Simpele Ziel schreef:En dat kost me toch een WB en Verzekering..om het over het Brinta nog niet te hebben
Wat zou zo’n kleintje wegen? Wel voordelig in WB… En zal ook nog niet veel drinken denk ik
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
metro2005 schreef:McDean schreef:Tessa is aan het puberen (gister 16 geworden)
Pas maar op, voor je het weet is ze Ongewenst zwanger…
:humping
:schater hahahaa,
nou zolang het bij de auto blijft is het toch nie zo erg
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fftopic
Kom op mensen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:fftopic
Kom op mensen….
ja kom op mensen, we hadden het hier over rook bij het starten
nou, de mijne kan er ook wat van, maar goed, schijnt erbij te horen als je een franse auto rijdt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:nou, de mijne kan er ook wat van, maar goed, schijnt erbij te horen als je een franse auto rijdt
Ja, het moet maar weer on topic zijn he?
Roken is bij dit weer (koud en vochtig) niet zo erg abnormaal (mijn chic rookt ook best wel als een ketter nu). Wel oppassen met die zwangere BX, want van roken blijven ongeboren kleintjes kleiner, is aangetoond bij onderzoek.
Ich bin ein Breaker
Och, wat moet moeder Traction Avant toen toch veel gerookt hebben, voordat ze ‘t lelijke eendje aan ‘t uitbroeden was.
Maar goed, volgens mij roken alle auto’s veel als ze een tijdje stationair staan te draaien met deze gure temperaturen. Ik heb wel het idee dat franse auto’s daarmee nog wat erger zijn dan bijv. duitsers. Misschien door hogere stationaire toerentallen bij koude motor?
Moet je bijv. eens een renault laguna zien stomen als de eigenaar ook ruiten aan ‘t krabben is. De BX is echt geen uitzondering hoor!
Hij draait inderdaad wel redelijk hoog stationair, iets van 1500 toeren.
Pas als de motor een beetje op temperatuur is zakt dat naar de gebruikelijke 1000 toeren.
Ach, zolang ie het maar doet elke ochtend en ik niet naast de gestrande japanse auto’s kom te staan (valt me op, dit jaar opvallend veel oude mazda’s. renaults en opels langs de kant vd weg )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De Xantia diesel rookt meer dan de ZX diesel die ik had. Maar te zien aan de rook is het vooral condens.
Mijn ervaring is dat LPG motoren veel meer roken op een koude morgen.
En of Duisters of Japanners meer of minder roken? Kijk ik eigenlojk nooit naar. Ik hoor ze echter des te beter! Een Duitse diesel nagelt als echte tatatatataTAXI.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Fransozen hebben altijd al gerookt als een ketter (bij voorkeur Gitanes of Gauloises, haha)!! Niks nieuws onder de winterzon…..
winnetou schreef:Fransozen hebben altijd al gerookt als een ketter (bij voorkeur Gitanes of Gauloises, haha)!! Niks nieuws onder de winterzon…..
dat roken hoort er gewoon bij, en dat is toch best leuk? als je vooraan bij een stoplicht staat (er rokend) en dan weg rijd bij groen en flink gas geeft, moet de auto’s achter je door een dikke rookpluim! best komisch toch?
hogervp schreef:De Xantia diesel rookt meer dan de ZX diesel die ik had. Maar te zien aan de rook is het vooral condens.
Mijn ervaring is dat LPG motoren veel meer roken op een koude morgen.
En of Duisters of Japanners meer of minder roken? Kijk ik eigenlojk nooit naar. Ik hoor ze echter des te beter! Een Duitse diesel nagelt als echte tatatatataTAXI.Patrick
LPG dampt inderdaad meer dan benzine en diesel. Dat komt door de chemische samenstelling. Motorbrandstoffen zijn allemaal verbindingen van koolstof en waterstof, die bij verbranding respectievelijk kooldioxide (en wat koolmonooxide) en water opleveren. LPG is een mix van butagas en propaan en daar zit naar verhouding meer waterstof in dan in bijvoorbeeld benzine. In benzine zit dan weer verhoudingsgewijs meer waterstof dan in diesel. Dat verklaart de mate van damp uit de uitlaat per brandstof en omgekeerd de mate van roetvervuiling: Gas dampt het meest en roet het minst; diesel dampt het minst en roet het meest
Vooral bij stationair draaien als de bestuurder staat te krabben Warmrijden is beter voor motor, milieu en portomonee. Een deken over je ruit is handiger.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
jeroen_m schreef:
Vooral bij stationair draaien als de bestuurder staat te krabben Warmrijden is beter voor motor, milieu en portomonee. Een deken over je ruit is handiger.
Ik wilde al niet te betweterig reageren op dat krabben bij stationair draaiende motor. Maar idd is dit de meest vervuilende optie die er is om de ruiten schoon te krijgen. Ik gebruik zelf een spray die ontdooit of leg een folie over het voorraam (@SZ de standkachel moet nog gerapereerd worden…). Daarna rustig wegrijden en evt. het raam op een kiertje, voorkomt ook vaak dat de ramen aan de binnenkant beslaan. Heb je airco, gebruik die dan ook om condens aan de binnenzijde voorkomen. Zorg er natuurlijk wel voor dat je veilig kan rijden, dat staat voorop.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja maar als je instapt is het tenminste al wel lekker warm
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:tja maar als je instapt is het tenminste al wel lekker warm
ben je dan zolang aan het krabben