Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
als je de code van de blip nog kunt vinden zou in prenciepe een nieuwe gemaakt kunnen worden of een oude omgestelt of je wacht tot er weer een setje online komt maar meestal betaal je daar tegen de 70 euro voor
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 555
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Mja, het allerallerallerliefst wil ik dus een originele, gewoon omdat het kan. Zoektochten op het internet (en het forum hier) leverden alleen op dat een universeel setje de oplossing is.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
- BX 16 TZI Automaat
nou eends in de zo veel maanden tijd komt eends een setje voorbij maar bedenk het je eends goed of je een orgineele wilt werkt aleen als je naast de deur staat
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Nou, dat is hem juist. De portiervergrendeling doet het prima met de sleutel in het portier, maar de blip, dat je hem op afstand kan bedienen, is er niet meer. Gewoon zoek, verloren, kapot, kaduuk. Ik heb er verder ook geen documentatie van, dus de code “opzoeken” is er ook niet bij.
- BX 16 TZI Automaat
ik bedoel dat de orgineele niet al te geweldig werkt
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
PieterSanders schreef:Nou, dat is hem juist. De portiervergrendeling doet het prima met de sleutel in het portier, maar de blip, dat je hem op afstand kan bedienen, is er niet meer. Gewoon zoek, verloren, kapot, kaduuk. Ik heb er verder ook geen documentatie van, dus de code “opzoeken” is er ook niet bij.
banaanpit bedoeld dat de originele plip alleen werkt als die het bolletje kan bereiken, meestal pas naast de auto, en met bevroren/besneeuwde ruiten helemaal niet. Zo’n plug en play radiografisch setje wat eens in de zoveel tijd langs komt is plug & play, en werkt tot 30 meter afstand, en ook met bevroren en besneeuwde ruiten.
Hier heb ik zo’n setje in mijn Xantia gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=FRD4D9UzI2w
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
als je een origineel setje wenst, ik heb er nog wel liggen.
bij interesse, stuur maar een pb
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
- BX 16 TZI Automaat
en alweer een tevreede forum klant u roept de rest levert
PieterSanders schreef:Het lijkt mij dat een lek in de leiding wel enigszins opvalt.
Dat is het hem juist, het valt helemaal niet op. Bij een bocht in de leiding of een onbereikbare plek is het niet te zien, maar dat kleine beetje lucht is genoeg om rare dingen te krijgen.
<anekdote modus>
Kennissen van mij zijn afgelopen zomer in Portugal gestrand met hun XM 2,5TD die steeds maar onaangekondigd afsloeg. Bijna die hele motor is uit elkaar geweest in allerlei verschillende garages. Officiële en kleine garages, niemand kon het vinden. Nadat de ANWB de XM in Nederland had afgeleverd en de vaste garage even had gekeken was de oplossing simpel: Ergens bij het schutbord zat een klein scheurtje in de dieselleiding. Kantelde de motor iets naar voren kwam er lucht in. Een klein beetje lucht is funnest voor de dieselinspuiting, ookal is je dieselpomp zelf-ontluchtend. (ik weet het niet van een XM, maar bij een BX is de pomp zelf-ontluchtend)
Ook heeft de ANWB mijn BX dus een keer moeten redden. Met een flink hoger stationair toerental, kwam ik net thuis. Maar ook zij hadden toen allerlei andere dingen zitten opsommen als mogelijke reden, maar geen lekke dieselleiding.
</anekdote modus>
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
En na uren zwoegen en een zeveneneenhalf ampère zekering (want plus en min zitten omgekeerd ten opzichte van de ISO-connector, duh) later…
Jammer dat er maar één zender op te ontvangen is. Er komt nog een nieuwe antenne op het dak; misschien dat dat dan beter wordt.
En een dubbele deceptie onder het hemeltje:
Niet alleen zit er een “leeg” oog onder het klepje en de schakelaar voor het elektrische dak is er handmatig lomp ingezet, maar er is dus helemaal geen ruimte voor de plip. Ook kon ik de connector van plip niet vinden. Het hemeltje is daarnaast ook nog eens iets te ver gescheurd. Ik vermoed dat het gehele dakding verkeerd om gemonteerd zit.
Kan iemand me vertellen of dit verkeerd om zit? Het kaartleeslampje zit achteraan, het oog voor de cpv zit vooraan bij de voorruit. Ik kan niet zo veel plaatjes ervan vinden, maar ik vermoed van wel…
Een nog minder mooi aanzicht is de roest (toch? daar lijkt het op althans) onder het dak.
Aan de bovenkant bubbelt de lak niet, godzijdank, dus het is nog te redden, maar dat houdt wel in dat in de lente de TZD een dakreconstructie zal moeten ondergaan. Toch?
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Apart, ik heb een hele andere dakconsole in mijn BX zitten! Maar inderdaad zit bij mij bij de ruit de leeslampjes, en richting het schuifdak de schakelaar daarvan, en het plip oogje.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Moeilijk te zeggen met deze foto, maar zeker weten dat het roest is en geen bruin plakspul? Als het roest is en je wilt de auto nog lang houden zou ik de hemel eruit halen en het laten behandelen.
De aansluiting van de plip een hele aparte met behoorlijk wat aansluitingen. Het beste lijkt me om het originele stuk kabelboom aan te schaffen dat vanaf je zekeringenkast naar de dakconsole loopt. Die heeft voor de plip ook een hele aparte stekker.
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ghe, dat plaatje kwam ik nét dus ook tegen hier op het forum. Mijn dakding zit inderdaad geheel omgekeerd, inclusief het kaartleeslampje in het midden en in het paneeltje van de plip zit dus de schakelaar van het elektrische dak erin gezet. Blijkbaar dus een elektrisch dak later ingebouwd ten koste van de centrale portiervergrendeling. Erg lelijk, erg lelijk.
Het hemeltje wil ik er bij beter weer helemaal uit gaan halen en eens goed kijken. Misschien is het inderdaad wel bruin plakspul. Kan de TGI ook wel eens openschroeven om te kijken of het daar ook zo bruinig is, ter vergelijking.
- BX 16 TZI Automaat
ik heb nog een dakconsole zit geen plip in mocht het bij jou totaal na de klote zijn mag je de mijne hebben.
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Dakconsole…dat klinkt al wat fatsoenlijker dan “dakding”. Nou, is dat dakconsole dezelfde als die op het (goede) plaatje? Dat er geen plip in zit, is niet erg, want die heb ik sinds kort dankzij streetfighter. Iets zegt me dat achter het hemeltje de connector van de plip gewoon ergens ligt rond te zwerven.