Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ja beste citrofielen hij is sinds gisterenavond in mijn bezit mijn C5!!!! wat een power jongens!!ik heb haast schrik om het gaspedaal aan te raken!! en wat een comfort!! 1 minpuntje is dat ik alles zelf heb mogen instellen in het menu <> zoals de follow me home en de PDC!! maarja het menu noemt niet voor niets <>
foto’s ga ik morgen proberen te maken!!!!!!
greeeeeeeeetz blooper1963
Van harte gefeliciteerd :partytime
Heel verstandig om hem in Januari te laten afleveren.
Toevallig is de mijne eergisteren afgeleverd. Heerlijke auto, en leuk spelen met de menus en instellingen van de computer.
Eén minpuntje, de radio speelt toch geen mp3 cd’s af en is ook niet te updaten volgens de dealer (RD4 radio).
De aflevering ging prima met veel uitleg van de dealer.
zip tunen
Anders laat je hem toch ZIP-tunen?
Heb ik ook gedaan met de 90 pk Hdi Picasso, heeft nu sinds aug. 110 pk, en vooral veel meer koppel.
Kost je 400 euro
Bij 110 PK standaard > 130 pk
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gefeliciteerd met jullie aankopen. Ben natuurlijk benieuwd naar de foto’s.
Maar waarom een 110 pk Diesel tunen? Koppel zat. Ik zou het niet doen, van relaxed auto rijden word je lekker rustig: goed voor lijf en portemonnaie. (Koop anders een ander merk)
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tunen
Is geen tunen voor hardrijden, maar voor nog rustiger toeren.
Dan heb je nog meer koppel om vanaf 1500 toeren op te trekken.
Verbruik bij de Picasso is gelijk gebleven, 0-100 2 seconden winst, maar belangrijker, 80-120 in 4e versnelling meer dan 3,5 sec. verschil.
Bij een 110 pk niet echt nodig idd. Maar de 90 pk in een Picasso is wat minimaal met zijn 1300+ kg.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bij een 90 pk Picasso kan ik het me voorstellen dat je het zou doen. Maar ik ken de 90 pk Hdi wel. Bij veel gewicht kan zo’n extra schopje geen kwaad.
Zelf zou ik niet snel die stap nemen, ben ik weer te voorzichtig voor.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
niet stuk
Mwoah, gaat niet stuk hoor. De fabriek levert dezlfde motor ook met meer PK’s.
Ik heb ooit een Xantia TD gehad, in 1994, en daarvan heb ik toen de turbo laten opschroeven, resultaat was 130 pk aan de wielen op de rollenbank. Top van 210 en 0-100 in 9,5 sec.
Was een lease-auto die ik bij 150.000 weer heb ingeleverd, maar reed nog als nieuw.
En op datatuning krijg je gewoon garantie.
Altijd leuk om een nieuwe auto te krijgen. Ik ben benieuwd naar de :photo :photo
SLINDEN schreef:Volgens mij heeft die HDI 2.0 138 pk toch? Moet-ie toch mee weg kunnen komen.
ja klopt, en 320 Nm aan Koppel, dus dat wil best vooruit.
Re: niet stuk
beek3762 schreef:Mwoah, gaat niet stuk hoor. De fabriek levert dezlfde motor ook met meer PK’s.
Ik heb ooit een Xantia TD gehad, in 1994, en daarvan heb ik toen de turbo laten opschroeven, resultaat was 130 pk aan de wielen op de rollenbank. Top van 210 en 0-100 in 9,5 sec.
Dan is er toch wel meer gebeurd dan alleen de turbodruk omhoog toch?
andere intercooler etc?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
not…alleen de druk omhoog, ik meen van 0,6 naar 1,1 bar
Dus kwestie van waistgate afstellen, en gaan!
beek3762 schreef:not…alleen de druk omhoog, ik meen van 0,6 naar 1,1 bar
Dus kwestie van waistgate afstellen, en gaan!
Tsja, vertelde ze als je geluk hebt krijg je met enig risico 110pk, eventueel met andere intercoolers e.d. dat je 135 haalt(alain motorsport UK)
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
geluk
Heeft op rollenbank gestaan bij Noritz tuning in A’dam, die hem zelf heeft opgevoerd.
Kheb nog ergens de uitdraai, 128,9 pk
Dus, ik weet niet hoe maar ze waren (PK’s) toch aanwezig
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hmmm, van 90 pk naar 130 pk. Dat lijkt me wel een hele grote stap. En dat zonder problemen? Dat de fabriek dat niet zelf heeft ontwikkeld vind ik dan weer vreemd, of speelt het fiscale regime ze parten in Frankrijk en België etc.
Betekent dat de 90 pk versie lekker onderbemeten is. Lekker in de zin van: kan heel lang mee, want de motor wordt niet te zwaar belast. Dat spreekt mij juist weer aan. De Xantia TD die ik nu heb draait echt heel mooi rond, ook bij koud weer. Een tiental seconden wakker worden en dan rustig stationair. Dat is erg prettig.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Hmmm, van 90 pk naar 130 pk. Dat lijkt me wel een hele grote stap. En dat zonder problemen? Dat de fabriek dat niet zelf heeft ontwikkeld vind ik dan weer vreemd, of speelt het fiscale regime ze parten in Frankrijk en België etc.
Betekent dat de 90 pk versie lekker onderbemeten is. Lekker in de zin van: kan heel lang mee, want de motor wordt niet te zwaar belast. Dat spreekt mij juist weer aan. De Xantia TD die ik nu heb draait echt heel mooi rond, ook bij koud weer. Een tiental seconden wakker worden en dan rustig stationair. Dat is erg prettig.
Juist, de turbo druk verhogen etc verhoogt ook de slijtage…voor wat hoort wat.
Maarja, die motoren gaan zo lang mee, als je er wat aan tuned dan wordt dat wat minder, maar nog steeds meer dan voldoende denk ik..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
SLINDEN schreef:Volgens mij heeft die HDI 2.0 138 pk toch? Moet-ie toch mee weg kunnen komen.
@Slinden
de mijne heeft allesinds 100 kw = 138 pk volgens de papieren!!! en echt ik ben een beetje bang als ik het gaspedaal eens een eindje verder duw dan normaal!! je word onmiddelijk in de zachte ,maar degelijk steunende alcantarazetels getrokken!!! POWER is er dus genoeg aanwezig!!! toen ik vertrok bij de dealer en ik de autosnelweg op kon,zei ik bij mezelf :ga ik nou eens lekker die 6de versnelling proberen en wat bleek bij 3000 rpm in 6de reed mijn C5 net iets minder dan 175 km/uur!!! ohw,ohw,ohw dacht ik!!! conclusie: je merkt ‘t niet eens dat je 150 rijd en meer!!! en GERUISLOOS!!! ik moest echt de radio op een minimaal volume zetten om die motor nou eindelijk te horen draaien!!!! wel had ik vannaf 150 km/uur windruis!!!
deze namiddag ga ik foto’s maken als’t god belieft en vanavond mss posten maar waar plaats ik ze??? hier in dit draadje of hoe werkt dit weer???
greeeeeeeeeetz blooper1963