Eend banken zijn ook smaller geloof ik.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Het is winter, zelf met de naaimachine aan de slag?
Zo zou ik het toch doen, leuk stofje zoeken en paar avondjes zweten….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
die bruine bekleding is bijna niet nieuw te vinden, Jammer ik heb namelijk net mijn eigen achterbank verkocht met de zelfde bekleding…......
Probeer anders de amivereniging, meschien heeft die nog een stuk liggen
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Vandaag niet zo opgeschoten. Een tijd aan het klooien geweest met de versnellingspook maar er niet uitgekomen. De originele pook van een eend? was te lang en liep tegen de carrosserie aan en ging te ver naar voren. Klopt ook wel want de bij originele bak zat de schakelpook verder naar achteren, het deksel was anders. De korte rechte pook die ik bij de Amivereniging had gehaald is te kort en daarmee kan ik ook niet schakelen. Morgen proberen draaiend te krijgen en de remmen afmaken. Zelf de bekleding maken zie ik mijzelf niet doen.
Bedoel je de pook op de bak of die in de auto?
Als ik het me goed herinner moet je op de bak die van een 2cv/dyane gebruiken (eentje met een knik) en ‘m dan zo afstellen met de strop dat ie als ie in ‘n twee staat de pook in ‘t interieur max naar voren staat. (dus niet verder naar voren geduwd kan worden)
Yes, de motor loopt. Na wat gepruts waarbij ik toch wat draden verkeerd bleek te hebben aangesloten liep ze direct met een flinke scheut benzine die we er van boven in hadden gegooid. De puntjes die ik erin had gezet stonden dus in ieder geval aardig goed evenals de kleppen. We hebben eerst alle uitlaataansluitingen nagelopen en gezorgd dat ze niet lekten. Toen bleek dat de uitlaatspruitstukpakkingen nog lekten. Dus alles er weer af maar je wordt steeds handiger. Verder ook de remmen ontlucht en ook daar ging alles goed. Morgen dus verder opbouwen. De vraag over de versnellingspook gaat over de pook op de bak, daar ben ik verder nog niet aan toe gekomen. ik kwam er wel achter dat ik koplampaansluitingen heb die niet passen. Eén koplamp heeft geen stadslicht en zal dus van een Ami 8 zijn en de andere heeft het stadslicht op een andere plaats, zie foto 1 t.o.v. de bedrading op foto 2. Zaterdag maar eens even nakijken bij de amiclub.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. De oude 6jes hebben stadslicht wat op de stekker zit en door de duplo heen in de koplamp schijnt. Die linker is een lelijk zelfbouw gat…in de linker foto zie je een sleuf in de duplo zitten waar het licht door naar binnen moet….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken naar de verlichting en je had gelijk Bogaard, er zit een sleuf in de lampvoet. Wel een minimale stadsverlichting maar het werkt. De laadstroommeter van mijn Ami blijft in het rode gebied staan als de motor loopt en gas geef. Hoe kan ik het best controleren of het aan de spanningsregelaar ligt of aan de dynamo? Verder probeerde ik vandaag het voorste stuk van de uitlaat aan de demper te verbinden. Die komt veel te laag en dicht bij de grond uit. Zijn er verschillende typen voorste gedeelte van de uitlaat?
Laadstroom:
Bij draaiende motor gele stekkertje van dynamo losmaken en aan dat mannetje van de dynamo direct +12V van de accu leggen. Laad hij nu wel: spanningsregelaar, laadt hij niet: dynamo. Ga niet alleen af op het dashbord metertje, maar sluit ook even een voltmeter op de accu aan: 12V= hij laadt niet; 13-15 volt hij laadt wel.
Uitlaat:
1e demper verschillend voor 2CV4 en 2CV6=Ami8. Tussen pijp, banaan, achterpijp zijn bij 2CV4, 2CV6 en Ami8 gelijk. Zijn bij de Ami6 totaal verschillend. Jij moet de totale uitlaat veranderen naar Ami8
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert, Ik heb aan de dynamo een plus(bout) en een exc uitgang (schuifstekker) en geen geel stekkertje(meer)en massa via het motorblok. Ik neem aan dat je de exc bedoelt.
V.w.b de uitlaat bedoel je dat de uitlaat moet worden omgebouwd naar een Ami8 en dat deze geheel gelijk is aan een moderne 2cv6, inclusief eerste demper?. Ik weet dat de ami 6 een andere uitlaat heeft want daar gaat de uitlaat via een klein dempertje eerst naar voren.
Ik bedoel inderdaad het EXC stekkertje, daar zit origineel een gele isolator om
Jij moet inderdaad ombouwen naar de uitlaat van AMI8 == 2cv6
edit: waarschijnlijk kom je nog problemen tegen met de ophangpunten van de 2e demper, want de 2e demper van een AMI8/2cv4 is wat langer dan van een AMI6
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Klassieke fout is ook de 2e demper onder de rubbers te hangen ipv er doorheen…
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja en de sigaar ondersteboven ..haha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voor aanstaande vrijdag een keuring bij de RDW afgesproken. Daarna gelijk schorsen voor de afbouw. Vandaag naar de Amiclub geweest. Een aantal noodzakelijke onderdelen gescoord zoals een nieuwe glimmende voorruitrubberpees, een luchtfilter van een Ami 8 en een nieuw koplampframe met metalen ophangklemmen ter vervanging van de afgebroken plastic uitvoering. De Toyo banden waren jammer genoeg op. De uitlaat is een typisch geval van blijven proberen tot het goed zit. En voor de versnellingspook geldt hetzelfde. Een eendpook verzagen, proberen en vastlassen.