4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Schakelaar in de hemel van de CX serie 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2013 06:54 PM
  [ # 46 ]

Dat werkt via het slot toch?

Bij de voordeur zit er 1 extra voor de verklikker van de verlichting.
Dacht dat de deur open indicator via het slot werkt, dat lampje brand ook als de deur half in het slot zit dan gaat je dimlicht alarm nog niet af.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 06:57 PM
  [ # 47 ]

Binnen verlichting bij jullie auto’s wordt door de deurschakelaar bestuurt en ook door de vergrendeling.
Auto op slot lamp uit auto open lamp aan,maar gaat naar 30 sec weer uit,bij deur openen gaat hij ook aan en sluiten weer uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 02 januari 2013 07:22 PM
  [ # 48 ]

Hoi F .

Ja gordel heb ik los gehad maar weet dus niet dat ,dat kuipje er ook uit kan.
Ga morgen meteen weer kijken.En ja heb electrische ramen achter dus zou dan ook
nog kunnen betekenen dat ik de deurbekleding moet loshalen waarschijnlijk ? Smile
Maargoed dat maakt niks uit.Rest van deuren werken nu perfect en inderdaad na 30 sec gaat het lampje uit.
Ga morgen verder en laat mijn bevindingen weten.In ieder geval alvast wederom bedankt voor jullie
reacties.

Gr Patrick

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 07:36 PM
  [ # 49 ]

De schakelaar zit in je stijl,dus waarom deurbekleding los?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 januari 2013 09:22 PM
  [ # 50 ]

Hoi F

Weet niet zeker of de bekleding los moet , maar mijn schakelaars waren geoxideerd dus gewisseld en op 3 deuren werken ze nu ook.
Bij het losschroeven aan de achterdeur bestuurderszijde zat er geen kabeltje aan de schakelaar dus neem aan dat deze in de stijl ergens hangt.
Morgen kijk hier na door de bestuurdersgordel los te maken en het plastic bakje eruit te nemen , kijken of ik hem zie zodat ik de kabel kan terug duwen en anders haal ik even de bekleding eraf , kijken of ik hem daar vindt.

Gr. Patrick

Profiel  

Gepost: 02 januari 2013 09:52 PM
  [ # 51 ]
Mark Gielen schreef:

Blz 18 staat iig dat ie vanzelf uitgaat maar niet wanneer er staat niets over de stoplamp en het lijkt mij ook niet normaal dat deze aan is tijdens het rijden hoe weet je anders dat er een echt probleem is ?

Omdat er dan een ander lampje bij gaat branden. De STOP-lamp brandt nooit op zichzelf.

Dus mocht je auto koud zijn, maar plotseling valt je oliedruk uit, dan gaat het oliedruklampje erbij branden. Dat STOP dan al brandt maakt dan op zich niets uit voor de attentiewaarde van de overige lampjes. Wink

Overigens brandt bij sommige wagens ook het ‘koelwaterpeil’ lampje tot het 50 graden warm is. Dit kan dan ook als oorzaak hebben dat er te weinig inzit. Na een tijdje zet het water uit door verhitting en gaat het lampje dan ook uit.
Echter, er bestaan ook CX’en waarbij dit normaal is, maar de reden of oorzaak daarvan is me altijd ontgaan.  nuts

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Gepost: 02 januari 2013 09:57 PM
  [ # 52 ]
Patrick Kessels schreef:

kijken of ik hem zie zodat ik de kabel kan terug duwen en anders haal ik even de bekleding eraf , kijken of ik hem daar vindt.

Welke bekleding? Die van de portierstijl? Heeft geen zin, daarachter zul je geen gaten vinden waar draadjes doorheen getrokken kunnen worden.
De enige toegangsweg is zoals Frank zei: dat gat van de gordel. Even met een lampje goed zoeken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 januari 2013 10:39 PM
  [ # 53 ]

Leo .

Okee bedankt morgen weet ik meer dan ga ik speuren.

En als dat klaar is de rest en de hemel nog

Gr Patrick

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 02 januari 2013 10:48 PM
  [ # 54 ]

Patrick, ik begin best nieuwsgierig te worden naar jouw CX. Kun je morgen ook foto’s maken en die hier plaatsen? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 januari 2013 10:55 PM
  [ # 55 ]

Hoi Rens.

