Weet er iemand of de dakdragers voor het vorige model C4 ook op het nieuwe model passen? Ik zoek een stel, maar vind ze nogal prijzig nieuw. Voor het vorige model wordt er redelijk wat aangeboden.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Hmmm, optisch lijken de dakdragers te verschillen op de bevestiting als ik de diverse dakdragers op MP bekijk. Morgen gaan we de auto halen en ga ik het de dealer vragen.
Die van mijn C4 coupe zaten volgens mij met schroeven in de dakrails. Die van mijn nieuwe C4 zitten geklemd met beugels tussen de deuren. Daar zitten nog een soort van borgpinnen aan. Deze zijn niet uitwisselbaar. Over de dragers van de de C4 Berline van voor 2011 durf ik niets te zeggen.

Totaal aantal Berichten: 34
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk ligne ambiance
Bij de oude C4 Berline moeten de dakdragers ook vastgeschroefd worden, dus dat systeem zal gelijk zijn aan de Coupe….
Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break
Peugeot 306 2.0 HDI break
Citroën C4 berline 1.6 HDI Ligne Ambiance

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja, bij de oude C4 (zowel de coupe als de berline) is het vastschroeven.
Wat de nieuwe C4 betreft weet ik het zelf niet, maar als ik dat hier lees dan is dat blijkbaar toch wel een heel ander systeem.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Zal het vandaag weten, om 10 uur de aflevering van de C4. wat ik heb gezien op foto’s van dakdragers zijn ze inderdaad verschillend.
Gisteravond nog foto’s van de dealer ontvangen om het spannend te houden.

Totaal aantal Berichten: 47
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Ik heb een nieuwe model C4 met dakdragers.
Hebben jullie ook dat je die pinnen er met een rubberen hamer in moet slaan en vervolgens met een schroevedraaier uit moet wrikken? Heb al aardig wat krassen van dat laatste.
molenspook schreef:Ik heb een nieuwe model C4 met dakdragers.
Hebben jullie ook dat je die pinnen er met een rubberen hamer in moet slaan en vervolgens met een schroevedraaier uit moet wrikken? Heb al aardig wat krassen van dat laatste.
Welke pinnen bedoel je? Ik dacht dat het oude model een soort pinnen had. En het nieuwe een andere bevestiging. Maar lijkt me in ieder geval niet dat het zo zou moeten gaan.
Nee, ik heb de pinnen er niet in hoeven slaan en ze er ook niet uit hoeven halen met een schroevendraaier. Misschien raadzaam om bij een volgende montage de pinnen in te smeren met iets vettigs, bv. vaseline.
@molenspook: heb je eerst de plastieken topjes uit de gaten gehaald waar de pinnetjes in moeten?
Welk merk van dakdragers heb je?
Die voor onze C4 zijn van Thule en worden gemonteerd zonder gereedschap.
Ik heb de originele van Citroën en ik heb niets uit de gaten hoeven halen.