2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Schakelaar in de hemel van de CX serie 2
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 30 december 2012 01:23 PM
  [ # 16 ]

Leo.

Ja okee dat ben ik met je eens , maar wist het verschil met de schakelaars niet exact en nu dankzij jullie
hier allemaal dus wel.De schakelaar bleef ook niet vast zitten om het zomaar te zeggen beide eigenlijk niet
nu liggen ze hier op tafel want heb de Unit compleet uitgebouwd daar hier ook die plip ontvanger inzit
en warempel ik schakel beide en nu klikke ze wel vast Smile dus zal het opnieuw moeten proberen als de achterraam eens ontwasemt dient te worden.En ja uitzetten indien ze schoon is dat weet ik , Bij mijn Mazda doe ik dat ook is ze schoon en of bijna schoon dan zet ik het zaakje al uit.In ieder heel erg bedankt kom steeds meer te weten.Plip zender dien ik ook nog te vervangen mijn printje is niet meer te redden , mocht ik daar nog ooit aankomen bouw ik dit natuurlijk ook erin.

Gr Patrick

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 december 2012 02:32 PM
  [ # 17 ]
La Léo schreef:

Echt niet om je te ontmoedigen, maar van de meeste CX’en werkt de achterruitverwarming sowieso niet of héél matig (na 15 minuten enig zwak effect) of slechts 3 van de 16 draadjes… dat werk. Smile

Wat er ook op die schakelaar van de achterruit verwarming zit zijn de verwarmde buitenspiegels, en dat is wel weer erg handig, zeker als de achterruit beslagen is Wink

Bij een 86er zullen ze er niet altijd op zitten, maar ik denk dat als beide spiegels elektrisch verstelbaar zijn dat ze ook verwarmd zijn. Die schakel je dus in samen met de achterruit.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 december 2012 02:52 PM
  [ # 18 ]

Hey Arjan.

Wederom dank voor die tip.Het klopt inderdaad beide spiegels van mijn CX zijn electrisch verstelbaar.
Heb net de schakelaars terug in de hemel geplaatst en nu klikken ze ook gewoon aan en uit zoals het hoort.
Dit deden ze eerst niet , raar genoeg beide niet.Nu ineens werken ze wel zoals het hoort.Indien het nog eens voorkomt vervang ik ze.Hoort overigens in de verwarmingsschakelaar een lampje te zitten ? Bij de schakelaar van het lampje wel dat brandt ook en de lamp in de hemel ook als ik hem aandruk ? Verder de vooruit ontwaseming waarover men hier eerder sprak heb ik ook getest en inderdaad je hoort de klep gaan.Blijf dus hangen op geoxideerde deurschakelaars die vernieuw ik gewoon want ze werken dan wel dan niet , en met een schuurpapiertje werken ze paar dagen en dan begint het ook weer.Dus daar zet ik 4 nieuwe op en dan is hij electrisch klaar.In het voorjaar laat ik de franse deukjes 2 a 3 eruit halen en voor de verderrest is de auto gelukkig hard.Dus is het daarna hopelijk heel lang genieten van deze bolide.

Gr Patrick

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2012 02:54 PM
  [ # 19 ]

Zitten lampjes in de schakelaars.
En mooi dat alles klaar is.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 december 2012 02:58 PM
  [ # 20 ]

Okee F

Dank je wel , dan moet ik die van de verwarming nogmaals uitbouwen maargoed dat geeft niks.

Groetjes Patrick

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2012 03:01 PM
  [ # 21 ]

De lampjes branden,als je het contact aanzet.
En als je de schakelaar aan zet branden ze feller.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 december 2012 03:09 PM
  [ # 22 ]

Klopt F

Die van de binnenhemel verlichting doet dat inderdaad die van de verwarming niet , dus waarschijnlijk lampje stuk want spanning is aanwezig op de draden.Kijken of dit te vervangen valt anders nieuwe schakelaar.

Gr Patrick

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2012 03:10 PM
  [ # 23 ]

Lampjes kun je kopen,wel een gepiel om ze erin te krijgen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 december 2012 03:17 PM
  [ # 24 ]

Okee F.

Ja dat gepriel ben ik inmiddels wel gewend.Heb dat van de centrale vergrendeling in de bestuurdersdeur ook vervangen,Heb dit door een dichtklappende deur niet meer van een gloeilampje voorzien maar van een heldere led met voorschakelweerstand en dat werkt nu prima.Ga kijken of het met die schakelaars ook mogelijk is.Hou je op de hoogte.