Heb een 3 tal foto’s laagste stand midden stand en hoogste stand van toen ik haar net had.
Maar het formaat is te groot en vindt op het ogenblik geen programma om ze te verkleinen.
Wil ze namelijk ook bij mijn profiel zetten waar ik kenteken en wie ik zelf ben en waar ik vandaan kom enzo
heb gepost.Even mijn laatste bericht aangepast , het is gelukt en ja dit is mijn CX nu het lukt zal ik proberen vaker foto’s te maken en morgen schiet ik er nog een paar erbij.

Afbeelding Bijlagen
CitroenCX_GTI02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 januari 2013 11:21 AM
  [ # 56 ]

Als je in je album de foto aanklikt, en dan rechtermuisklik…. => bewerken => in de balk even kijken waar staat formaat wijzigen en dan 25% invullen (lengte + breedte) en dan “Opslaan als” kiezen. Dan hou je de originele foto intact en misschien een ander percentage gebruiken voor de verkleining…..

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 januari 2013 05:34 PM
  [ # 57 ]

Goedemiddag forum vrienden.

dankzij jullie tips inderdaad schakelaar weer werkend gemaakt.
Gordel los gemaakt , 2 schroeven van de kap van zo gezegt de deurstijl waarna ik het bakje kon verwijderen.
En jawel daar lag de kabel.Bruin met een stekker erop.Deze met een koper electrodraad naar boven getrokken door het gaatje schakelaar aangesloten en jep alle 4 de deuren werken nu vlekkeloos.

Dus heren bedankt voor de inbreng bij deze , ben weer zeer goed geholpen.
De hemel is die ook makkelijk uitneembaar ? wil namelijk kijken of de oude vast geniete stof nog te redden is , of dat ik er nieuwe op moet maken , heeft daar ook iemand advies over ?

Gr Patrick

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 januari 2013 05:44 PM
  [ # 58 ]

En hier nog paar foto’s van mijn CX
Gestart in koude toestand dus de lamp van het heetwater circuit wat blijft branden.
Ook het display geeft op dat moment—en bij circa 50 graden gaat ze aangeven en gaat ook de heetwater lamp uit.Indien ze warm is en start dan brand alleen de heetwater lamp bij contact en na starten meteen net als alle andere lampjes alles uit.De klok in dit gedeelte van de boordcomputer is helaas stuk.Mocht iemand zoiets hebben liggen hoor ik dat graag.Motor draait bij deze foto’s en zoals je kunt zien oliemeter onder de benzine meter geeft niks aan.

Afbeelding Bijlagen
P1000661.jpgCX03.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2013 05:45 PM
  [ # 59 ]

Dat lampje brandt bij mij dus ook na het starten. En gaat inderdaad braaf uit als de koelwatertemperatuurmeter begint aan te wijzen. Ik dacht net als anderen hier ook altijd dat ‘t een speciale ‘turbo’ optie was.

Je hebt een oliepeilmeter: die hoort bij het aanzetten van het contact aan te geven hoeveel olie er in de motor zit. Na het starten valt die meter na enige seconden terug, precies zoals je laat zien. Alleen in de Turbo geeft dat metertje na de start ook nog de oliedruk aan. Maar ik begrijp dat ‘t ding ‘t ook niet doet bij het contact aanzetten? Dan zal er toch ergens een stekkertje loszitten of niet helemaal lekker meer zijn.

Als je even rondneust op dit forum kom je meerdere hemel-restauraties tegen. Met de tips en ervaring die juist vooraf zo handig is Wink

Profiel  

Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 januari 2013 06:47 PM
  [ # 60 ]

Hoi Break.

ja inderdaad dankzij de vele tips hier heb ik al een hoop kunnen oplossen en blijft er ‘‘gelukkig’’ steeds minder over Smile Wat de oliemeter betreft beschreef ik al eerder als ik op de paddestoel klop zoals dat hier wel eens genoemt wordt knippert af en toe het lampje en slaat de meter ook spontaan uit.Dus denk inderdaad wel dat het iets in de klokkenset betreft maar moet die nog verwijderen om lampjes te wisselen dan kan ik meteen voorzichtig kijken.Hier werd al geschreven dat het ook de printplaat kan zijn dus dat kijk ik dan even na.Verstand van electronica heb ik gelukkig en ben er ook behoorlijk creatief mee dus.Mechanisch is voor mij een ander verhaal maar daarvoor ga ik hier in Limburg naar Janssen in Echt officieel Citroen dealer daar weet ik gewoon dat mijn dame in goede handen is.

Gr Patrick

Profiel  

4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook