hallo,beste C5 kenners ik had een vraag over het veersysteem van de C5
klopt het dat er voor de C5 3 soorten bestaan,ik weet van hydraulisch en stalen veren maar kan het ook zijn dat er C5 zijn met luchtveering?
groeten patrick
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Neen. Stalen veren of hydruapneumaat. That’s it.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
welke c5 ??
c5 phase 1 heeft alleen hydropneumaat
phase 2 ook alleen hydropneumaat
en phase 3/4 heeft volgens mij alleen de exclusive versie hydropneumaat
op de phase 3 is ook een conventioneel veersysteem beschikbaar
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Phase 4?
Over het algemeen kun je stellen dat de (vol-)automaten zijn voorzien van Hydractieve vering. Daarnaast bijvoorbeeld het ‘Comfort’ model van de eerste serie. Dat was een redelijk kaal model met wieldoppen die dan bv wel een automaat had. Maar ook een ‘Exclisive’ is met de Hydractieve vering geleverd.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219391/
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera