Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach - studenten help ik graag op weg. Maar inderdaad - rare en onhandige regeling. Maar goed - in de landen om ons heen zijn ook best wel rare regelingen hoor.
Nu.nl van 5 januari:
http://www.nu.nl/economie/2997094/weekers-wil-bijtelling-autos-eerlijker-maken.html
Oldtimers
Weekers zei ook dat hij nog nadenkt over hoe hij tegemoet gaat komen aan moties van de Tweede Kamer over de oldtimers. De Kamer wil dat de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting overeind blijft voor mensen die een oldtimer als hobby hebben. Het ‘rijdend cultureel erfgoed’ wordt daarmee beschermd.
Weekers overlegt nog met de autobranche over hoe dat kan worden vormgegeven. Hij wil wel dat mensen die een vervuilende oldtimer dagelijks gebruiken motorrijtuigenbelasting gaan betalen.
Mogelijk dat er een soort strippenkaart komt waarbij je met een oldtimer 20 of 25 dagen per jaar mag rijden zonder te worden belast.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
20-25 dagen per jaar, nou, dat schiet op
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik dacht inderdaad eerder aan een kilometer of 9000 a 10000 per jaar
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Aantal dagen of aantal km/jr is allemaal fraudegevoelig en niet te handhaven. Handhaafbaarheid is een belangrijk ding. Daar kijkt ook de Raad van State naar.
Gewoon de leeftijdsgrens drastisch verhogen en je bent er.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Marten schreef:Aantal dagen of aantal km/jr is allemaal fraudegevoelig en niet te handhaven. Handhaafbaarheid is een belangrijk ding. Daar kijkt ook de Raad van State naar.
Gewoon de leeftijdsgrens drastisch verhogen en je bent er.
naar 29 jaar en ouder
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Laatste DS is van ‘75. Dus van mij mag het ook 38 jaar en ouder zijn…...
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
26 jaar en ouder en dan niet meer dan 10000 km per jaar !
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Marten schreef:
Gewoon de leeftijdsgrens drastisch verhogen en je bent er.
Daar denk ik anders over. Het is een kwestie van tijd dat er weer bij komen. Pas als je ook de datum bevriest, voorkom je aanwas.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 en 35 jaar zal in ieder geval niet helpen de doelstelling
(minder uitstoot) te halen. Veel dagelijkse diesels hier in de buurt zijn al zo’n 35 jr. oud.
Het zal hooguit een stimulans zijn auto’s van 35 ipv 30 jaar te importeren.
JW
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
20 à 25 dagen per jaar - ik zou een heel eind komen geloof ik. Maar het is wel krap, 2 keer per maand mag je dan de weg op. Wel een prima manier om de dagelijkse aftrap-diesel van de weg te krijgen, dat dan weer wel.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, dikke l*l hoor, 25 dagen daar heb ik echt helemaal niets aan met de sm. Ik heb er minimaal 60 nodig. En dat gezeur over “aftrap diesels” ach…. zucht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja - als het argument de uitstoot van de dagelijks oldtimer is, dan moeten ze het beleid ook op toespitsen op het beperken daarvan. In die zin is de maatregel effectief. Maar eens hoor, 25 dagen is erg krap voor iedereen die de auto toch met enige regelmaat (maar niet dagelijks) gebruikt. We gaan het wel merken.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
break23m schreef:20 à 25 dagen per jaar - ik zou een heel eind komen geloof ik. Maar het is wel krap, 2 keer per maand mag je dan de weg op.
Tel je ook de dagen mee dat de auto geparkeerd staat voor de deur van je huis? Dat mag ook niet meer, hè? Ik zie alleen niet zo goed hoe dat nou bijdraagt aan een beter milieu. Je kan eigenlijk zelfs niet meer even tanken de avond voordat je op vakantie gaat. En het moet allemaal gecontroleerd worden. het plan van een 20 dagenkaart is ridicuul.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Het kan prima gecontroleerd worden. Als je aangehouden wordt ben je de klos.
Maar omslachtig is het allemaal wel. En 25 dagen is inderdaad niet veel.
Maar goed het zijn allemaal speculaties. Ben benieuwd waar het heen gaat.
JW