Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!
voge schreef:Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!
nou, ik ga er van uit dat ie start. en anders vliegt ie er uit!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:voge schreef:Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!
nou, ik ga er van uit dat ie start. en anders vliegt ie er uit!!!
wel een beetje lief zijn voor je gti
citroenc2 schreef:hel1 schreef:voge schreef:Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!
nou, ik ga er van uit dat ie start. en anders vliegt ie er uit!!!
wel een beetje lief zijn voor je gti
ik ben heel lief, maar ook duidelijk!
off topic: zo krijgt ie dit weekend een nieuw/ander interieur. en een rood tekentje op het stuur. nou als dat geen liefde is…..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:citroenc2 schreef:hel1 schreef:voge schreef:Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!
nou, ik ga er van uit dat ie start. en anders vliegt ie er uit!!!
wel een beetje lief zijn voor je gti
ik ben heel lief, maar ook duidelijk!
off topic: zo krijgt ie dit weekend een nieuw/ander interieur. en een rood tekentje op het stuur. nou als dat geen liefde is…..
das zeker lief maar ik snap wel wat je bedoeld
ik had het ook toen met de cx toen riep ik ook die ... auto gaat er uit
was sich liebt, das neckt sich
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
citroenc2 schreef:
das zeker lief maar ik snap wel wat je bedoeld
ik had het ook toen met de cx toen riep ik ook die ... auto gaat er uit
Gaat de CX eruit? Te lezen op een ander draadje lijkt het erop dat je wat anders zoekt. Wat zijn de problemen?
On-topic: het wordt binnen best snel warm hoor in een auto. Maar ik laat meestal de kachel eerst nog even uit, is de motor toch wat sneller op temperatuur en da’s toch beter voor het mechaniek. Mijn ex-ZXje snort bijvoorbeeld nog alsof ie nieuw is. En koud? Mwoah, gewoon eerst ff handschoenen aan. Doen 2CV rijders ook vaak tenslotte.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:citroenc2 schreef:
...
On-topic: het wordt binnen best snel warm hoor in een auto. Maar ik laat meestal de kachel eerst nog even uit, is de motor toch wat sneller op temperatuur en da’s toch beter voor het mechaniek. Mijn ex-ZXje snort bijvoorbeeld nog alsof ie nieuw is. En koud? Mwoah, gewoon eerst ff handschoenen aan. Doen 2CV rijders ook vaak tenslotte.Patrick
Na 3 minuten rijden komt er al warme lucht uit de roosters. Dat Heb ik na 3 minuten stationair draaien nog niet meegemaakt. Is ook wel ogisch: Bij stationair draaien verricht de motor nauwelijks arbeid en wordt er niet veel brandstof gebruikt. Van de uit de verstookte brandstof vrijgekomen energie gaat tussen de 17 en 28% naar het koelwater, ongeveer 35% verdwijnt uit de uitlaat en ca. 27 tot 43% blijft over als nuttige arbeid om te rijden. (Benzinemotoren hebben meer verlies dan diesels).
Bij stationair draaien produceert de motor nauwelijks arbeid en bovenstaande percentages laten zien dat er dan nog minder warmte wordt ontwikkeld. Zodra je de motor aan het werk zet, begint-ie pas goed warmte te ontwikkelen.
Dat je het idee hebt dat het lekker warm is geworden heeft waarschijnlijk meer te maken met de inspoanning van het krabben dan met daadwerkelijke opwarming. Hoewel, eerlijk is eerlijk: Je kunt niet zeggen dat de motor helemaal niet opwarmt van (versneld) stationair draaien.ps: De kritische rekenaar ziet dat, hoe je de percentages ook bij elkaar telt, de 100% er niet uit komt: Ik heb de overige verliezen zoals wrijving en warmtelekkage vanaf blok, carterpan etc. niet in dit voorbeeld meegenomen.
`verum ipsum factum’