Totaal aantal Berichten: 18
- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Hallo Allemaal!
Ik heb twee CX-en Diesel en ben niet tevreden over het starten. Heb al een aantal dingen vervangen en verbeterd zoals gloeibougies vervangen, Accu vervangen, een dikkere massakabel en pluskabel aan de accu, lucht en brandstoffilter vervangen, massacontacten op koolborstelplaat schoongemaakt etc. Relais werkt prima maar heb net niet die paar felle klappen die het starten makkelijker maken. Nu gaan ze moeizaam rond en slaan dan aan. Geen vertrouwenwekkend geheel. Verwacht meer problemen als het echt gaat vriezen.
Ik heb gehoord dat een Mitsubishi startmotor een hoger starttoerental geeft, maar weet geen typenummer van dit type om er een te zoeken.
Weet iemand het typenummer van de Mitsubishi startmotor?
Desktop broeder Paul;
“Iedereen wist dat je het niet kon maken, behalve de idioot die het maakte omdat hij dat niet wist”

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik betwijfel ten zeerste of die Mitsu startmotor een zware diesel zal gaan trekken. Er zit een vertrager in ja, maar een diesel is heel andere koek om rond te krijgen dan een benzinemotor.
Staan je kleppen juist gesteld?
Staat de pomp 100% zeker goed getimed?
Accu: heeft die voldoende CCA (= koudstartvermogen)
Edit: mocht je het toch willen proberen, het nummer is M002T50485.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Hallo Leontien! Tja het CCA kan ik je zo niet vertellen, staat niet op de bovenkant van de accu. De ene is een 88Ah 395A Din en de ander een 70 Ah met vermelding koudstart amps (-18).
Timing pomp is een andere zaak; De tandwiel distributiediesel heb ik op het gehoor afgesteld en de tandriem diesel het BDP merkteken aangehouden, het aantal tanden naar voren geteld volgens de berekening die ik kon vinden in de technische rubriek van de Cx club (moest geloof ik 4 graden krukas wezen)Daarbij de eerste cilinder inspuitleiding los en zo afgesteld dat als ik het inspuitmerkteken op de plaats draaide, er brandstof uit de leiding kwam. Is een beetje bricolage maar werkt tot nu toe. Graag zou ik een keer een dynamische met kristal om de inspuitleiding en stroboscooplamp, gebruiken.Of weet je een goede oplossing zonder speciaal gereedschap met kleppen op de zuiger laten zakken etc?
In ieder geval hartelijk dank voor het nummer!
Desktop broeder Paul;
“Iedereen wist dat je het niet kon maken, behalve de idioot die het maakte omdat hij dat niet wist”

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Kom er nog niet uit met nummer, met google geen resultaten. Mijn vader had vroeger ook een turbo diesel waar toen een Mitsubishi opgezet is met goed resultaat. Maar eens kijken bij het clubmagazijn voor een tweede hands om te proberen.
Desktop broeder Paul;
Om te beginnen moet een cx diesel met de originele startmotor gewoon goed kunnen starten, doet hij dat niet dan is er iets niet in orde.
Dan: waarom ben je met de afstellingen gaan verdraaien?
Zitten wel de originele startmotoren, brandstofpompen en verstuivers erop?
Kun je iets beter proberen te omschrijven waarom je het starten niet goed vindt?
Lopen ze na het aanslaan wel mooi en zonder veel rook?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
ADYK schreef:Kom er nog niet uit met nummer, met google geen resultaten.
Logisch. Google is geen onderdelendatabase. Je mpoet naar een AD of Brezan ofzo met dit nummer.
Valeonummer is 433213. Dit moet eenvoudiger te vinden zijn.
@Erik: Goeie vragen, ik had precies dezelfde.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
beide motoren zijn al eens vervangen en heb brandstofpomp overgebouwd. Motoren starten ook wel zonder overdreven rook. De motor draait langzaam rond en zeker de eerste slagen komt hij moeilijk door. Verstuivers zijn gecontroleerd op druk en verneveling
Desktop broeder Paul;

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Kan me voorstellen dat als een motor een aantal slagen moet maken om aan te slaan, dat er dan iets met timing of verstuivers kan wezen. Nu slaat hij naar twee- drie slagen aan, maar komt moeilijk door de eerste slag
Desktop broeder Paul;

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
het zijn oude diesels hoor geen moderne common rail turbo motoren met bergen electronica die alles corrigeren.
zou me daar niet zo’n zorgen over maken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Ach ze starten nu maar hou m’n ogen open voor verbetering!
Desktop broeder Paul;

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn 2500 diesel starte bij de eerste slag en mijn huidige T 1 ook.
Bij koud weer gloei ik twee keer voor,maar tot op heden geen problemen gehad,met het starten.
En ik denk ook iets met timing ,(te vroeg)
Ook bij warme motor problemen?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
Warme motor starten ze beter. Heb ook probleem gehad met de oude 629 motor waarbij de klepjes in het filter lekten en de brandstof terugliep. Heb er zolang een knijpbalgje van een moderne Peugeot ingezet, werkt prima. Maar eens kijken naar een revisisetje voor het filterhuis. Ook de grote rubberring onder het glazen bakje brokkelt langzaam af. Heb je ook ervaring met het oplossen van de oude brandstofleidingen door de wettelijk verplichte bijmenging van biodiesel? Heb van beide diesels alle rubber leidingen al vervangen. Ook de rubbertjes in het pompdeksel
Desktop broeder Paul;

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
- Ami 8 break
hier
Desktop broeder Paul;