Helaas ook bij mijn C4 1.6-16V L. BUSINESS uit 2007 heb ik trillingen in het stuur geconstateerd tijdens het rijden. Jammer genoeg had ik dit nog niet gemerkt tijdens de proefrit daar ik niet harder dan 115km/u had gereden en dit probleem pas vond op internet nadat we de auto hadden gekocht.
Bij mij trad het op rond de 120Km/u nu na het uitlijnen van de banden treed het op bij 130km/h.
Weg is het dus niet. Na het doorzoeken van dit forum en internet zie je verschillende oplossingen en verschillende ervaringen over de oplossingen.
Voorbeelden van oplossingen:
* Tandheugel stuurhuis kwartslag strakker aandraaien.
* Banden meerdere malen laten uitbalanseren.
* Banden op de auto laten balanceren (enig idee waar dit in de buurt van haarlem/amsterdam kan?)
* Bandenspanningen voorbanden verlagen, achter verhogen.
* Ander type banden. (zomer/winter)
* Lm velgens vervangen door normale velgen
* Hardere rubbers in de draagarm
* verlagen van de auto
Ik zou willen weten wat jullie hebben geprobeerd en of jullie wel/niet van de trillingen zijn afgekomen.

Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Langs Profile Tyrecenter gegaan, ze hebben netjes alles uitgelijnd en gebalanceerd EN voorbanden naar achteren geplaatst en achter naar voren…probleem sindsdien niet meer voorgekomen.
Ook ik heb last van een niet goed gebalanceerde C4. Geen trilling in het stuur maar een trilling in de auto. Je voelt in de stoel (en daardoor in je lichaam) een trilling bij plm 82 km/uur. Als je harder rijdt verdwijnt de trilling en komt vervolgens pas weer terug boven 125 km/uur.
Auto is 2 maal gebalanceerd, wielen van voor naar achter en vice versa en als laatste hoop finish balanceren. (wielen balanceren aan de auto). Helaas, de klacht is niet verdwenen. Ik zou niet weten wat ik er nog meer aan moet doen. Tips zijn welkom.

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Hier tot op heden nog geen last gehad van dit probleem.
Hopelijk blijft het ook zo.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Totaal aantal Berichten: 92
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Hoi,
Ik ken het probleem! Ben zelf in het bezit van een C4 coupé en deze vertoont ook de trillingen. Gek genoeg vertoont de auto enkel de trillingen wanneer de 17” Resolfen zomervelgen op de auto zitten. Op dit moment zitten er stalen velgen 15” op de auto gemonteerd. Sinds de wintervelgen op de auto zitten is het trillen volledig verdwenen, ook bij 125 à130 km/h geen enkele trilling meer. Ikzelf ben tot de conclusie gekomen dat het in mijn geval dus aan de velg ligt. Zomervelgen zijn afgelopen jaar wel door middel van een zéér precies “hunter” uitbalanceerapparaat uitgebalanceerd. Ik vind de zomervelgen werkelijk schitterend onder de auto staan maar zie er eerlijk gezegd nu alweer tegen op om ze eronder te zetten omdat ik weet dat de ellende dan weer begint.
Wel wil ik benoemen dat de trilling in de auto met de zomervelg niet altijd aanwezig geweest is. Op het moment dat deze nog op “Michelin HP Premacy’s” stond was er geen enkele sprake van. Volgens mijn bandenboer heeft dit te maken met het feit dat de Michelin van nature een relatief zachte band is. Ikzelf weet dit zo net nog niet maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik het simpelweg verrek om €159 te betalen voor een band. Tot die tijd rij ik de B-banden die er nu op zitten maar op en ga ik tegen die tijd opnieuw op zoek naar een andere band.
Mocht iemand nog tips hebben of het wiel opnieuw hebben uitgevonden omtrent dit probleem dan hoor ik dit natuurlijk heel graag. De Citroën rijdt verder namelijk voortreffelijk en geheel storingsvrije LPG kilometers!
Hmm, heb ook net een set gebruikte 17 inch Resolfen velgen gekocht met nagenoeg nieuwe banden er op. reden was dat onder onze net gekochte C4 van 2011 winterbanden waren gemonteerd. Straks in het voorjaar zal ik het merken. Met de huidige 16 inch Boston velgen geen enkele trilling tot 130 km/u. Zou het echt aan de velgen kunnen liggen? Ik zag wel dat er een hoop lood in sommige velgen was geplakt voor de balancering.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.