Waar zit die bout dan??
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 06 januari 2006 11:59 PM

Aloha..
Ik wil zondag m’n LHM gaan vervangen.
Nu wordt er op de site van Roel Tiemersma over een boutje op de drukregelaar gesproken.

copy/paste
? Maak het systeem drukloos door de bout (12 mm) op de drukregelaar een slag los te draaien

Waar zit die drukregelaar in m’n bakkie dan? (bx break xud9)

Rien

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 januari 2006 12:04 AM
  [ # 1 ]

er zit op het motorblok een goene bol. Die bol zit op een zwart ding, dat ding is de regelaar. Op die regelaar zit de bout met sleutelwijdte 12.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 07 januari 2006 12:09 AM
  [ # 2 ]

Aha dus waar de voorraadbol aan vast zit dan weet ik genoeg…Die bol zit bij m’n radiator.

Rien

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 07 januari 2006 12:38 AM
  [ # 3 ]

Misschien helpt deze afbeelding:

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 07 januari 2006 12:41 AM
  [ # 4 ]

Damn, da’s mooi droog!

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 07 januari 2006 12:50 AM
  [ # 5 ]

Haha dat mag ook wel, als ik dan toch de motor ga wisselen, dan gaan er ook goeie en schone onderdelen weer terug onder de motorkap Wink
Dit is trouwens de 16V van Citrofiel!ik?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 januari 2006 03:24 AM
  [ # 6 ]
deur63 schreef:

Damn, da’s mooi droog!

Je bedoelt: goeie poetslap Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 07 januari 2006 12:05 PM
  [ # 7 ]

Even voor de goede orde…deze bout dus??

 


?

Rien

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 07 januari 2006 12:06 PM
  [ # 8 ]
KuikenXXL schreef:

Even voor de goede orde…deze bout dus??

 


?

Rien

Yep is idd de goede.

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 08 januari 2006 06:29 PM
  [ # 9 ]

Nou ehhh. eigenlijk niet…in m’n brik zag ik een ander model drukregelaar. De bout heb ik daar wel gevonden want alle leidingenen en montagepunten zitten vast met 11mm boutjes en er is er 1 die een 12mm is.
Die ene 12mm heb ik iets losgedraaid en daar moest redelijk oerkracht aan te pas komen.

Het vervangen van de LHM was wel grappig…voor diegene die het nog wil gaan doen zou ik zeggen gooi wasbenzine in een plantenspuit dan spuit je zo de filters schoon.
het schoonmaken met water of enkel vochtig papier is geen doen.

Die filters met name die lange dunne zat goed verstopt.

Rien

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 januari 2006 08:00 PM
  [ # 10 ]
KuikenXXL schreef:

Nou ehhh. eigenlijk niet…in m’n brik zag ik een ander model drukregelaar. De bout heb ik daar wel gevonden want alle leidingenen en montagepunten zitten vast met 11mm boutjes en er is er 1 die een 12mm is.
Die ene 12mm heb ik iets losgedraaid en daar moest redelijk oerkracht aan te pas komen.

Het vervangen van de LHM was wel grappig…voor diegene die het nog wil gaan doen zou ik zeggen gooi wasbenzine in een plantenspuit dan spuit je zo de filters schoon.
het schoonmaken met water of enkel vochtig papier is geen doen.

Die filters met name die lange dunne zat goed verstopt.

Rien

Een ander model drukregelaar? Hooguit de ophangpunten dan denk ik, maar volgens mij is er maar 1 type drukregelaar. Wel met verschillende richtingen voor de retour-aansluitingen. Alleen de cylinder en de veerbol horen erbij, de rest is “aankleding”.

Een meneer van Chyparse beweerde zelfs dat er uberhaupt maar één type drukregelaar is voor Citroëns, dwz dat alles uitwisselbaar is, maar dat heb ik nooit gecontroleerd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 08 januari 2006 08:15 PM
  [ # 11 ]

Ik heb in de BX TD te ontluchtbout aan de zijkant van de drukregelar zitten, en de 16ZTi van mijn zus aan de onderkant. Dus er kan wel degelijk verschil in zitten…

Test

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 09 januari 2006 10:38 PM
  [ # 12 ]

Nou zat er redelijk een gedeelte radiator in de weg maar ik heb het goed gecontroleerd en hij leek echt niet hetzelfde…mwah maakt ook niet veel uit het is gelukt en de LHM vervanging maakt voorlopig nog een groot verschil.


Rien

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook