













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig gozer!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nelis Infra schreef:Haha lolbroek
die van mij is niet moeders mooiste, maar rijdt als een trein! Veul belangrijker!
Haha. Je hebt groot gelijk hoor: gewoon genieten van het Grote Genot wat CX-rijden is!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Startten ging al wat moeizaam, maar nu niet meer met deze hagelnieuwe Bosch accu. Startmotortje draait als nooit tevoren!
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Met de GTi gaat het fantastisch! Eigenlijk bijna te goed om waar te zijn, denk ik af en toe Er is niets aan de hand met de auto. Tuurlijk, er zijn wel wat dingen (blower alleen in de hoogste stand, paar dashboard lampjes), maar niets onoverkomelijks. Afkloppen?
Ik heb denk ik inmiddels zo’n 1.000 km met de auto gereden. LHM is volledig ververst, alle bollen zijn op druk gebracht en het koelwater is ververst. Wat is volgens jullie een aan te raden volgende stap? Olie?
Oh ja. Ik wilde de auto net nog even de garage inrijden toen ik erachter kwam dat ik rechtsachter een lekke band heb. Niet goed afgeklopt, en het begin van het einde? Haha
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nelis Infra schreef:Ik heb denk ik inmiddels zo’n 1.000 km met de auto gereden. LHM is volledig ververst, alle bollen zijn op druk gebracht en het koelwater is ververst. Wat is volgens jullie een aan te raden volgende stap? Olie?
Bougies?
Kleppen stellen? Al eens gedaan?
Hoe oud is de bakolie?
En met oog op de winter: elektrische contacten nalopen, losmaken inspuiten met vochtwerende spray en weer vastklikken.
Deurrubbers insmeren/spuiten met vaseline en slotmechanismes doorsmeren voor als het gaat vriezen.
Hoe is de conditie van de brandstofslangen. Zijn die nog origineel? Zo ja: preventief vervangen.
Zo Niels, nu verveel je je voorlopig niet meer!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:
En met oog op de winter
Winter? Waar? Welke winter? Ik heb de zomerbanden maar weer gemonteerd….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
en natuurlijk die blower maken of met oordopjes rijden
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Bakolie verversen zou echt zonde zijn, die zit er pas 2000 km in, op zijn hoogst!
Het zelfde geldt voor motorolie en filter…...
bougies dacht ik ook maar weet ik niet meer zeker.
Wat is er trouwens met die achterdemper gebeurd? die hangt toch lager dan ik me herinner
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Evan schreef:Bakolie verversen zou echt zonde zijn, die zit er pas 2000 km in, op zijn hoogst!
Het zelfde geldt voor motorolie en filter…...
Ah kijk. Dat soort info is dus nuttig. In dat geval kun je dat inderdaad overslaan.
Bougies… tja, die kosten nog geen knaak per stuk ofzo, dus die zou ik wel meepakken bij het kleppen stellen. (tenzij dat ook < 20.000 km geleden al gedaan is)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel even de bougies naar de juiste maat buigen anders rijdt het weer niet lekker



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Bougies. Dat klinkt als een beginnersklusje! Nee daar gaan we inderdaad eens werk van maken. En de blower. En eens goed schoonmaken, want er is op de één of andere manier een bak vocht in gekomen - daar zeg je u tegen. Vooralsnog heb ik madame vandaag eerst naar de garage gebracht voor die vier banden die er nodig eens nieuw omheen moesten. Nou ben ik in alle opwinding van de nieuwe bandjes totaal vergeten te vragen wat voor merk er omheen gaat. Aangezien deze garage om onze auto’s altijd Michelins lepelt, zal hij dat bij mijn grijze kanon ook wel doen.
Bougies, gewoon bij de Brezan? Of is dit voor de CX ook weer specifiek werk? (Ja ik weet het: beginner! )
Way out in the water, see it swimming.
Nelis Infra schreef:Bougies. Dat klinkt als een beginnersklusje!
Nee daar gaan we inderdaad eens werk van maken. En de blower. En eens goed schoonmaken, want er is op de één of andere manier een bak vocht in gekomen - daar zeg je u tegen. Vooralsnog heb ik madame vandaag eerst naar de garage gebracht voor die vier banden die er nodig eens nieuw omheen moesten. Nou ben ik in alle opwinding van de nieuwe bandjes totaal vergeten te vragen wat voor merk er omheen gaat. Aangezien deze garage om onze auto’s altijd Michelins lepelt, zal hij dat bij mijn grijze kanon ook wel doen.
Bougies, gewoon bij de Brezan? Of is dit voor de CX ook weer specifiek werk? (Ja ik weet het: beginner!
)
heb je die velgen nog?
mvgr, joost



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Evan schreef:Wat is er trouwens met die achterdemper gebeurd? die hangt toch lager dan ik me herinner
Inderdaad. Valt me nu ook op. Denk niet dat ‘ie doorgeroest is, maar misschien is er zo’n rubbertje verdwenen? Als madame terugkomt van de garage dan zal ik er eens onder met de bakkes.
Thanks voor je oplettende blik Evan
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Madame is weer terug en lijkt wel vastgeplakt aan de weg met de nieuwe banden!
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nog steeds alleen maar goede ervaringen met de auto Ik wil de bougies gaan vervangen, want voor de rest is het onderhoud (volgens mij) wel bekend en up-to-date:
- lhm ververst
- bakolie / olie / oliefilter <5k geleden
- kvs vervangen
Dus. Maar welke bougies moet ik hebben? Heeft iemand dat paraat? Oh ja: en het bestuurder-raam gaat niet meer naar beneden. Natuurlijk, I found out the hard way, tijdens een afdaling in een parkeergarage in een hoek van 45 graden met acht van die hijgende duitse leasedraken achter me, maar goed Waar ligt dat meestal aan? Ik las de schakelaar. Moet ik nu het deurpaneel eraf halen? Zo ja: moest ik dan niet heel erg letten op bepaalde clipjes ofzo? Die breken toch altijd af? Zulks staat me bij…
Way out in the water, see it swimming.