3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Rookt bij koude motor
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 07 januari 2006 01:22 AM
  [ # 31 ]

Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 07 januari 2006 01:24 AM
  [ # 32 ]
voge schreef:

Je zal net netjes alle ruiten schoon hebben en daarna tot de conclusie komen dat ‘t kreng niet start, nee, daar trap ik niet in. Als ‘ie niet start ga ‘k niet krabben ook!

nou, ik ga er van uit dat ie start. en anders vliegt ie er uit!!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 07 januari 2006 01:25 AM
  [ # 33 ]
hel1 schreef:
voge schreef:

wel een beetje lief zijn voor je gti Very Happy

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 januari 2006 01:29 AM
  [ # 34 ]
citroenc2 schreef:
hel1 schreef:
voge schreef:

ik ben heel lief, maar ook duidelijk!
off topic: zo krijgt ie dit weekend een nieuw/ander interieur. en een rood tekentje op het stuur. nou als dat geen liefde is….. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 07 januari 2006 01:31 AM
  [ # 35 ]
hel1 schreef:
citroenc2 schreef:
hel1 schreef:
voge schreef:

ik ben heel lief, maar ook duidelijk!
off topic: zo krijgt ie dit weekend een nieuw/ander interieur. en een rood tekentje op het stuur. nou als dat geen liefde is….. Wink

das zeker lief maar ik snap wel wat je bedoeld Wink
ik had het ook toen met de cx toen riep ik ook die ... auto gaat er uit Crying or Very sad

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 07 januari 2006 01:33 AM
  [ # 36 ]

was sich liebt, das neckt sich

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 07 januari 2006 08:43 PM
  [ # 37 ]
citroenc2 schreef:

das zeker lief maar ik snap wel wat je bedoeld Wink
ik had het ook toen met de cx toen riep ik ook die ... auto gaat er uit Crying or Very sad

Gaat de CX eruit? Te lezen op een ander draadje lijkt het erop dat je wat anders zoekt. Wat zijn de problemen?

On-topic: het wordt binnen best snel warm hoor in een auto. Maar ik laat meestal de kachel eerst nog even uit, is de motor toch wat sneller op temperatuur en da’s toch beter voor het mechaniek. Mijn ex-ZXje snort bijvoorbeeld nog alsof ie nieuw is. En koud? Mwoah, gewoon eerst ff handschoenen aan. Doen 2CV rijders ook vaak tenslotte.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 08 januari 2006 02:45 PM
  [ # 38 ]
hogervp schreef:
citroenc2 schreef:

...
On-topic: het wordt binnen best snel warm hoor in een auto. Maar ik laat meestal de kachel eerst nog even uit, is de motor toch wat sneller op temperatuur en da’s toch beter voor het mechaniek. Mijn ex-ZXje snort bijvoorbeeld nog alsof ie nieuw is. En koud? Mwoah, gewoon eerst ff handschoenen aan. Doen 2CV rijders ook vaak tenslotte.

Patrick

Na 3 minuten rijden komt er al warme lucht uit de roosters. Dat Heb ik na 3 minuten stationair draaien nog niet meegemaakt. Is ook wel ogisch: Bij stationair draaien verricht de motor nauwelijks arbeid en wordt er niet veel brandstof gebruikt. Van de uit de verstookte brandstof vrijgekomen energie gaat tussen de 17 en 28% naar het koelwater, ongeveer 35% verdwijnt uit de uitlaat en ca. 27 tot 43% blijft over als nuttige arbeid om te rijden. (Benzinemotoren hebben meer verlies dan diesels).
Bij stationair draaien produceert de motor nauwelijks arbeid en bovenstaande percentages laten zien dat er dan nog minder warmte wordt ontwikkeld. Zodra je de motor aan het werk zet, begint-ie pas goed warmte te ontwikkelen.
Dat je het idee hebt dat het lekker warm is geworden heeft waarschijnlijk meer te maken met de inspoanning van het krabben dan met daadwerkelijke opwarming. Hoewel, eerlijk is eerlijk: Je kunt niet zeggen dat de motor helemaal niet opwarmt van (versneld) stationair draaien.

ps: De kritische rekenaar ziet dat, hoe je de percentages ook bij elkaar telt, de 100% er niet uit komt: Ik heb de overige verliezen zoals wrijving en warmtelekkage vanaf blok, carterpan etc. niet in dit voorbeeld meegenomen.

`verum ipsum factum’

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook