Ah de forum software kan niet omgaan met procent tekens zie ik… (zelfs niet als ik er code tags omheen zet - ws om XSS hacks te omzeilen, maar dat terzijde), vandaar dat de link niet werkt.
De pdf is te groot om te mailen, maar je kunt ‘m zelf vinden door naar deze site te gaan:
http://www.citrotech.se
daar rechtsboven op ‘CX’ te klikken, vervolgens links op ‘Manuals’ en daarna de bovenste link.
Mijn post ging uit van een 2400 motor, mocht jouw Prestige een 2500 hebben dan kun je het beste de tweede link pakken, daarin staat het injectiesysteem voor de 2500 motor beschreven.
En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:La Léo schreef:Met dien verstande dat het dus GEEN blauw relais is, Die heeft alleen de 25IE.
Volgens mij ís een 84’er al een 2500!
Ja, dat wist ik wel. Alleen meende ik dat de TS een 2400 heeft. Ik weet eigenlijk niet waarom, er staan geen specificaties onder de avatar.
Of wellicht ben ik onbewust met iemand anders in de war?
Anyway: zoek eerst het relais, al naar gelang je motorinhoud is het blauw, zwart of metaalkleurig.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
allen dank voor jullie reacties.
de pomp werkt inmiddels en de bougies vonken. Moet nu helaas mijn accu opladen. Heeft iemand nog foto’s van de bedrading rond de accu. Ik heb nog een aantal stekkers/contrastekkers over. In het schema vind ik Fn: ik begrijp dat n voor zwart staat, de F is mij onduidelijk. Gaarne jullie hulp.
Rene
ps de auto is een prestige uit 1984, 2500 CC en een blauw dubbelrelais 0280230009

Totaal aantal Berichten: 9457
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
F staat voor “fil”, frans voor draad.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En waardoor kwam het nu dat ‘ie geen benzine kreeg?
[nieuwsgierigheid hoor]
Overigens erg lastig te zeggen hoe alles rond je accu hoort te zitten, want als er ooit aan ‘gefröbeld’ is of dingen bij gebouwd etc. klopt het al niet meer, inclusief de kleur van sommige draden.
In het grote zwarte stekkerblok aan de pluspool moet in elk geval die hele dikke zwarte stekker zitten en een breed vrouwtje met een dikke draad (zwart of blauw). Daarnaast zit dan ook heel vaak een dikke blauwe draad met een witte stekker die in zo’n zelfde contrastekker past.
En natuurlijk de dikke gele draad met de rode stekker die het contactslot met de startmotor verbindt. Maar die zal ongetweijfeld verbonden zijn anders had je sowieso niet kunnen starten met de sleutel.
En dan nog een hele massa relais voor koelfans, aircofan, luchthoorn, verstralers etc. etc.
En wellicht zit daar ook al een -later ingebouwd- relais voor je dimlichten (als je geluk hebt) Zo niet: zelf inbouwen, spaart je schakelaar!
Maar dat is dus echt lastig uit te leggen vanaf hier zonder de auto van dichtbij te zien.
De handigste vraag is dus: is er iets dat niet werkt?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
best allemaal,
na de winter weer de case opgepakt. De bedrading in de buurt van de accu blijft het probleem. Het beste zou zijn dat ik iemand bereid vindt die met zijn prestige uit 1984 naar Zuid Limburg rijdt zodat we met de motorkappen langs elkaar kunnen vergelijken. Mogelijk dat foto’s ook werken.
Laat me iets weten. Ik woon in de buurt van susteren
groet
Rene