36 van de 52
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 05 januari 2013 12:11 AM
  [ # 526 ]

Very Happy
Ik had op een citroen forum een hoop andere antwoorden verwacht eigenlijk.
Maar je hebt gelijk Smile

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 05 januari 2013 10:39 PM
  [ # 527 ]
Maus schreef:

Very Happy
Ik had op een citroen forum een hoop andere antwoorden verwacht eigenlijk.
Maar je hebt gelijk Smile

Je moet niet altijd doen wat verstandig is he? Soms moet je je hart volgen….Wink

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 06 januari 2013 03:23 AM
  [ # 528 ]
Midfriesland schreef:

Leuk ding trouwens. Heeft ie al een eigen topic?

Nog niet, word het wel tijd voor…
Wel een hoop domme pech hoor in 2 dagen tijd. Donderdagmiddag gekocht en op de eerste rit vanaf de verkoper stopte ie ermee bij een tankstation. NIET meer aan te krijgen.
Na 10 minuten weer starten alsof er niets aan de hand was?

Kwartier later hetzelfde euvel. Midden in een woonwijk.

Vanmiddag is op het ei de stationairsproeier schoongemaakt. Dit zou er ook mee temaken kunnen hebben.
Blijkbaar is ie niet goed vastgezet want op de snelweg vanavond was het ineens over!
Zonder licht(scherm telefoon…) heb ik gezien waar de sproeier lag, en dat ik daar nog niet bij kon met hete uitlaten.
Uiteindelijk erin gedraaid…

Op de terugweg wéér!

4x panne in iets meer dan 48u.
Ik ga nooit meer zonder gereedschap op weg Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2013 09:04 AM
  [ # 529 ]

Je moet de contactpunten, condensator en eventueel de bobine vernieuwen. Dat lost het op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 06 januari 2013 02:11 PM
  [ # 530 ]

Alles is nieuw op de bobine na, maar daar is een nieuwe voor onderweg(vanaf de verkoper, super!).

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 16 februari 2013 12:13 AM
  [ # 531 ]

Nu de Eend er staat blijkt dat toch wel de ideale oldtimer. Zowel qua sleutelen als hoe ie eruit ziet en rijd.

Aangezien er één auto weg moet van mijn ouders, ben ik aan het verzinnen welke.
De Daihatsu:
Prima stadsautootje, lekker zuinig, wendbaar en makkelijk te parkeren. Een deuk meer of minder maakt niet uit.
Minpunten: 2 verroeste dorpels.

GSA:
Leuke auto voor langere stukken, veert heerlijk en is een leuk verschijning.
Minpunten: Altijd wel wat, en het sleutelen is een crime. Hij blijft lekken of ik het nou wil of niet. Verder gaat de roestduivel goed door…

Ik krijg een hele nette Volvo 340(belastingvrije) aangeboden, met een 1.1 motor. Geen snelheidsmonster maar wel lekker zuinig. Ik zit nu in dubio om beide auto’s weg te doen en alleen de Volvo en de Eend te houden.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 februari 2013 12:09 PM
  [ # 532 ]

Volgens mij heb ik die 340 ook aangeboden gekregen.
Een 340 heeft minimaal een 1400cc blok in dat bouwjaar. Is dus een ander blok ingezet. Een knutselauto waarme je al meteen aan de snelheidsmeter moet klussen. Ik had er destijds geen goed idee bij.

Een GSA is inderdaad altijd wat, voor elkaar maken of keuzes maken. Een 2cv is veel bruikbaarder en handiger in het sleutelen. Heb zelf de GSA nu weg en rijdt naast de GS in een Renault 4. Zelfde verhaal als een 2cv, makkelijk, goedkoper, etc.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2013 12:12 PM
  [ # 533 ]

Een 340 is niet zuinig en als je er dan ook nog een 1100 motor in zet zuipt het helemaal. Het ding moet namelijk véél te hard werken om die overmaatse truttenschudder op gang te brengen. Daar is de wegligging van zo’n ding, met de nadruk op WEG, middeleeuws te noemen. Achterwielaandrijving met bladveren… Moet ik nog meer zeggen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 februari 2013 12:20 PM
  [ # 534 ]

Juist, als je dan toch een 340 wilt, zoek dan een mooie kleur en niet een grijs-blauwe. Je hebt ze ook met de B20 motor van de 240serie. Voor een scheet en drie knikkers heb je een nette originele. Het rijdt niet heel slecht, maar een 1.1 motor, die komt uit de renault 10/4/twingo. Is echt een te klein blokje voor die wagen

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 februari 2013 12:30 PM
  [ # 535 ]
waterman schreef:

Achterwielaandrijving met bladveren… Moet ik nog meer zeggen?

Ja:

Afbeelding Bijlagen
sloop2a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 16 februari 2013 12:33 PM
  [ # 536 ]

Met de voorgangers eens, en als ik zo een 340 zie ruik ik bloemkool, spruitjes en doet het me aan bejaarden denken.
Zal wel iets van vroeger zijn. Wat heb ik die hokken gehaat zeg.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2013 12:44 PM
  [ # 537 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 februari 2013 01:55 PM
  [ # 538 ]

en als je het niet kan laten, dan laat je iemand van je voormoeders een hoedje breien in de kleuren oranje en bruin waar een wc-rol in past, voor op de hoedenplank

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 februari 2013 01:59 PM
  [ # 539 ]

haha haha

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 februari 2013 06:22 PM
  [ # 540 ]

Zo’n hoedje past ook wel in een GSA. Op verzoek gehaakt door m’n moeder. Lekker retro.
Geeskje heeft een blauwe, passend bij het interieur. Laughing

Enneuh, ik zou nooit zo’n saaie Volvo 340 boven een GSA verkiezen!

Afbeelding Bijlagen
Toilethoedje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
36 van de 52
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook