
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Nee, het werkplaatshandboek heb ik er nog niet bij gehad. Het lijkt me inderdaad ook stug dat de nokkenas aan het schuiven gaat want dat zou wel wat meer problemen opleveren schat ik. Het wiel is op de nokkenas aan de wandel gegaan en dus naar het blok toe gekropen, De moer waar het mee vastzit kan ik ook gewoon met de hand draaien. Maar eerst moet de pulley weer in positie. Ik had geen tijd meer om hem bijvoorbeeld iets terug te tikken, maar waarschijnlijk was ze daarna zo weer aan de wandel gegaan. Dus eigenlijk is het probleem waarschijnlijk dat de pulley los loopt op de nokkenas en zichzelf tegen het blok aanvreet. De moer vaster zetten helpt dus niet; want hoe zit het tussen het blok en de pulley? Hoort daar geen spacer of iets dergelijks?
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Is de draad op die pulley dan niet weggevreten waardoor die losloopt ? Die pulley zit meen ik op een lossen houder en van die houder willen de tanden nog wel eens wegzijn waardoor de nokkenas geen grip meer heeft op die pulley, maar dan zou die ook moeten slippen.
Haal het ding er gewoon ff van dan zie je het zo.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nokkenas zit aan de distributie zijde geborgd met een vorkje.
Hij kan dus onmogelijk heen en weer,of je vorkje moet eraf zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als het vorkje eraf zou zijn moet je speling kunnen voelen in de lengte richting..
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Speling heb ik niet gevoeld aan de nokkenas. D’r zat uberhaupt weinig beweging in, ook niet in de pulley. Ik kreeg hem dus ook niet op zijn goeie plek. Het idee dat de pulley zelf versleten kan zijn spreekt me op dit moment het meeste aan
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kunt op de tweede foto zien dat de nokkenas op het punt weer de poelie tegenaan valt dikker wordt.
Hier zit alleen een heel dun ringetje en de poelie zit daar direct tegen aan.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Ik kreeg een telefoontje van de garage; ze hebben het spul even losgehaald. Lager is idd stuk, plus het driehoekige huis waar het in draait. Afstandsringetje is weg en de tandjes van de pulley zijn versleten. Kortom, alle hier genoemde mogelijkheden zijn ook het probleem lijkt het. Ik zal zo even foto’s maken.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
De lagerhouder is uitgevroten
de boosdoener zelf
De pulley is ook aardig door zijn tandjes heen.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
De verse onderdelen zijn ondertussen aanwezig, rest de schakelstangvorkrotzooi. Vandaag even op de wei van Franse auto gekeken waar nog ergens twee cx’en zouden moeten staan. De ene cx miste de hele motor maar het schakelsysteem hing er nog wel….helaaas zonder nylon bus. De andere was de ex servicewagen van sasklassiekers en die had weinig speling op het eerste gezicht. Nadeel was dat de auto in een soort grote plas stond en ik het juiste gereedschap niet bij me had. Hoe zit de vork vast op de pook? 2 moertjes M8?
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Twee moertjes inderdaad.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vork? Pook?
Hetgeen bij jou los moet zit onder het subframe vast. Uiteindelijk is dit wel verbonden met de pook natuurlijk, maar die stang moet van onderaf los.
Die nylonbusjes zijn nieuw te koop. Ik denk dat Beau die op voorraad heeft (bij mij helaas tijdelijk uitverkocht sinds vorige week, toen we de laatste monteerden)
Sommige auto’s hebben een metalen gewricht, maar dat moet in z’n geheel vervangen worden dan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Beste lezers,
Het leven noopt mij om afstand te nemen van mijn dame. Gezinsuitbreiding en de aankoop van een huis inclusief 10-jarenplan brengen mij tot deze beslissing. Om kort te gaan: uitstel van de frivoliteiten. Ik moet nu voorlopig een werkpaard voor 5 man met hond en kinderwagen, en dan met trekhaak. Ik heb ook geen tijd meer om de dame goed te verzorgen, dus dan moet een ander dat maar doen. De apk loopt ergens in april af, dus misschien dat ik haar er nog doorheen sleep (claxon, abs lampje, dat soort dingen) maar ze mag eerder weg. Ruilen tegen een interessante break met trekhaak van allerlei pluimage mag ook.
Ik zal binnenkort hier op de markt even een advertentie plaatsen. Zonde maar het is niet anders
Een ieder die me via dit forum terzijde heeft gestaan: fantastisch bedankt!
Hans
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Wat verstandig.
Maar wel jammer.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Succes en tot een volgende keer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.