pascalvm schreef:en bleu camargue is er dus in verschillende tinten:
Op het potje lak dat ik heb meegekregen staat het volgende;
Manufacturer: citroen
OEM code: AC635
Omschrijving: Bleu Camargue
Referentienummer: 8886 NO 1
Laklijn: EHS Turbo plus(direct Gloss LF)
Op de BX ziet het er ook zeker niet onaaardig uit hoor ! Blijft een mooie kleur inderdaad.C’est une voiture du ministre !
Het raamprobleem is getackeld, het bleek achteraf uit twee delen te bestaan, allereerst had ik niet gezien dat het raam met twee clips vast zit (de tweede zit keurig verborgen achter het binnenscherm van het portier) soms is het handig verder te kijken als de lengte van je neus ....
Daarna met een wig geprobeerd de beugel open te drukken, respect dat het jou lukt JP, maar ik kreeg het niet voor elkaar, tenslotte maar een tooltje gefabriekt en daarmee ging het moeiteloos…
Volgende week de achterportieren, schermen en kofferbak naar de straler om deze kaal te laten maken, ben benieuwd hoeveel gaten er in zitten als ze terug komen.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Niels,
Mooi stukje huisvlijt, echter het doel is bereikt: de ramen zijn eruit
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik haal de ruiten uit die klembeugel met een flinke hamer: de ovale steel tussen de beugel en dan de kop (en dus de steel) draaien. Overigens: een collega doet het door het ruit gewoon met een ferme ruk omhoog te sleuren. “Gaat meestal goed” zegt’ie!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko schreef:Overigens: een collega doet het door het ruit gewoon met een ferme ruk omhoog te sleuren. “Gaat meestal goed” zegt’ie!
Totdat ie zijn metalen rand onder aan de ruitzijde in zijn deur heeft liggen
Zo, het is weer even geleden, maar om nog meer verhalen en foto’s van een rotte onderzijde te plaatsen voegt weinig toe dacht ik zo. Ondertussen is de hele bodem weer hard tot aan de A-stijlen en hebben de werkzaamheden zich verplaatst naar de achterschermen en portieren.
In onze werkplaats hebben we een heel handige in hoogte verstelbare werkbank, werkelijk ideaal bij laswerk etc, je kunt je werkstuk precies op de juiste hoogte brengen om zonder rare houdingen te werken. Het mooie is dat je er ook nog een auto op kunt zetten.
Nieuwe onderbak in het rechterachterportier
Donorstuk in het rechterachterscherm
Tot zover
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dat gaat wel goed komen met deze DS ! :O Doe Jelger even de groeten van me, zag hem in 1 van je foto’s op de achtergrond voorbij komen !
Groeten, Wouter
C’est une voiture du ministre !
Ga ik doen, thnx voor het vertrouwen ....
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Even gauw een paar plaatjes, spreken voor zich dus weinig commentaar
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Vandaag de voorbumper gedemonteerd, was nog niet echt makkelijk want het boeltje zat een klein beetje vastgeroest, uiteindelijk de hele dag bezig geweest met het stralen en repareren van de bevestigingsdelen. Probleem is alleen dat de luchthappers enigszins aangetast zijn en ik op de gangbare webshops geen vervangingsdelen kan vinden. Weet iemand of deze NOS leverbaar zijn of moet ik hier heel creatief met staal worden ??
Fotootje voor de duidelijkheid:
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Niels,
Toon en Richard hebben er zat liggen .....
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Anders heb ik wel setje voor je, hoor.
Weer even een klein stukje uit het Arnhemse, afgelopen weken de voorkant aangepakt, het voorste deel van de kokerbalken was verdwenen evenals een groot deel van de voortraverse (waar de slinger op zit). Bij Richard een vervangende traverse gescoord (heb je er een die gelast of geschroefd zit ???? ..... geen idee, is allemaal weg ... ). Nieuwe puntjes aan de balken, traverse er overheen en ziehier het resultaat:
Vervolgens verder met de hydraulische leidingen naar de achterzijde, na een dagje boetseren met CuNiFer zat alles weer netjes op de plaats.
Doorgegaan met de nieuwe uitlaat en toen deze er onder zat de dame eens aan het infuus gelegd (benzineleiding moet nog vervangen worden), accuutje er in en na enige pogingen kwam de motor tot leven en kwam ze keurig omhoog in de veren….
Tenslotte nog wat uurtjes met schoonmaken doorgebracht (het vet en vuil zit onderin het motorcompartiment echt 1 - 2 cm dik). Op de afdekplaat onder de linkerwielophanging kwam ik een vergaan stuk mousserubber tegen dat tussen de wielophanging en de afdekplaat een soort van afdichting vormde rond een gat in de afdekplaat.
Iemand een idee of dit origineel is ? Ik kan er nergens iets over terug vinden en begrijp het nut ook niet zo.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Je bedoeld het gat wat gebruikt wordt voor het doorsmeren van je onderste gedeelte van je veergedeelte ?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat mousse rubber is origineel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>