Heb zo juist een onderhoudsbeurt gedaan bij mijn NEMO hdi 1.4.
Alles is steeds prima gelukt maar nu hij 80000km heeft vond ik het tijd om de dieselfilter te vervangen.
Het is echt een raar geval en niet zo een filter die je gewoon vult met diesel en dan monteert.
Alles is correct aangesloten maar de dieselfilter is dus zonder diesel in de filter gemonteerd. Zoals ik had verwacht krijg ik de wagen niet aan de praat.
Boven op het motorblok staat een soort pompje maar als je daar in knijpt hoor je gepruttel in de tank en krijg ik geen druk op dit pompje. Als ik wat heb zitten starten dan zit er wel wat druk op.
Als ik de nippel onderaan de filter los draai dan komt er diesel uit maar ik vermoed dat er nog te veel lucht in zit om de motor te doen aanslaan.
Wat is een goede manier van werken om deze motor makkelijk opnieuw te kunnen starten.
Ontlucht dit systeem vanzelf?
Alvast bedankt voor de reacties. Zou dit graag morgen opgelost zien omdat wij de wagen nodig hebben.
Ik ken dit specifiek model HDi niet maar normaliter (bij andere HDi motoren) is het zo dat je zelf moet ontluchten met behulp van het pompje en dat je de diesel op moet voeren vanaf de tank omdat de dieselpomp op de motor zit. Zie ook http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=87706 .
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zo juist nog even geprobeerd met druk op te krijgen.
Contact aan zetten dan op het pompje knijpen tot er druk op zit en dan zou hij moeten starten. Heb toch 5 min zitten pompen maar weerstand voel ik niet op het pompje.
Ondertussen is batterij zo goed als plat gestart. Moet ik nog op iets specifiek letten?