Gr Patrick

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 december 2012 03:48 PM
  [ # 25 ]

Als je toch lampjes in schakelaars gaat zetten, check dan ook even je raamschakelaars, deze horen ook allemaal oranje verlicht te zijn. Zowel voor voor als achter.
Hetzelfde geld voor de spiegelbediening, al is het van deze wat lastiger om de lampjes te vervangen.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 januari 2013 08:35 PM
  [ # 26 ]

Beste forumleden.

Dank jullie wel voor alle tips alvast.Met de schakelaars ben ik inmiddels eruit.
Heb ook nog een vraagje betreffende de olie meter volgens mij ? Onder de benzine meter.
Deze is om het zomaar te zeggen spastisch werkt niet , ene keer licht het lampje op en tikt hij even
Slaat uit en dan weer niks.Is dit goed te verhelpen en wie heeft hier ervaring in.Laatst klopte ik even
Op het dashboard en dan wordt die weer spastisch om het zomaar te zeggen ? Moet tevens paar
Lampjes wisselen van de cockpit die wat defect zijn kom je hierbij als je de 2 schakelaars losmaakt
Van de verlichting en ruitenwisser hier zie ik namelijk schroeven zitten ? En is het ook normaal dat
Het heetwater lampje blijft branden tot circa 50 graden ? En dan gaat dit uit en geeft de boordcomputer of
Althans display ook pas de temperatuur aan.Heb een serie 2 GTI

Gr. Patrick en alvast weer bedankt

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 januari 2013 08:45 PM
  [ # 27 ]

Die olie meter is een combinatie van 2 zaken.
Als je de auto net start geeft die een aantal sec het olieniveau aan. Daarna gaat de oliemeter de oliedruk van de motor aangeven. Het is normaal dat deze tijdens het rijden wat heen en weer beweegt, maar dat gaat meestal vrij vloeiend.
Een olietemp meter heb je niet, deze zit alleen op de GTi/Prestige Turbo uitvoeringen.

Dat heetwaterlampje hoort niet te branden tijdens het opwarmen.

Je kan het beste alle lampjes tegelijk verwisselen. Je zal er iets van 30 nodig hebben, misschien iets minder maar er kan er 1 stuk gaan en anders stop je ze achter je verwarmingsknoppen Wink

De schakelaar laat je zitten. Voorop zie je 4 schroeven die schroef je los, onderaan zitten ook 2 schroeven aan de zijkant dan kan de “paddenstoeldeksel” eraf.
Vervolgens zit het klokkenspel met 2 schroeven bovenop vast, deze haal je los net als alle stekkers.
Dan zit alleen de tellerkabels nog vast, dit is nog het lastigste om deze los te krijgen dan kan je het hele klokkenspel eruit halen en alle lampjes vervangen Wink

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 januari 2013 09:01 PM
  [ # 28 ]

Hey Arjan.

Dank je wel super voor die snelle reactie.Maar dat heetwater lampje waar zou ik dat aan kunnen wijde ?
Motor loopt niks warm en netjes.Verkoper zei dat dit zo hoorde en moet wel zeggen zodra de temp circa 50 graden aangeeft
Dan begint dat digitale deel trouwens pas , gaat het lampje netjes uit.Motor komt max op 90 graden en zakt dan alweer in.
Met rijden is de temperatuur rond de 80 graden.En wat de olie meter betreft die doet het af en toe meestal knippert het lampje even daarna hoor je klik klik hoe het naaltje slaat en doet dan weer niks.Maar door het kloppen op de cockpit dus soms wel.Misschien slecht contact.Kijk dit binnenkort na als ik de lampjes wissel.Rest gaat na het starten meteen uit overigens.

Gr. Patrick

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 januari 2013 09:25 PM
  [ # 29 ]

Je temperaturen klinken als normaal.
Het display lijkt ook normaal, tot 50 graden staat er - - om het display. Daarna begint die te tellen vanaf 50.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 januari 2013 09:35 PM
  [ # 30 ]

Arjan

Inderdaad zoals je zegt dit klopt.Verder loopt de motor ook netjes.Geen horten en of stoote of raare dampen wit of blauw niks
van dit alles.Enige wat ik wel nog doe is een verklikker op de stop maken.Bij een bepaalde zoninslag zie je soms dingen in de cockpit
slecht en indien iets gaat branden zeker de stop wil ik dit horen.Maar dat heetwater lampje weet ik dus niet.Dat gaat meteen bij aangeven 50 graden uit.En ook als de motor warm is en stop tussendoor ergens motor uit en start hem dan bij contact brandt het even net als alle andere lampjes , starten en alles is meteen uit dus vreemd ........

Gr. Patrick

Profiel  

2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook