103 van de 282
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2013 11:51 PM
  [ # 1531 ]

Precies, we gaan het allemaal wel zien. Om de boel in ieder geval een stapje voor te zijn hebben wij alvast een nieuwe moderne auto gekocht. Kunnen we gewoon overal mee blijven rijden, wanneer we willen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2013 10:53 AM
  [ # 1532 ]

Volgens mij had de regering zelf al aangegeven dat zulke maatregelen als een X aantal dagen kaart veel te duur is om in te voeren.
Vergis je niet zoiets kost bij de overheid miljoenen!

Het gaat ook niet om het milieu in dit geval, het gaat om het geld.

25 dagen daar heb je idd echt niets aan, zelfs als hobby rijder niet. Daar krijg je alleen maar situaties mee dat er mensen zijn die er 10 voor de deur gaan zetten, zo kunnen ze 250 dagen rijden.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 januari 2013 12:34 PM
  [ # 1533 ]

Laughing Mijn ouders hadden vroeger een kennis die altijd drie DKW’s had. Eentje die het nog min of meer deed. En twee om weer samen een ‘nieuwe’ van te maken voor als de eerste DKW het definief zou begeven.
10 Auto’s zou een oplossing zijn, maar dan nog moet je de boel wel op eigen terrein parkeren, want op straat is op straat, of de auto nou rijdt of niet.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 januari 2013 12:40 PM
  [ # 1534 ]

Wanneer zien ze nu eens in dat met de huidige overgangsregeling naar 30 jaar en toeslag op diesel en LPG je het veel gebruikvan een klassieker langzamerhand er wel uit filters en je niet een hele bedrijfstak omzeep helpt.  Confused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 januari 2013 12:47 PM
  [ # 1535 ]

Maar eigenlijk zijn dat ook rare regels: met LPG is een oldtimer een stuk schoner dan op benzine. Dat zou je vanuit het luchtkwaliteit-argument eigenlijk moeten toejuichen.
En als het gaat om behoud van technisch erfgoed is het bewaren van een vroege dieselauto net zo interessant als het bewaren van een tweetakt benzine-auto.  huh

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 januari 2013 01:02 PM
  [ # 1536 ]

Ookal betaal je een toeslag voor lpg of diesel. Het blijft nog steeds goedkoop rijden met een goede auto.
Bijvoorbeeld een bx diesel uit 1987. Een type 2 is een stuk harder en sterker dan een type 1. En die paar tientjes belasting maken dan ook niet uit. Je rijd dan 1 op 20 met diesel.

Erg goed voor het milieu is een 1900 diesel niet.

Andere redenatie zou kunnen zijn. Het rijden van een lpg auto of diesel auto is goedkoper dan benzine. En zien ze de toeslag als een soort compromis om alle oude auto`s “even duur” te laten zijn. LPG inbouwen doe je dan echt voor het milieu!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 14 januari 2013 04:08 PM
  [ # 1537 ]

Erg schoon lijkt een 1900 niet?!?.... en toch verbrand deze maar 5 liter op de 100 km. en doordat deze niet met een roethakselaar (Turbo) is uitgerust, zal er weinig fijnstof te meten zijn. Het is met deze logica dus nog maar te betwijfelen wat er nu niet echt schoon aan is.

Moderne diesels hebben electronisch geregelde kleppen die extra lucht(ongebruikt en dus verspillend) toevoegt aan de uitlaatgassen om de uitstoot aan het eind van de pijp ogenschijnlijk naar beneden te krijgen. Ik vraag me hierom nog steeds af wie, wie nu voor de gek aan het houden is!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 januari 2013 08:38 PM
  [ # 1538 ]

Een Peugeot 508 hybride met 2.0 HDi heeft een lagere bijtelling (dus CO2 uitstoot) als een 1.6 eHDi maar bij de laatste werdeen zuiniger verbruik vastgesteld bij een test van autoweek. De bijtelling zou dus andersom zijn. De metingen zijn echter theoretisch. In theorie (en in de praktijk) heeft mijn DS helemaal geen uitstoot gedurende de winter en dus begrijp ik de gehele commotie niet…

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 02:13 PM
  [ # 1539 ]
bartjes schreef:

In theorie (en in de praktijk) heeft mijn DS helemaal geen uitstoot gedurende de winter en dus begrijp ik de gehele commotie niet…

De regeling gaat dan dus ook niet zozeer over jou alswel over alle doorrijders onder ons.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 januari 2013 11:02 AM
  [ # 1540 ]

Betalen we toch een paar euro extra aan MRB…...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21231316/__Meer_taks_voor_ontzien_oldtimer__.html

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 11:10 AM
  [ # 1541 ]

Ipv dat ze nu al die nieuwe auto’s gewoon een beetje belasting laten betalen. Er staat nu overal zat van die ECO karretjes gratis op de stoep. Als die allemaal een kleine bijdrage betalen dat is veel meer bij elkaar.

Goed ik betaal liever 5 euro extra voor de Xsara dan dat ik de volle mep moet betalen voor een DS van dik 1300 Kg Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 19 januari 2013 11:18 AM
  [ # 1542 ]

De hele afschaffing ging toch niet om het geld maar om het milieu?  Evil or Very Mad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 11:21 AM
  [ # 1543 ]
Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 19 januari 2013 12:07 PM
  [ # 1544 ]
Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 19 januari 2013 12:50 PM
  [ # 1545 ]

Ik lees deze krant niet, dus moet het enkel even met het internetartikel doen.
Maar hopelijk is dit geen concreet voorstel.

Het gaat om het milieu EN het gaat om het geld. Er is immers met een bepaalde begroting gerekend
en die is met het niet doorgaan van de afschaffing van de MRB vrijstelling niet haalbaar.
(MET het wel afschaffen van de MRB vrijstelling voor oldtimers ook niet, maar dat even terzijde)

Ik heb er geen probleem mee iets meer MRB voor mijn gewone auto te betalen, het moet immers
uit de lengte of uit de breedte. Maar ik heb wel moeite met de rechtstreekse koppeling van
de ‘gewone’ MRB en de oldtimer MRB die in dit artikel gesuggereerd wordt.
Dit zal het proces van goedkeuring door de kamer en in de publieke opinie nu niet bepaald
makkelijker laten verlopen. Ik voorzie enorme weerstand. En daarmee zal de MRB vrijstelling zeker
stranden. Gevaarlijke voorstelling van zaken dus.

JW

Profiel  
 
 
103 van de 282
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook