Je weet wel, dat dingetje naast je muntenvakje.
Bij mij werken 3 van de 6 niet en 3 van de 6 lampjes wel
Nieuw dingetje kopen of is deze nog te fixxen?
schakelaartjes zijn nog goed want de binnenverlichting werkt wel naar behoren..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zitten er al nieuwe lampjes in?? Het ding hoort ook verlicht te zijn hè, dat werkt meestal ook niet meer!
mm, is volgens mij niet verlicht…groot probleem?
Niet dat het me stoort ofzo maar het zou wel mooi zijn als alles naar behoren werkt..
Zitten dus geen nieuwe lampjes in, mijn vraag was dus, zijn die los te verwisselen? of moet ik er dan in gaan solderen?
BTW, hoe vervang ik het lampje van het klokje?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
klein probleem… 7 nieuwe lampjes kopen (van die steeklampjes, 1.2 Watt volgens mij). Muntenbakje eruit trekken, deur-open paneeltje eruit trekken, oude lampjes / fittingen eruit draaien, lampjes uit fittingen, nieuwe lampjes in fittingen en weer in elkaar zetten..
Ohja, de stekker moet ook nog van ‘t paneeltje af..
Weet niet of alles dan wel werkt maar dan kan je in ieder geval de lampjes uitsluiten.. Zou toch wel lullig zijn als je een schakelaar gaat vernieuwen terwijl er 1 zo’n lullig lampje kapot is.
Re: portier-open-lampjes-console
Simpele Ziel schreef:Je weet wel, dat dingetje naast je muntenvakje.
Bij mij werken 3 van de 6 niet en 3 van de 6 lampjes wel
Nieuw dingetje kopen of is deze nog te fixxen?
schakelaartjes zijn nog goed want de binnenverlichting werkt wel naar behoren..
Delampjes zijn los te vervangen; maar de schakelaars die de lampjes bedienen hebben helemaal niets met de binnenverlichting te maken.
De “deurvangers”, datgene wat om de slotpen in de B resp. C-stijl klemt bevat een micro-schakelaartje. Kijk maar wat er gebeurt als je je portier net niet helemaal dichtgooit: lampje gaat aan, binnenverlichting blijft uit.
Als dat micro-schakelaartje kapot is kan het ook zijn dat het lampje nooit meer uitgaat. Dan kun je óf het lampje eruit halen, óf een andere deurvanger - mét terugmeldingsschakelaar - monteren.
Ich bin ein Breaker
@ voge
Mooi, weet je toevallig ook hoe je dat vakje bovenin eruit krijgt? ik moet namelijk ook het lampje van dat klokje even wisselen..
@karel,
mm, eerst de lampjes eens vervangen, mocht het dat niet zijn kan ik die lampjes wel ergens anders insteken..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:@ voge
Mooi, weet je toevallig ook hoe je dat vakje bovenin eruit krijgt? ik moet namelijk ook het lampje van dat klokje even wisselen..
@karel,
mm, eerst de lampjes eens vervangen, mocht het dat niet zijn kan ik die lampjes wel ergens anders insteken..
Klokkenlampje vervangen? Gewoon de 2 torxjes losdraaien!
Pas wel op, sommige klokjes hebben een speciale fitting!
O ja, en laat het stekkertje aan het deurlampendinges voorzichtig zitten want je trekt de draadjes eraan zomaar stuk. Haal het stekkertje - als het losmoet - er desnoods met een tangetje oid af.
Ich bin ein Breaker
Inmiddels ook al uitgevonden hoe dat vakje eruit komt en hoe ik het lampje kan wisselen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik hoop dat je niet hebt mogen ervaren dat dat harde plastic snel breekt met deze temperaturen? Let daar wel op hè!
voge schreef:Ik hoop dat je niet hebt mogen ervaren dat dat harde plastic snel breekt met deze temperaturen? Let daar wel op hè!
Klopt, en draai de torx-schroefjes niet te vast aan want dan scheurt het bakje in de zomer door de hoge temperaturen.