes in het chassis niet goed open, waardoor het water in de kokerbalken, en van daaruit in de auto zelf terecht kwam. De bekleding is uit de auto geweest, de afwateringsgaten zijn vergroot en de openingen van de kokerbalken zijn gedicht. Probleem is inmiddels al weer een jaar geleden goed opgelost!
Dank je Lili,
Waar zitten die 2 afvoergaatjes in het chassis eigenlijk. Kun je - als niet technicus - daarbij komen?
Overigens is mijn C1 gisteren bij de garage geweest. Men heeft het derde remlicht afgekit, bovendien bleek dat het linkerachterlicht ook veel water doorliet. Daarnaast zijn de rubbers van de achterklep opnieuw gekit. (Viel gelukkig nog onder de garantie.) Misschien dat daar (ook) het probleem lag. Hope so, want dat ben ik er van af. Maar ik blijf het in de gaten houden.
Op heeeeel veel plaatsen kan het water naar binnen komen, zoveel is me wel duidelijk geworden op het CityBugclub Forum.
Daar zijn veel verhalen te lezen over deze problemen, en ook hoe ze opgelost worden cq zijn.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het CityBugclub forum? Ehhh…, waar zit dat?
Als je daar even op googelt vind je dit: http://www.citybugclub.nl/index.php?action=forum
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Zeer bedankt.
Fietser schreef:roland schreef:Ik had hetzelfde euvel met mijn C1 dit kwam bij het derde remlicht vandaan en dan via de linkerkant liep het water de bagageruimte in.
Deze is opnieuw gemonteerd met vloeibaar kit hierna heb ik geen problemen meer gehadDank je Roland. Ondanks dat het derde remplicht erg ruime kieren vertoont, kan ik me toch moeilijk voorstellen dat het hiermee te maken heeft. Want dat remlicht zit aan het dak vast, en daar, bij de hemel, is het geheel droog. Het zijn meer de lagere delen, bijvoorbeeld de zitting van de achterbank en het onderste deel van de rugleuning die nat worden.
Bij het derde remlicht loopt het water door een soort van koker door het dak naar de C-stijl waar het dan naar beneden loopt. Toevallig vanmiddag bij de dealer weer een C1 met dit euvel. Via de zijkant loopt het water naar de kofferbak en naar de voetenruimte voor de achterbank. Controleer ook maar de bekleding aan de zijkanten van de kofferbak, grote kans dat deze nat is. Langs de achterlichten wil het ook graag naar binnen en de raamrubbers in de achterdeuren willen ook nog wel eens water doorlaten.
Ik heb sinds vandaag dat het een hele natte boel is aan de linkerkant van de kofferbak. Misschien dat het al langer speelt maar het dit niet opgemerkt. Echter de achter ruit was s morgens wel vaak aan de binnen kant beslagen.
De kofferbakmat was/is goed nat.Ook nu het niet meer regent (wat er is vandaag niet veel gevallen) blijft het lekken.
Echter kan ik het lek niet vinden. Het dak aan de binnenkant niet niet vochtig. Ook de achterbank is niet vochtig. Iemand mischien een idee ? Misschien toch het derde remlicht ?
Ik had dezelfde klachten. Dakje droog, maar wel water in de bak van t reservewiel.
Een nieuw achterkleprubber en het 3e remlicht afgekit heeft het probleem opgelost.
@PSA Bedankt voor je snelle bericht. Ik zal morgenochtend de garage even bellen waneer ie tijd heeft om het euvel te verhelpen.
Ben zelf niet zo (heel) handig.
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Ik had exact dezelfde problemen als jij nu hebt - logisch, want ik startte dit topic. Na een behandeling bij de garage lijk ik er voorlopig van af te zijn. Men heeft, zoals ik al eerder meldde, mijn derde remlicht dichtgesmeerd en ook het rubber van ‘vijfde deur’ opnieuw gekit. De afgelopen dagen is het binnen droog gebleven. (Het heeft weliswaar niet hard geregend, maar desondanks liep er toch water in jouw C1, schreef je.) Ben benieuwd hoe droog hij in de wasstraat blijft, maar voorlopig lijkt mijn probleem geweken.
Ik hoop het jouwe spoedig ook.
Een tip: de isolatiemat in het bagageruim is net een spons, want zuigt graag nattigheid naar zich toe. Als het zover is, leg het dan een dag bij de verwarming of in de zon. Scheelt een boel vocht.
Succes
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011
- C3 Puretech 68 Collection
ook ik had er last van , nu met nieuwe en gemodificeerde durerubbers en extra rubbers is het netjes opgelost
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
Update:
Ik heb gisteren zelf het derde remlicht even opnieuw afgekit. Kon ik vandaag met de grote hoeveelheid regenwater die gevallen is gelijk testen of ie nog lekte. Ik heb vanmiddag nog even gekeken maar en lag niet veel water meer.
Er lag wel een beet je nattigheid(vocht)maar dat kan ook van de vorige keer zijn. (misschien heb ik niet goed droog gemaakt en/of en zat nog water in het geultje)
Ik heb daarna even wat kranten op de plek des onheil neer gelegd. Ik zal morgenochtend nog een keer controleren of ie echt droog is. Mocht dit niet zo zijn dan ga ik wel even naar de garage.