30 van de 46
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2013 04:44 PM
  [ # 436 ]

Dus contact aan. meten op de drukschakelaar 6. Moet geen plus hebben. Dan de airco schakelaar binnen indrukken (nr5). Dan moet er plus op de drukschakelaar komen. en die lust door naar de aircopomp.

Dan doet de airco het. Alle andere zooi is in eerste instantie niet belangrijk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 januari 2013 04:45 PM
  [ # 437 ]

Altijd op 1 draad en bij ingeschakelde schakelaar op beide.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 januari 2013 04:48 PM
  [ # 438 ]

yep anders staat schakelaar 4 open,

als 4 goed is moet je op je aircoschakelaar aan beide kanten 12 volt meten als je hem inschakelt. Als je dat meet en het werkt nog steeds niet moet je op 6 meten of e12 volt aankomt als je schakelaar ingedrukt staat.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2013 04:49 PM
  [ # 439 ]

Krijg je nou helemaal geen plus dan is de toevoer draad niet aangesloten. Die zit als het goed is op de plus die naar je blowermotor loopt aangesloten en gaat de draadboom in die naar de verhoogt idle klep gaat (die met die rubberslangen erop).
Dit is het geval denk ik bij jou. Ik herinner me een aardedraad die een vertakking had met stekkers…Die vertakking hoort dus op de PLUS!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 januari 2013 04:52 PM
  [ # 440 ]

en anders ff een plus tegen de contacten van de schakelaar houden dan weet je iig of de rest in orde is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2013 04:58 PM
  [ # 441 ]

Aangezien 4 in het kachelhuis zit aan de interieur kant bij de airco verdamper kan die nog wel eens niet werken. Dat is open geweest bij de vorige eigenaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 05:08 PM
  [ # 442 ]

Ok ik denk dat ik nu weet waarom ik geen steek verder kom. Op beide draden aan de airco schakelaar staat geen spanning.
Ik dacht dus de hele tijd dat het een massa schakelaar was.
Ik ga nu op zoek hoe ik op een van de draden spanning kan krijgen.

Maar dat is voor morgen. Ik moet nu richting mijn schoonouders.

iedereen weer bedankt voor zijn geduld en het uitleggen.
Morgen maar weer eens kijken of ik het nu echt snap.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 januari 2013 05:30 PM
  [ # 443 ]

Ja, maar wel het contact aanzetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 januari 2013 11:00 AM
  [ # 444 ]
F.SvM schreef:

Ik zal vanavond of morgen het grote boek eens pakken.
En kijken wat ik voor je doen kan.
Nu eerst bier drinken.
Links en rechts zitten ( bij de veer cilinders )
In ieder geval twee draden voor de remblok indicatie kun je die alvast uitsluiten.( twee aan ieder kant) denk foto drie)
En aan de airco schakelaar zitten twee zwarte draden( original)
.

VgF.

Moet ik er nu voor zorgen dat een van de twee zwarte draden spanning krijgt?
Of kan ik gewoon een andere draad nemen waar spanning op staat?

Volgens het schema moeten er twee blauwe draden aan de airco switch.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 januari 2013 11:17 AM
  [ # 445 ]

Op thermostaat 4 zitten 2 zwarte draden (F.N = fil noir, dus zwarte draad)
Op schakelaar 5 zitten 2 draden met een blauwe huls (Bl = blauw)

verdere kleurcoderingen:
Ve = vert, groen
J = jaune, geel
R = rouge, rood
Mv = mauve, lila/paars
Mr = marron, bruin
Bc = blanc, wit

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2013 12:06 PM
  [ # 446 ]

Met contact aan moet je spanning krijgen op de airco schakelaar (1 pen en als je die indrukt op allebei de pennen).

Zo nee dan is de toevoer naar de thermostaat ( item 3 in de Fmanual MA510.00b Blz 16 en item 4 op pag 18 en 19 ) er niet of de thermstaat is onderbroken.

Bij je kachelhuis heb je een draad die naar de thermostaat(IN de kachel tegen de airco verdamper aan) loopt en ook aan relais 8 (onder de koplamp) hangt. Dat is zo als je een fast idle klep hebt van PIERBURG. Heb je een weber dan is alles anders!!

Die moet plus krijgen middels die Yspliting die we hadden zien hangen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 januari 2013 12:29 PM
  [ # 447 ]

Hij doet het maar hij doet het niet. tongue rolleye

Als ik de grijze draad op de foto aansluit op een van de pootjes van de airco switch en ik schakel de airco in dan werkt het.

Die gele draad die vlak bij de airco los hing is id. voor de airco. Er komt dan spanning op. Als ik die aansluit dan hoor ik de airco pomp klikken als ik de schakelaar bedien.

Ik heb ook spanning op mijn druk regelaar dus dat lijkt in orde.

Echter koelt de airco niet. ohh
Kan dit als oorzaak hebben dat er iets nog niet goed aangesloten is?
Na een tijdje draaien van de motor met ingeschakelde airco wordt de ingaande koppeling wat warmer. Maar langzaam loopt de uitgaande koppeling ook op in temperatuur. Uiteindelijk wordt de uitgaande zon 23 graden en de ingaande loopt door tot 37 graden.

Of ben ik te snel met het testen en moet ik eerst kijken of alles in het systeem wel werkt?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2013 12:32 PM
  [ # 448 ]

Draaien de koelfans als je de airco aanzet?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2013 12:33 PM
  [ # 449 ]

Nee als de pomp draait moet ie koud worden. Blower aan op lage stand en voelen..

Wel is dit niet zoals het moet. Op je airco schakelaar zaten 2 zwarte draden met blauwe huls. Als je nu een willekeurige plus op de schakelaar maakt overrule je de thermostaat die de verdamper beveiligt tegen bevriezen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2013 12:35 PM
  [ # 450 ]
waterman schreef:

Draaien de koelfans als je de airco aanzet?

dat is punt twee. Er zal maar 1 fan aangaan en het relais is denk ik erafgeknipt…
Is niet noodzakelijk om de airco koud te laten worden…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
30 van de 46
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook