Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met Riwax heb ik geen ervaring, dus kan je er niet veel over vertellen.
Ik lees hier wel dat het een coating is en dat het bij regen snel uitloopt, dat vind ik beide een nadeel.
Trim Restorer is een product dat in kunstof en rubber trekt en het vervolgens voed. Zo krijgt het zijn originele kleur en eigenschappen weer terug.
Zonder overmatig te glimmen of een langdurige vette laag achter te laten.
Bij een BX ook goed te gebruiken op de deurhendels en andere zwarte delen. Niet schadelijk voor je lak e.d.
Al is het er niet helemaal voor bedoeld kan je het ook op je banden gebruiken als je geen bandengel heb of wil kopen. Misschien wat minder lang goed zichtbaar, maar wel snel en makkelijk een heel mooi resultaat. (meeting of fotoshoot ) De bandentroep die ze er bij dealers opsmeren vind ik zelf een minder goed resultaat geven (blijft glimmen en vettig uitstralen)
Overigens zou ik proberen te voorkomen om bumpers met wasbenzine of andere aggresieve middelen schoon te maken. Zo heb je kans dat het lichter wordt of erg uitdroogd. Verder zijn zulke producten ook niet fijn voor je laklaag als je daar tegenaan komt.
Riwax PVC-coating is i.t.t wat de naam doet vermoeden geen echte coating.
D’r zit ook een beetje lijnolie is als bestandsdeel en persoonlijk vind ik dat die wel langer dan 2 uur nodig heeft om te drogen. Ik geef hem altijd die droogtijd en heb nog nooit problemen gehad met uitlopen in de regen of wit opgedroogde druppels.
Bij de BX doe ik altijd de bumpers, spiegels, handgrepen en achterklepslot ermee. Dat is in september voor het laatst gebeurd. En het ziet er nu nog steeds uit alsof het gisteren is behandeld. (auto staat wel binnen)
Bij m’n XM doe er de bumpers, stootlijsten en handgrepen mee. Volgens had ik dat ergens in juni voor het laatst gedaan. En begin december was het nog steeds mooi diep zwart. En als die tijd heeft de auto buiten gestaan.
Wel is het een vereiste voor een goed eindresultaat, dat voordat je begint de bumper - spiegel of whatever goed schoon moet zijn en ontdaan van vorige poets/lap middeltjes.
Dat is volgens mij bij sommige andere pvc-coating gebruikers wel een beetje mis gegaan, als zo vanaf een afstandje kan beoordelen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En schoonmaken en ontvetten met wasbenzine zou ik ook niet al te bang voor zijn bij zwart plastic.
Wat het doet met gekleurd plastic weet ik niet.
Ik heb de complete set zwarte stootlijsten en bumpers van m’n XM ontvet met thinner, waterproof geschuurd, weer ontvet met wasbenzine en in de pvc coating gezet. (ook in die volgorde )
En daar is het echt niet slechter van geworden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou heb ik een grijze BX met donkere bumpers die bij de aankoop nog heel netje’s waren, en ik smeer deze op een mooie warme zomerdag als de auto in de zon staat in met gekookte lijnolie, en ik ben best tevreden over het resultaat, ook op de lange termijn:
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lijnolie vond ik ook altijd heel mooi werken, totdat ik er achter kwam dat m’n bumpers vettig bleven en dat allerlei vuil aantrok. En dat vuil wegkrijgen was echt een halszaak, dat lukte amper. Ik zou het om die reden afraden.