HALLO.
ik zit met en probleem ik heb en saxo van 99 die loopt warm en kachel bleef koud.
heb nu radiator/waterpomp/distririem/termostaat vervangen heeft hij het een dag goed gedaan temp netjes kachel warm.
vandaag wou ik ff weg werd hij vrij snel heet lampje knipperde weer dus ik ontluchtings schroef op radiator los gedraaid ivm druk kwam alleen maar stoom ook uit de slang bij de termostaat hij stond open en alleen maar stoom.
wat hij voor de reparatie ook deed.
snap er ff niets van.
wie kan mij helpen
alvast bedankt groeten wout.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Helemaal vullen als hij koud is, liefst met de halve colafles op de vulopening. Dan goed ontluchten dwz radiateur, thermostaathuis en kachelslang. Daarna in de gaten houden. Als het euvel weer optreedt en er geen lekkage is zou je moeten laten controleren of de koppakking nog goed is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
oke gaan we dat proberen maar koelvloeistof staat op pijl weet niet of er nog veel bij in gaat ow en hij gooid er als hij warm loopt via het gaatje onder de dop ook veel uit maar dat zal wel komen door de druk of niet.
Ik had een soort gelijk probleem.
Lampje ging branden, en kachel bleef koud.
Je moet het circuit inderdaad op 3 verschillende plekken ontluchten
Maatje van heeft dit voor mij gedaan en het koelvloeistof daarna bijgevuld >> Geen problemen meer.
goeie dag
nou heb hem ontlucht hoe jullie me verteld hebben en werkte super bedankt daarvoor.
alleen borreld hij en gooei koelvloeistof uit het overloopgaatje hoop dat dit hoord.???
zat natuurlijk wel wat teveel in.
temp loopt op tot iets boven de helft daarna slaat de ven aan goed toch.
alvast bedankt voor de moeite
groeten wout
heb de auto poosje laten staan en wou er en testritje mee maken toen stond het expansievaatje weer bijna leeg?.
heb hem nogmaals afgevuld en ontlucht en heb en stuk gereden meter kwam iets boven het minimum kachel werd wel warm daarna nog even laten lopen toen liep de temp op tot iets boven de helft waarna ven aansloeg.
heb hem uit gezet waarna de koelvloeistof wel weer omhoog kwam maar kwam niet veel uit de overloop
koelvloeistof borreld wel.?
ik weet niet of het zo hoord heb het idee van niet toch???
hoor het graag van jullie.
groeten wout
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, dat idee heb ik ook. Ik zou de compressie eens (laten) testen. Ik ben bang dat de koppakking overleden is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.