Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
geweldig resultaat Gert, kan niet wachten om de voiture met bijnaam eens in het echt te bewonderen! en ach ja, zolang je de raamstijlen zelf wèl mooi vindt is het toch goed?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 5464
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Eindelijk, sinds vrijdag staat de Digit op de plek waar ik rustig de auto kan opbouwen. Nouja ze mag er niet te lang staan daarzo..
Bij het ophalen deed ze haar bijnaam weer tengoede, een lekke band, net of ze geen zin had om mee te gaan..
En daar rij je dan in het donker met gele verlichting in de regen, richting haar tijdelijke onderkomen..
Heerlijk, en vertrouwd voelde het aan.. Dit is pas rijden, dan Der Polo (mijn pekelbak)... Alle verlichting deed het, zelfs de verlichting van de gevarenlampje en achterruit verwarming deden het! Nooit geweten eigenlik dat die ook licht geven..oeps…..
Wel irritant de relais van de ruitenwisser is hoorbaar aanwezeig.. Ik denk/gok stof?
Maar goed ik denk dat de foto’s meer zeggen dan de tekst:
Het ziet er goed uit, alleen de dorpels worden in het voorjaar in de speciale zwarte coating gezet.
Deze week ga ik de auto van binnen even goed schoonmaken, hoewel de intereur schoon is gemaakt ga ik toch eventjes alles na, dit geld ook voor de onderdelen. Kijken of alles mee terug gekomen is..
Ook een lijstje maken wat er nog moet worden nagelopen, want zoals de eigenaar van de bedrijf zei waar ze nu staat. Zijn de laatste dingen behoorlijk slecht afgeleverd.. Daar moet ik hem, helaas gelijk in geven..
De deurstijlen die opnieuw zwart zijn gespoten, zijn niet netjes gedaan. Erg jammer, netzoals dat sommige plaatdelen niet netjes zijn afgehangen. Daartegen zijn de deuren wel netjes afgehangen..
En het gekke is, de ruitenwisser wist nu de andere kant op:
Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar de ruststand moet toch echt de bijrijdersstand zijn!
Wat kan er misgegaan zijn?
Maar het is nu ondanks de kleine min puntjes echt een mooie BX om weer te zien.. Met de nodige karakterpuntjes.hahaha..
Wordt vervolgt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi hoor Gert! Alleen dat van die ruitenwisser is wel heel.. Bijzonder. Hij wist wel gewoon? (Alleen dan de andere kant op?) Zo ja, dan zouden ze wat ín de ruitenwissermotor veranderd moeten hebben..?!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat was de eerste ingeving ook Timo….
Trouwens vindt je ook, dat het zonder de stootstrips. Het ook mooi eruitziet?..
Citroën das très bien!!!
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
....
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
echt prachtig! maar het ziet er op eerste oogopslag toch wel heel net uit de lak, heeft de lak soms niet goed gedekt ofzo? verder toch wel eigenaardig van die ruitenwisser . maar hij werkt gewoon als dat hij hoort te werken?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nee sorry Gert, dat vind ik wel erg kaal staan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ziet er mooi uit joh! Toch wel ff de stootstrips er terug op doen, die benadrukken op een of andere manier toch wel de lijnen van de auto naar mijn idee.
Het relais van mijn ruitenwisser klikt trouwens ook hoor. Dus misschien is het normaal? (wat zeggen de experts…?)
De ruitenwisser stand kan je trouwens zelf weer goed zetten in de paravanbak onderaan de voorruit. Bij mij stond de wisser ook op deze manier toen ik hem kocht.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat relais kan je niets aan doen, dat is gewoon dicht dus schoonmaken is geen optie.
Het is normaal dat je zo’n relais hoort, als het te erg is kan je hem vervangen.
Nu lekker opbouwen, ziet er goed uit
Als je die zwarte raamstijlen opnieuw laat doen zou ik wel bedenken wat je er anders mee kan laten doen, persoonlijk vind ik het te glimmend.
Totaal aantal Berichten: 11738
- Xantia TD SX
Hey Gert, je zegt dat alle dashboardverlichting het doet… Die rond de aansteker ook? Die wordt namelijk standaard vergeten bij het vervangen.
Verder: lekker bezig, wordt een mooie BX!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Strak! alleen het zwart is toch wel erg glimmend.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit Gert, maar ik ga mee met de rest, dat hoogglans zwart verpest het een beetje…
En v.w.b. die ruitenwisser; ik denk dat ze het aandrijfasje van de ruitenwissermotor zelf los gehad hebben. Dus die weer even loshalen, de arm in de goede positie zetten en het asje weer vast zetten.
Wel van te voren even testen zonder ruitenwisserarm!
Anders heb je weer kans op een mooie veur op het paravanrooster.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Superleuk Gert. Mooi dat je er zoveel in wordt geïnvesteerd. Het resultaat, op inderdaad de raamstijlen na, mag er zeer zeker zijn!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
nu nog even wat zwarte schoenleerpoets (kiwi is het mooiste resultaat) en je deurhendels en spiegels dan op poetsen en ze zijn weer nieuw en het houd ook nog!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar