sinds aanschaf van mijn c6 verscheen vrij snel de melding van emissiestoring op mijn display. Na en paar flinke ritten bleef de melding permanent op de display staan. Dit resulteerde al snel in een tochtje naar de dealer met als resultaat,na het uitlezen, dat de voorste regeneratie werd vervangen.
Op het eerste de beste “zware voet” tochtje Autobahn kwam de storing helaas weer terug.Na wat korte ritten verdween de meelding daarom preventief dieselfilter vervangen,maar dit mocht al snel niet baten. Bij thuiskomst laten uitlezen met als resultaat dat het waarschijnlijk wederom de regeneratieklep was, maar dan de achterste ( naar het schijnt de meest bewerkelijke).Ik zit na 5 sm’s,3 cx-en en 3 xm’s totaal niet met sleutelen maar onder de berg motorplastic van mijn c6 ben ik zelf nog niet geweest.Het sleutelen is nog in volle gang met een volledige revisie van een sm en het voor mij eeuwig rijdend houden van mijn trouwe xm 2,5 td break. Voordat ik nu de wagen nogmaals bij dealer voor mogelijk wederom nodeloos aanbiedeen van mijn bolide vraag ik om jullie advies. Stekker in spatbord? Roetfilter of toch di nogal prijzige arbeidsintesieve) klep. Vraag? hoelang kan je hiermee doorrijden nadat er een reset heeft plaatsgevonden?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
De EGR kleppen zijn een berucht. Maar er kan meer zijn. Heb je geen storingscode’s?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115