Totaal aantal Berichten: 48
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Ik had in marvin’s topic gelezen over riwax voor de bumpers. Nu is het bij niet zo dat de bumpers wit zijn uitgeslagen want het beige bumpers, maar ik zie wel redelijk wat zwarte vegen en vervuiling. Iemand goede ervaring om beige bumpers weer helemaal schoon te maken? Ik dacht zelf aan HG kunstoftuinmeubel reiniger.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Heb ook beige bumpers en heb ze schoongemaakt met terpentine en een schuurspons. Je poetst alle zwarte vervuiling eraf. Daarna met poor boys Trim Restorer behandeld, weer als nieuw
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb een fles Riwax aangeschaft maar moet de bumpers van mijn BX nog aanpakken. In dit jaargetijde een niet zo aanlokkelijk klusje. Aankomend voorjaar maar eens doen. Ik heb gezien dat je met Riwax hele goede resultaten behaalt. Wel de voorschriften goed in acht nemen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Reken wel op een minimale droogtijd van 2 uur!!!!
Komt er binnen die tijd water op je bumpers, kun je opnieuw beginnen.
Is Riwax een reingingsmiddel of meer een coating die de kleur ophaalt?
zandvoorta schreef:Heb ook beige bumpers en heb ze schoongemaakt met terpentine en een schuurspons. Je poetst alle zwarte vervuiling eraf. Daarna met poor boys Trim Restorer behandeld, weer als nieuw
Haha eerst wilde ik jou een pb sturen met deze vraag, omdat jou prachtige beige BX mij ook al eerder was opgevallen op het forum
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is een coating.
Hoe schoner de bumpers, hoe beter het resultaat
Als je Riwax gebruikt, wat ik je zeker kan aanbevelen, moet je het eerst goed schoonmaken. Daarna als het kan ergens goed laten drogen, want bij mij is door de vele regen het een beetje uitgelopen, dus ik kan overnieuw beginnen
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
staat niet op de verpaking hoe lang het drogen moet?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Twee uur, maar iets later dan twee uur is het gaan regenen. Dus ik denk dat het niet droog genoeg was.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Twee uur, maar iets later dan twee uur is het gaan regenen. Dus ik denk dat het niet droog genoeg was.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
heb je meschien te veel gebruikt
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Toen ik mijn BX kocht waren de bumpers haast paars van alle vervuiling die onderin het reliëf was gaan nestelen. Met een schuurspons heb ik een stukje geprobeerd, maar daarmee beschadigde ik de bovenkant van het reliëf waardoor na opdrogen een witte plek ontstond. Geen succes. Vervolgens toen ik toch de bumpers er eens af had de hogedrukspuit erop gezet. Dat werkte uitstekend om de vervuiling van de bumpers te halen zonder ze te beschadigen. Wel is nu door het ontbreken van het vuil extra goed zichtbaar dat sommige plekken zijn verbleekt. Daarvoor ben ik ook nog op zoek naar een oplossing, volgend seizoen ga ik ook maar eens aan de Riwax.
Plaatje bij het praatje. Van veel te donker door het vuil naar ietwat verbleekt.
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:Heb ook beige bumpers en heb ze schoongemaakt met terpentine en een schuurspons. Je poetst alle zwarte vervuiling eraf. Daarna met poor boys Trim Restorer behandeld, weer als nieuw
Top spul!
Daar heb ik ook eens bijna witte type 1 bumpers weer rood mee gekregen. Na maanden nog steeds veel mooier dan ze waren. Geen kans gehad om ze nogmaals te doen, want ik weet uit ervaring als je het in het begin regelmatig herhaalt dat je een nog beter resultaat krijgt.
Ik gebruikt het voor de CX ook met goed resultaat.
Het grote voordeel is dat het intrekt en niet zoals veel andere producten vettig blijft waardoor het of gaat lopen in de regen of dat er allemaal zand aan blijft plakken.
Overigens ook zeer gewaardeerd in de (semi-)pro detailing wereld
Hier te koop:
http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB_TR16_100730
Je heb erg weinig nodig waardoor het ook erg lang mee gaat.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn achterbumper is volledig kunsstof beige en in de ribbels zat veel zwart vuil na bijna 27 jaar op de nederlandse wegen in weer en wind De meeste kunsstof behandel spullen reinigen niet maar maken vettig. Ik heb de bumper gereinigd met terpentine en een schuurspons en dan voorzichtig zonder kracht schoon maken dus geen schade aan de bumper. ook in de ribbels lostte het vuil op. Wel eerst op een klein stukje begonnen om te kijken of de bumper niet werd beschadigd door de terpentine. Daarna met poor boys de kleur weer opgehaald. Mijn voorbumper is ooit in kleur gespoten en die is minder mooi te krijgen helaas.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Hm, nu ga ik twijfelen. Riwax of Poor Boys?