




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb de volgende vraag:
Ik moet de bevestiging van de stuurstang en van de bovenste draagarm lossen van de fusee.
In het WPH wordt niet gesproken over hulpgereedschap, kan ik daarom deze 2 elementen lossen door er met een moker tegenaan te slaan?
Ik heb het idee dat de bovenste draagarm daar wel tegen zou kunnen, maar bij de stuurstang heb ik mijn twijfels.
Daarom vraag ik het maar aan jullie.
Hoe demonteer ik beide elementen?
Stuurstang moer los maar niet eraf, klap op het uiteinde draad (zit daar geen draad meer)
Als dat niet lukt met een vork.
Bovensen fusee hetzelfde, maar je kunt ook de draagarm inclusief naaf uitbouwen.
Als je de onderste tenminste al los hebt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De staart van de bovenste fuseekogel is niet conisch.
Aan de binnenzijde de staart met een passende steeksleutel tegen houden en de moer met een platte ringsleutel 24 losdraaien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
René Jongejan schreef:met een passende steeksleutel
Inderdaad, sleuteltje 8 is dat.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
erikkuiper schreef:Stuurstang moer los maar niet eraf.
Het zal aan mij liggen, maar hoe wil de de as uit de fusee verwijderen zonder de moer er helemaal af te draaien?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat hij bedoelt is dat je die moer er even op laat zitten als je erop mept met de hamer teneinde het schroefdraad van de pen niet te beschadigen. daarna uiteraard de moer eraf en omhoog wippen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het wordt eens tijd voor een update.
Ik hoop dat het lukt wat foto’s te plaatsen, maar ik alvast in woorden vertellen dat de koets er lekker kaal uitziet. Bijna alles is gedemonteerd en uit elkaar gehaald. De kale deuren en motorkap gaan binnnenkort naar de oudijzerboer. Ik wil de voorruit nog verwijderen, maar dat is nog niet gelukt. Ben ik toch weer te voorzichtig mee, ondanks dat ik op dit forum heb gelezen dat het met een grote (botte) schroevedraaier een fluitje van een cent moet zijn. Binnenkort nog maar een poging wagen. Alles op zijn tijd. Voor wie nog onderdelen zoekt, stel gerust je vraag (het liefst via een pm)





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
De foto’s die ik wil plaatsen zijn “groter” dan 500 KB.
Weet iemand hoe ik ze kan verkleinen, ze zijn namelijk met 3 mb opgeslagen op de computer.
Ik heb niet veel verstand van sleutelen, maar nog minder van foto’s.
Bij Markplaats kan ik altijd gewoon foto’s plaatsen maar in dit topic lukt het niet












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet ze op Mijnalbum.nl en post de link hier.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Of Photobucket.com, ook vrij simpel.
Way out in the water, see it swimming.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
ben benieuwd of de link het doet





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gelukt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Koets ziet er oké uit de foto’s. Wat zijn die zwarte stukken ter hoogte van de achterportieren, op de wielkasten? Die heb ik in de mijne in ieder geval niet aangetroffen. Feit is wel dat ik minder (understatement) gaten zie dan in mijn koets!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Dat zijn afdekplaatjes, waartegen de rugleuning bevestigd zit. Wel origineel vlgs mij, maar er wellicht later ingezet , tijdens dè ombouw van familiaal naar break.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
HvdL schreef:Koets ziet er oké uit de foto’s. Wat zijn die zwarte stukken ter hoogte van de achterportieren, op de wielkasten? Die heb ik in de mijne in ieder geval niet aangetroffen. Feit is wel dat ik minder (understatement) gaten zie dan in mijn koets!
Mooie donor voor jou
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.